unlock af nokia 3210
Fra : Peter

Dato : 05-12-01 00:41

Jeg har en Nokia 3210 som skal unlock'es
Når jeg indtaster *#0000# får jeg ikke noget versions nummer.
Hvordan kan jeg unlock'e den når jeg ikke har noget versionsnummer?

/Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-01 07:05

Peter skrev:

>Jeg har en Nokia 3210 som skal unlock'es
>Når jeg indtaster *#0000# får jeg ikke noget versions nummer.
>Hvordan kan jeg unlock'e den når jeg ikke har noget versionsnummer?

DU kan kun indtaste *#0000# efter du har indtastet (og fået
accepteret) pin-koden. Hvis du ikke kan dette, så skal du bruge et
datakabel til at finde koden.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Peter

Dato : 05-12-01 14:51

Jeg sætter et simkortet i mobiltelefonen, indtaster pinkoden. Så skriver den
på norsk "Bytte av SIM-kort er ikke tillatt". Jeg indtaster så *#0000# men
får stadig ikke noget versionsnummer. Har jeg gjort noget forkert?

/Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-01 15:07

Peter skrev:

>Jeg sætter et simkortet i mobiltelefonen, indtaster pinkoden. Så skriver den
>på norsk "Bytte av SIM-kort er ikke tillatt". Jeg indtaster så *#0000# men
>får stadig ikke noget versionsnummer. Har jeg gjort noget forkert?

"Bytte af SIM-kort" - hmm, lidt sjov fejlbesked, det svarer nok til
vores danske "SIM-kort ikke accepteret", og det er altså den besked
der kommer når telefonen er låst.

Du skal finde det SIM-kort der kom med telefonen (eller du kan sikkert
også bruge et andet fra samme selskab (kommer an på hvordan telefonen
er låst). Før du gør dette kan du ikke se versionsnummeret (med mindre
du bruger datakabel til at læse den med).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter

Dato : 05-12-01 15:47

Undskyld min uvidenhed, men hvordan finder jeg versions nummeret via et
datakabel?
Jeg formoder jeg skal bruge et program, hvilket?

/Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-01 15:59

Peter skrev:

>Jeg formoder jeg skal bruge et program, hvilket?

- newnokiatool 034
- logomanager
- nkprofile
- pc local

der er mange...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter

Dato : 05-12-01 18:55

Jeg har fundet mit versions nr. v6.00
Men jeg kan stadig ikke unlock'e den.
De unlockere jeg har prøvet har ikke fungeret. På nettet fandt jeg en
NFO-fil (kopieret og sat ind længere ned) som beskrev hvad jeg skulle gøre,
men det er en smule "rusisk" for mig.
Er du flink at skære det ud i pap for mig?
P.S Jeg har kun et datakabel

Nokia 3210 software versions 6.00 and 6.15 Unlock Solution by Smoother

You need NokiaTool by PRO or another Tool like that!!!

1.Open phone
2.Connect cable to 5 pin eeprom to ground
3.Close phone
4.Connect m2bus cable
5.Click "READ ALL" button
6.Connect eeprom cable to ground
7.Click "READ ALL" button x2
8.You see funny imei - don't worry
9.Click "OPEN ALL" button x2
10.Disconnect eeprom cable from ground
11.Click "OPEN ALL" button x1
12.Power off phone
13.Disconnect m2bus and eeprom cable

Best Regards
Smoother '2000
mail me: smoother@lusoweb.pt

file downloaded from www.swiatgsm.prv.pl (old swiatgsm.iq.pl)

Fra : Kabelsalg

Dato : 05-12-01 19:22

Hej Peter.
Det du skal gøre i henhold til Nfo filen, er meget ricikabelt.
Du ricikerer at ødelægge eeprommen på din 3210.
Få fat i et flasher kabel, eller få en i gruppen til at låse den op for dig.
Vi kan, som så mange andre herinde gøre det.
--
Mvh...Søren

Vi har danmarks billigste kabler, flasher kabler samt udstyr til
mobiltelefoner,
www.kabelsalg.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-01 19:23

Peter skrev:

>Er du flink at skære det ud i pap for mig?

Jeg husker ikke om v6.00 overhovedet kan åbnes med datakabel. Version
5.26 og ældre kan uden problemer åbnes, mens man med version 5.31 og
5.36 skal ind og pilleroderage i telefonen (kortslutte nogle ben på en
chip osv). Jeg ved ikke om man også kan det med version 6.00.

Jeg vil ikke anbefale nogle at kaste sig ud i at åbne 5.31 og nyere
med datakabel, der går vist galt oftere end det går godt.

venligst,
Lasse Hedegaard