$http_session_vars og session_register.
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 04-12-01 13:12

Har læst denne brugerkommentar til session_register inde på php.net:

"Note that if you are running with register_globals set to off, you don't
need this function, and shouldn't use it. Instead, just call
start_session() and subsequently access $HTTP_SESSION_VARS as if it were a
normal array; it will be persistent across pages (at least after you call
start_session()), and changes you make to it will 'stick'."

Så vidt jeg kan se, er dette ikke noget der er dokumenteret i
PHP-dokumentationen. Er det så overhovedet noget man skal regne med at det
vil virke i de kommende versioner af PHP?

Mvh Stig N. Jepsen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 04-12-01 13:27

En mere brugerkommentar fra http://www.php.net/manual/en/ref.session.php :
[Verified on PHP4.0.4pl1 on linux/apache]
If you enable track_vars and disable register_globals, you can use
$HTTP_SESSION_VARS[] to save as session var WITHOUT using
session_register().

There are many reasons why PHP user want to disable register_globals. This
can be yet another reason to do that.

Fra : Lars

Dato : 04-12-01 13:56

> Så vidt jeg kan se, er dette ikke noget der er dokumenteret i
> PHP-dokumentationen. Er det så overhovedet noget man skal regne med at det
> vil virke i de kommende versioner af PHP?

Det er dokumenteret indirekte:

" session_register() registers the global variable named by it "

Det de siger er blot at hvis du ikke kører med register_globals slået til,
så virker session_register ikke, men du skal i stedet bare bruge

$HTTP_SESSION_VARS["varnavn"] = 'blah';

for at registrere en ny variabel...

--
---
Lars

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 04-12-01 14:09

> [...]
>
> Det de siger er blot at hvis du ikke kører med register_globals slået til,
> så virker session_register ikke, men du skal i stedet bare bruge

Så synes jeg bare at det er lidt sjovt at de skriver sådan her:
Example 1. Registering a variable with track_vars enabled

<?php

session_register("count");

$HTTP_SESSION_VARS["count"]++;

?>

Er dette eksempel ikke når register_globals er disabled?

Mvh Stig