NEJ NEJ... Hvor forfærdeligt.....
Fra : Søren H. Wind

Dato : 05-12-01 07:35

Fra Ekstrabladet :

Omkring 60 hunde mistede tirsdag aften livet, da der udbrød brand i en
hundekennel nord for Aalborg, oplyser politiet.

Beredskabscenter Aalborg havde ni køretøjer i Grindsted for at slukke
branden, der ved midnat var under kontrol, men efterslukningen ventedes at
vare det meste af natten.

Nordjysk Hundeformidling holdt til i en fire-længet gård, hvoraf to af
længerne ifølge Beredskabscenter Aalborg udbrændte, mens de to andre blev
røgskadet.

Der var omkring 100 hunde på gården, da branden brød ud.

Ifølge Aalborg Politi havde man ved midnat fundet genhusning til de omkring
40 overlevende på tre forskellige dyrepensioner i området.

Onsdag ventes teknikerne at begynde undersøgelserne af gården for om muligt
at fastslå brandårsagen.
--
Med venlig løvehilsen
Søren HDI' Wind - www.peugeotklubjylland.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 05-12-01 09:02

Jeg så TV-Avisens nyhedsudsendelse her til morgen, hvor de viste nogle
stakkels små cockere, en enkelt puddel og en Alaskan Malemute (tror jeg det
var) - Forfærdeligt at tænke på de stakkels dyr, hvor en del måtte aflives
........... forhåbentlig er branden ikke påsat - det vil næsten ikke være
til at bære

Pia

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 05-12-01 10:42

Ja, der er ikke ord der kan beskrive hvor skrækkeligt det er. hvor må de
arme dyr ha' været bange!:(

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 11:07

"Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, der er ikke ord der kan beskrive hvor skrækkeligt det er. hvor
må de
> arme dyr ha' været bange!:(
>
> Rinnie

Det står helt stille inde i en når man tænker på det .. og så triller
tårerne bare .. arme dyr .. og stakkels hundeejere der må leve med
tanken om hvad deres hunde har måtte lide .. min tanker går til disse
hundeejere .. og kan bare sige:Trøst i jeres sorg " til dem ...

MVH Ami

Fra : Lars

Dato : 05-12-01 20:17

Hej Ami m.fl.

Ikke fordi jeg ikke synes, at det er synd for hundene, for det gør jeg
afgjort.
Men jeg tror nu kun, det er en enkelt "hundeejer", der græder.

For - har I tænkt på, hvad det er/var for et sted?

"Smag" lige på ordene: "Hundeformidling" og "100 hunde på samme gård"

Hvordan tror I disse hundes hverdag har været?

Og prøv så at følge dette link:
http://www.kandu.dk/dk/news/56607/groupid/20701
Jeg tror ærlig talt, at vi skal håbe på, at stedet ikke åbner igen.

Hilsen Lars

Fra : Jannie

Dato : 05-12-01 21:35

> [...]
>
> "Smag" lige på ordene: "Hundeformidling" og "100 hunde på samme gård"
>
> Hvordan tror I disse hundes hverdag har været?

Lars, jeg tænkte lige netop det samme, så det i tv her til aften, 120 hunde,
hvad tænker de på, hvem har sådan et sted...uha det løber koldt ned af min
ryg, men ja det er synd for hundene, men mon ikke det hele tiden har været
synd for dem;(((

Jannie

Fra : Søren H. Wind

Dato : 05-12-01 21:38

Jeg havde en mistanke, men intet bevis.... Jeg begyndte egentlig først at
undre mig her op ad dagen, for en kennel med 100 hunde... det er dælme
mange... men jeg har flere gange tænkt på om det mon var en "hunde-fabrik"

Hvis det er tilfældet, så er der vel også rimeligt kort til tanken om at
branden kunde være påsat for at få en ende på den umenneskelige måde at
holde dyr på, uden at tænke på den forfærdelige måde for hundene at dø på

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 06-12-01 13:03

> Hvis det er tilfældet, så er der vel også rimeligt kort til tanken om at
> branden kunde være påsat for at få en ende på den umenneskelige måde at
> holde dyr på, uden at tænke på den forfærdelige måde for hundene at dø på

Jaaa... Eller noget med forsikringspenge og en nem og hurtig måde at slippe
ud af det hele på for ejerene af formidlingen...?!

Rinnie

Fra : Trine & Henrik

Dato : 06-12-01 13:26

"Rinnie van Oosterhout" <rinnie@radioskala.dk> wrote in message
> Jaaa... Eller noget med forsikringspenge og en nem og hurtig måde at
slippe
> ud af det hele på for ejerene af formidlingen...?!

Nu synes jeg, at debatten her er gået langt over stregen... Jeg er helt enig
i, at det er uforsvarligt at have 100 hunde på ét sted, men ligefrem at
insinuere at der kan være tale om, at ulykken er påsat for, at ejerne skal
kunne få forsikringspenge, synes jeg er at gå for langt. Der er ingen
beviser for det overhovedet - det vides ikke engang, hvad brandårsagen er!

Trine

Fra : Rinnie van Oosterhou~

Dato : 06-12-01 15:44

> [...]
> kunne få forsikringspenge, synes jeg er at gå for langt. Der er ingen
> beviser for det overhovedet - det vides ikke engang, hvad brandårsagen er!

MEN derfor lever vi alligevel fortsat i et land med ytringsfrihed. Jeg har
ikke beskyldt dem for det, men blot antydet, at det også var en mulighed.
Var det en beskyldning var det blevet formuleret på en hel anden måde...
Formulering er jo ligesom det, der viser hvad vi mener!;) Og hvorfor
angriber du lige mit indlæg... Det var allerede blevet skrevet 1 gang _før_
jeg skrev det...!

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-12-01 22:46

"Lars" <vln@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> afgjort.
> Men jeg tror nu kun, det er en enkelt "hundeejer", der græder

Ups Lars tak fordi du vækkede mig .. jeg må have sovet .. jeg var så
inde i det var en hundepension og ikke en "kennel" eller skal vi sige
formidlingscentral .. men uanset hvad stedet var har det jo været
forfærdelig for hundene ... der oven i deres vel alt andet end gode
hundeliv har skulle opleve så grusom en død ..ja som du fremstiller
sagen vil jeg da så inderligt håbe at stedet er nedbrændt til grunden
og ikke åbner igen .. men hvorfor er der ikke forlængst blevet gjort
noget for at lukke stedet ..?? mvh Ami

Fra : Margot Martensen

Dato : 06-12-01 11:04

> jeg
>

> og ikke åbner igen .. men hvorfor er der ikke forlængst blevet gjort
> noget for at lukke stedet ..?? mvh Ami

Var det ikke DR TV's Rapporten der lavede nogle indslag derfra for et
år eller to siden ??

Der har i hvert til fælde været "blæst" om Nordjysk Hundeformidling før !

Uff, nu får jeg lige en tanke "Forsikringssvindel". Var længerne og staldene
ikke ny istandsatte ?? Var det blevet for dyrt ?? Nej, det kan ikke passe.
Det er jo injurier. Undskyld. Som sagt kun en flygtig tanke.

Mange hilsner

margot

--
Posted from cpe.atm2-0-1141001.hrnxx3.customer.tele.dk [194.239.150.50]

Fra : Heidi Høegh

Dato : 06-12-01 07:37

Lars <vln@post11.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0e7223$0$29623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.kandu.dk/dk/news/56607/groupid/20701
> Jeg tror ærlig talt, at vi skal håbe på, at stedet ikke åbner igen.

Hej Lars
Det tror jeg ærlig talt også.
I følge deres hjemmeside avler de på ikke mindre end 9 forskellige racer,
det er da fuldstændig grotesk.
Jeg forstår ikke at det overhovedet kan være lovligt.

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 05-12-01 11:13

Jeg skal lige ud og give mine 4 hunde et ekstra knus
Praxis©

Fra : coppi

Dato : 05-12-01 22:28

Hej.

Jeg kender en lille smule til stedet,men kun af omtale.

Der er tale om en person der køber hunde op fra opdrættere,der ikke selv har
kunnet skaffet hvalpe nye hjem.
Han køber også voksne hunde,eller får dem gratis, af samme grund.

Der er altså ikke tale om nogen som helst internat eller dyrenes
beskyttelse, men rent privat og efter min mening under al kritik.

Det er ganske simpelthen ufatteligt at nogen kan få lov til at have over 100
hunde på en ejendom,man kan da sige sig selv,at det er uladesiggørligt at
tage vare om så mange hunde.
Men det er åbentbart lovligt.

En af mine bekendte har forøvrigt købt Labrador hvalp deroppe,en elendig
hvalp,der udover at den kun var 6 uger,da hun købte den,var fuld af både lus
og lopper,var undervægtig og er utrolig sky.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at nogen i deres hjertes godhed kan finde på,
at købe hund sådan et sted,det er jo det der holder liv i den slags
forfærdentlige steder.Hvis ikke der var nogen købere var der heller ingen
sælgere.

Vi andre kan døje med dårlig samvittighed fordi vi et par gange om året
sætter vores elskede venner i en fremragende pension.De snotforkælede
"køtere" der ellers altid er sammen med os og færdes frit over hele huset,
næsten sover i arm om natten o.s.v.

Og så sådan en id......

Nå, så løb gallen vist af med mig, men jeg mener det s......

coppi>