Spam
Fra : Borger Louis

Dato : 04-12-01 17:51

Hej!

Der er åbenbart mange derb kender min adresse,
idet jeg får tonsvis af mails fra porno-butikker,
der tilbyder mig sex-instrumenter,giver mig tilbud på callgirls o.s.v
Det er da fint nok,men ikke lige mig.
Jeg forstår faktisk ikke hvorfor så mange internet-pornoshops,
lige kaster sig over mig.
1) Er dette almindeligt,er der andre der får disse uopfordrede mails?

2)Kan man gøre noget?

3)Behøver man oplyse sin mail-adresse når man bruger usenet?

Fra : Henning

Dato : 04-12-01 19:17

"Borger Louis" <borger.louis@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> 2)Kan man gøre noget?
>
> 3)Behøver man oplyse sin mail-adresse når man bruger usenet?

Hej Borger.

Det der sker, er at en robot/søgeprogram fiser rundt
på nettet og leder efter mails adresser, som den så sender
standart spam mails ud til fra de firmaer der bruger disse
metoder, eller forretningerne har købt din udbyders
mail-adresselister, så........

MVH
Henning

FUT news:dk.admin.netmisbrug

Fra : Michael Bested

Dato : 09-12-01 01:10

"Borger Louis" <borger.louis@mail.tele.dk> wrote in message

Hej...

Jeg har selv samme problem, og det er MEGET træls, jeg tænder selv
helt af, hver gang der kommer sådan en stak spam.

> 1) Er dette almindeligt,er der andre der får disse uopfordrede mails?
Ja, desværre! Det er meget almindeligt... Tror faktisk ikke man kan
have en mail adresse i fred..

> 2)Kan man gøre noget?
Det er svært! Man skal ikke finde sig i noget... Bare send en mail
tilbage (du skal oftest finde email adressen i selve indholdet i mailen),
og så skrive til dem at det ikke er lovligt i Danmark med den form
for reklame - nogle gange fatter de det, og sletter dig fra mailing
listen... Nogle gange kan der ikke gøres noget :(

> 3)Behøver man oplyse sin mail-adresse når man bruger usenet?
Nope!

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 13-12-01 09:52

"Michael Bested" <michael@bested.nu> wrote in message
> [...]
> for reklame - nogle gange fatter de det, og sletter dig fra mailing
> listen... Nogle gange kan der ikke gøres noget :(

Som en sidebemærkning: Hvis man svare (unsubscriber, eller lign.) så
registrerer de din email da de kan se at du rent faktisk har læst deres
spam, og er dermed mål for den næste sending.

Jeg ignorerer dem helt. Og hvis jeg gør noget, så gør jeg det via Spamcop
(http://spamcop.net/).

> Nope!

Mange bruger af samme årsag en ugyldig eller falsk email-adresse.