Søger efter en grå katterace !
Fra : HELMUTH

Dato : 04-12-01 22:50

Her diskret forhørt familien om hvilken type kat der ville være sagen hvis
det nu var... (blah blah blah, men vist ingen mistanke endnu)
Chefen er meget til en ensfarvet grå kat.
Okay, tænker far lumskt, dem er der sikkert kun en milliard milion
forskellige racer af.
Er der her fra gruppen nogle gode forslag ?
(ud over en dejlig mis, så bliver det altså også en indemis)

take care....
Helmuth

Fra : Ann K

Dato : 04-12-01 23:17

Hej Helmuth.
Det må så være Russian Blue, du søger :)
Ok - der findes blå (dvs ensfarvede "grå" katte) indenfor alle katte
racer - også huskatte... Men med russeren er du sikker på at katten er
den ønskede farve *sss*
Og svjv er det nogle temmelig sjove størrelser!?
Samtidig er det vist også en temmelig robust katterace... med et godt
socialt temperament.... Men dét gælder vel egentlig de fleste katte ;)
Prøv at gå ind på nogle af de link, du fik i din forrige post, til de
forskellige racekatteklubber... ét eller andet sted må du kunne finde
flere oplysninger (og selvfølgelig opdrættere) om russerne....
Mvh Ann

Fra : Helle Andersen

Dato : 04-12-01 23:16

"HELMUTH" <someone@notmailable.dk> skrev i en meddelelse news:3c0d44f6$0$7876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Chefen er meget til en ensfarvet grå kat.
> Okay, tænker far lumskt, dem er der sikkert kun en milliard milion
> forskellige racer af.
> Er der her fra gruppen nogle gode forslag ?

Ud over russeren, som Ann nævnte, er der også
korat, britter og burmeser.
--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-12-01 00:53

d. 04/12/01 23:16 skrev Helle Andersen på katte@mail.dk i artiklen
9uji7a$oq6$1@sunsite.dk:

> Ud over russeren, som Ann nævnte, er der også
> korat, britter og burmeser.
> --

Og jeg mener bestemt også der findes blå orientalere. Derudover er der jo
osse de "lysegrå" = lilla.
--
Mange hilsner fra Ann R
Ditte & Donnas katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

I had been told that the training procedure with cats was difficult. It's
not. Mine had me trained in two days.
- Bill Dana

Fra : Blue & White

Dato : 05-12-01 07:09

Hej!
Russian Blue og Korat er to racer, der altid er grå (eller blå, når det skal
være "fint" ). British Shorthair ser også rigtig flot ud i den farve (som
er den oprindelige for racen, som derfor hed British Blue oprindeligt).
Russere og briter kan du læse om på min hjemmeside: www.bluewhite.dk -
korater kan du læse om her: www.korat.dk
Hilsen, Niels Peter

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 05-12-01 17:31

"HELMUTH" <someone@notmailable.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige racer af.
> Er der her fra gruppen nogle gode forslag ?
> (ud over en dejlig mis, så bliver det altså også en indemis)

En grå kat? Jamen så skal du selvfølgelig ha' en sølv-aby. Det er den
smukkeste og gråeste kat man kan tænke sig. Ikke som de der blågrå
nogen *fnis* Du kan se billeder af vores smukke lille grå mis her:
http://cutiecats.tripod.com (den ser godt nok ud til at være "nede" lige
nu, men prøv lidt senere, eller se her http://www.kibutata.dk det er der vi
har købt vores lille sølvpige (og nej, jeg får IKKE procenter for at
reklamere for dem...)

Hilsner
Lisbeth H J

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 06-12-01 19:31

Søde venner

Så vidt jeg husker skulle katten være "halvlanghåret" - er en russer det ??
Ellers er en Somali da måske noget ?? (selvom de selvfølgelig ikke er heeelt
ensfarvede) man kan også både få blå Norske Skovkatte og Blå Main Coons (har
faktisk aldrig set en blå MCO, men de findes vel ?)

Nå....det var bare et lille pip herfra

Venligst

Mette