A7V133-C og Athlon XP
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 04-12-01 14:07

Hej

Jeg vil gerne opgradere mit system, men genbruge mine SD-ram.

Jeg havde tænkt mig en AMD athlon XP og et asus A7V133-C bundkort, som er et
af de eneste bundkort der understøtter både XP og SD-ram.

Ved bestilling hos midt-data får jeg så at vide at kortet ikke understøtter
XP, på trods af at det står på deres hjemmeside at det gør fra bios rev.
1.05

Nogen der har erfaringer.

Evt et forslag til et andet bundkort ?

På forhånd tak

Martin Lambert Pedersen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 04-12-01 14:40

"Martin Lambert Pedersen" <mlambert@email.dk> skrev

> [...]
understøtter
> XP, på trods af at det står på deres hjemmeside at det gør fra bios

Bundkortet understøtter XP, såfremt revisionsnummeret på printet er
v.1.05. (bemærk det sidste punktum) og BIOS versionen er v. 1.07.

Kan du finde et kort der opfylder det første krav, kan du opgradere BIOS
versionen til 1.07 - også med XP processoren siddende i.

Se www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq085_CPU_Upgrade_II.htm
for præcise oplysninger om, hvilke boards og hvilke revisioner, der er XP
kompatible.

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 04-12-01 14:46

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev

.... og nu får jeg lige at vide i min øresnegl at Asus indenfor de sidste
par dage har opdateret informationerne på
www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq085_CPU_Upgrade_II.htm
som beskriver, at det GODT kan lade sig gøre at bruge XP processore i
rev. 1.05 og derunder (altså versionen uden punktum), hvis bare man kører
i Jumperfree mode. Jeg tvivler imidlertid på denne oplysnings
sandhedsværdi, baseret på flere brugeres bitre erfaringer med v. 1.05
(uden punktum), som er beskrevet i news://alt.comp.periphs.mainboard.asus

Hvis du vil være helt sikker, vil jeg fortsat anbefale dig at gå efter en
rev. 1.05. <-- altså med punktum i enden

mvh
Peter

Fra : Peter M. Hansen

Dato : 05-12-01 05:55

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message

> [...]
>
> Hvis du vil være helt sikker, vil jeg fortsat anbefale dig at gå efter en
> rev. 1.05. <-- altså med punktum i enden

Tjae, her virker det.
XP1800+
A7V133 rev. 1.05 (uden punktum i enden)
Bios 1007