General Disabling af Indholdsruden
Fra : Mikael Jensen

Dato : 04-12-01 12:34

Er der en måde hvor på man kan slå indholdsruden fra i samtlige mapper på en
gang??? I når man vælger det i "Vis" gælder det kun for den aktuelle
mappe...

Fra : pre

Dato : 04-12-01 15:05

Det ville være smart om du var lidt mere konkret med oplysninger, men jeg
gætter på at du tænker på Windows folderne som styres gennem deres Vis menu.

Og i min Engelske Windows98 kan man i alle folderne se en STOR knap med
teksten:
"All folders like this one?". Du har sandsynligvis den samme med Dansk
tekst. Klik, og du starter en hel menage, for det skal gennem Registry.
(Men det ordner Windows når du restarter)
pre

Fra : Mikael Jensen

Dato : 05-12-01 10:54

Ahh. my bad...

Jeg snakker om Outlook 2K

Fra : pre

Dato : 06-12-01 17:19

Umiddelbart ville jeg se på muligheden for at udnytte Outlooks
tilpasningsmuligheder vha. filtre - som udnytter O´s fremragende Find
funktion.
Det forudsætter nok lidt eksperimenter og lidt indsigt i den interne
opbygning. Enhver folder er en database, med flere oplysninger end man
skulle tro og derfor er indbygget en række visninger som kan tilpasses et
aktuelt behov. Dertil findes to dialogbokse View: Current View - Define
Views hvor man redigerer nye visninger, og View: Current View - Customize
Current View, hvor man tilpasser en eksisterende visning.

Der er forskel på Mail visninger (som har 10 standard typer) og alle de
andre som mere er tilpasset foldertypen. Tjek med hjælpeteksterne og prøv
tilpasningsmulighederne, typisk for Outlook er der hele tiden vejledning i
rutinerne og de kan lige til det sidste afbrydes.

Jeg har mere oversigt hvis du har brug for enkeltheder. På den anden side
har jeg svært ved at se det praktiske i at sætte en visning til f. eks. Kun
Ulæste Mails. Den kan som flere andre sættes til at gælde for alle
mail-foldere. Rundt i verden sidder der tusindvis af brugere og bygger om på
Outlook og de to store NG´er med VBA er proppet med indlæg om manipulering
af Outlook. Udover Slipstick.com´s fremragende samling af workarounds mm.
har f. eks. ZD-net mere end 400 add-ins, add-ons og supplerende programmer
for Outlook.

Før min gamle PC "sprang i luften" havde jeg et utal af mails og NG-postings
mm. Organiseret i et "Netværk" af automatiske foldere og for specielle
afsendere/modtagere og i visse tilfælde med udnyttelse af mulighederne for
visning af samtlige relationer med en kontakt person. Det er et sidespring,
kun for at pege på mulighederne.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-12-01 11:50

Mikael Jensen skrev i dk.edb.programpakker.ms-office
> Er der en måde hvor på man kan slå indholdsruden fra i samtlige mapper på en
> gang??? I når man vælger det i "Vis" gælder det kun for den aktuelle
> mappe...

Jeg tror ikke du kan gøre det generelt. Hvert vindue sin opsætning. Men
hvis du vælger at vise værktøjslinien Avanceret er der en knap, der kan
slå indholdsruden fra, så er det vel ikke så slemt?
--
mvh. Lars

Fra : Mikael Jensen

Dato : 05-12-01 13:56

Jeg har ca 1100 folders... Så det er vel et definations spørgsmål..

Man tak for hjælpen