samme visning, uanset skærmstørrelse ?!
Fra : MH

Dato : 04-12-01 16:13

Volapykoverskrift ???
Jamen, jeg ved heller ikke HELT hvordan jeg skal forklare hvad mit "problem"
er - så'n rent formuleringsmæssigt -men here goes:

Jeg kunne godt tænke mig, at uanset hvilken skærmstørrelse mit web-site
bliver vist i, så bliver det samlet inde på midten, sådan at navigationsbar
(den til venstre) og infobar (den til højre) står under banneret !
Det er så meningen, at der skal være en form for "baggrund" (grå skaleret
sandsynligvis, for at være så neutral som mulig) til højre og venstre for
den faktiske side.

Ydermere kunne jeg godt tænke mig at indsætte et "rullegardin" til venstre
for inforbaren, så det KUN er teksten i midten der ryger op og ned, når det
er at man scroller.

Jeg håber at jeg har gjort mig forståelig nok, og ISÆR, at der er nogen der
kan hjælpe en TOTAL newbie med dette.

Jeg bruger Frontpage 2000 - website: www.nifbasket.dk

(hvis jeg skulle komme med en visuel sammenligning, så klik ind på
www.dbbf.dk (efter flash-intro) og se hvad jeg mener, dog kunne JEG godt
tænke mig det før omtalte "rullegardin" til venstre for infobaren)

På forhånd tak !

--
MVH

Mikael Hansen
www.nifbasket.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-12-01 18:39

"MH" <miks@hansenREMOVETHIS.dk> wrote in message
> [...]
navigationsbar
> (den til venstre) og infobar (den til højre) står under banneret !

Så vidt jeg kan se er den side lavet af nogle "Frames" eller "Rammer". 5
ialt. Den midterste ramme er så delt i tre, så der er plads til info i
bunden, og menu i toppen. Top og bund ramme angiver du til x antal pixels,
mens den midterste skal være "relativ". Så vil den midterste nemlig altid
udfylde den resterende plads, uanset hvilken opløsning siden ses i. Og det
samme gælder rammerne på siderne. De er sat til at være relative, mens de 3
i midten (midt, top og bund) har fået sat en bredde på x antal pixels. Dette
kunne måske typisk være tæt på 800, da de fleste så vil kunne være med!
Skulle du ha' problemer med dette kan jeg godt prøve at maile dig en
html-fil, der er inddelt i rammer.

Med venlig hilsen

Michael Jensen