Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panasonic KXL-600A ejer søges
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-12-01 20:08

Jeg har købt en brugt Panasonic KXL.600A, men kan ikke finde ud at bruge
den.

Jeg hører gerne fra en der har en sådan, som evt. kan hjælpe mig.

Jesper

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 04-12-01 20:28

"Jesper Nielsen" <jesniel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en brugt Panasonic KXL.600A, men kan ikke finde ud at bruge
> den.

Jeg har haft en sådan en - så spørg du bare løs Jesper.
PS: Kun i newsgroupen da andre kan deltage i diskussionen.

Tommy Helgevold
http://www.qsl.net/oz4kid

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-12-01 06:36

Hej Tommy

Kameraet kom jo uden kabler også, men jeg har et serielt kabel til et andet
digitalt kamera, som kun passer i stikket VIDEO OUT på Panasonic'en? Men jeg
kan ikke oveføre billeder.

Men spørgsmålet er om det er korrekt?

Jesper

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 05-12-01 13:10

> Kameraet kom jo uden kabler også

Av...det var uheldig.

>men jeg har et serielt kabel til et andet
> digitalt kamera, som kun passer i stikket VIDEO OUT på Panasonic'en?

Video out stikket er beregnet til et fjernsyn der er kompatibelt
med NTSC systemet (hvilket de fledste nyere fjernsyn er). Det er så
du kan bladre i billederne i kameraet og se dem på dit fjernsyn.
Det anbefales at du benytter omformer dersom du gør dette da
dette kamera bruger uhyrlig meget batteri.

>Men jeg
>kan ikke oveføre billeder.

Nej - du SKAL have den originale seriel kabel til panasonic.
Det er et 2.5 mm micro-mini jack stick. Hvis jeg ikke husker helt
forkert så er det et mono-stik (dvs kun 2 koblinger 1->seriel -2->Ground)

Der er to overførselshastigheder 56K og 128 K

> Men spørgsmålet er om det er korrekt?

Vel - forhåbentlig blev du lidt informeret. Du skal have programmet
som er lavet til dette kamera - sidst jeg gennemsøgte nettet (6 mnd siden)
lå det til gratis download på panasonic's hjemmeside.) PS. programmet
fungerer KUN i 95/98 og du vil sandsynligvis få noget memory-fejl
med ignorer det - det fungerer fint.

Men der er jo en anden måde at hente billeder fra dette kamera
som er meget nemmere....hvad med at købe dig en compact-flash-kortlæser?
Kameraet bruger compactflash. Køber du dig en billig læser så er
jo alle dine overførselsproblemer løst.

Tommy Helgevold
http://www.qsl.net/oz4kid

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-12-01 07:41

Hej Tommy

Har invisteret i en kortlæser, og det virker!

Har du mulighed for kort at beskrive de forskellige funktioner i dispplayet.

Tak for hjælpen.

Jespe