Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
V: Hvor køber man billigt blæk til en HP93~
Fra : L@rs

Dato : 04-12-01 17:02

Hej NG

Jeg printer en del billeder ud på min HP 930 C - men jeg har fornemmelsen at
jeg betaler alt for meget.

Er der nogle der kan hjælpe mht hvor man kan købe billigt - ( også incl evt.
efterkravsgebyr)

Jeg bruger en 78A 3-Farve 38 ml. til ca. 300 kr. og
45A Sort 42 ml til ca. 175 kr.

På forhånd tak

Lars

Fra : Poul Petersen

Dato : 04-12-01 18:40

"L@rs" <lars9999@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
evt.
> efterkravsgebyr)
>
> Jeg bruger en 78A 3-Farve 38 ml. til ca. 300 kr. og

Undertegnede har god erfaring med: www.doninkjet.dk - så tag et kik.
Poul.

Fra : René Sørensen

Dato : 04-12-01 23:58

300 kr for en 78A (den store - 38 ml) ER billigt i min bog ! Jeg plejer at
give ca. 500 kr. Kan du ikke fortælle gruppen hvor du normalt køber dem ?

PFT
René

Fra : Poul Petersen

Dato : 05-12-01 09:50

"René Sørensen" <res@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> give ca. 500 kr. Kan du ikke fortælle gruppen hvor du normalt køber dem ?

Du så åbenbart ikke min anbefaling til Lars - vel nok fordi man desværre
ikke så ofte mere ser at svar på forespørgsler korrekt skrives UNDER / EFTER
forespørgslen.
Poul.

Fra : René Sørensen

Dato : 05-12-01 21:07

Jotak så den godt. Prisen på en 78A farvepatron (orginal) er også 500 kr hos
dem. Rework eller refil er en hel anden sag. Mine erfaringer med refiler er
indtil videre ikke så gode - farverne har falmet meget hurtigt ved bare at
hænge på på en væg med middel lys.

René

Fra : Poul Petersen

Dato : 06-12-01 07:20

> [...]
er
> indtil videre ikke så gode - farverne har falmet meget hurtigt ved bare at

Hej René !
Det bekymrer mig da en del - når du skriver at refil-farverne falmer
hurtigere end farver fra originalpatronerne, da jeg gennem nogen tid kun har
benyttet refil-farver, der ellers, i udprint, er lige så gode som
originalfarverne. Hidtil har jeg, for det meste, kun printet billeder til
album ( hvor dagslyspåvirkningen er begrænset )
Hvis dine erfaringer er observeret ved print på samme mærke ( foto)papir -
må jeg overveje meget at gå tilbage til originalpatroner, der er væsentligt
dyrere.
Kan du huske om det er samme papir, du har benyttet ved original- contra
refilfarver ?

Poul.

Fra : René Sørensen

Dato : 06-12-01 21:10

Det er de. HP's premium. Jeg har iøvrigt haft et svagt grøntstik på dem -
ses meget tydeligt på S/H billeder.
Men iøvrigt er der jo nok stor forskel på fabrikanter af blæk.

Fra : L@rs

Dato : 05-12-01 15:52

> [...]
> give ca. 500 kr. Kan du ikke fortælle gruppen hvor du normalt køber dem ?

Jo da: http://www.farveland.subnet.dk/index2.htm ( Det er en kompatibel med
45 ml.)

Mvh

Lars