Asus P2b-F + P3 650 MHz
Fra : Brian Fisker

Dato : 04-12-01 12:24

Kan denne kombination mon køre?
Intel P3-650 MHz (slot 1) og Asus P2B-F

Bundkortet understøtter tilsyneladende kun CPUer op til P3-600, men
bundkortet har dog multiplyer op til 8. Da CPUen jo også er
multiplyerlåst, burde det vel egentlig ikke betyde noget. Burde jeg ikke
kunne sætte FSB til 100 MHz, og så kører skidtet bare?

Mvh
Mandal

Fra : Jens Mørup

Dato : 04-12-01 13:36

Jeg kører en P3-700 på et P2B. Jeg smed den bare i og det kørte som smurt
ved 100mhz.

mvh.
Jens

Fra : Brian Fisker

Dato : 04-12-01 13:42

> Jeg kører en P3-700 på et P2B. Jeg smed den bare i og det kørte som
smurt
> ved 100mhz.

Puha! - Det var lige, hvad jeg håbede at høre

Har du eventuelt prøvet at overclocke skidtet?

\Mandal

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-12-01 16:09

Tue, 4 Dec 2001 13:42:26 +0100, skrev Brian Fisker, på 11 linier, i
<9uigc4$r02$1@sunsite.dk>, :

>smurt
>
>Puha! - Det var lige, hvad jeg håbede at høre
>
>Har du eventuelt prøvet at overclocke skidtet?

Mit gamle P2B rev 1,04 køre fint med en Celleron 800 ved 8 x 133 mhz.
så det er helt afhænig af processeren ikke bundkortet...

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Peter Pan

Dato : 04-12-01 17:44

> [...]
> multiplyerlåst, burde det vel egentlig ikke betyde noget. Burde jeg ikke
> kunne sætte FSB til 100 MHz, og så kører skidtet bare?

Det hele kommer lidt an på revisionen af dit bundkort. De første revisioner
kan ikke levere mindre end 1,8 volt. Og f.eks Celeron 1,0 GHz bruger 1,75.
Det er ikke et problem at give den de 1,8 volt, men det kræver en socket
converter der kan indstille volten.

Afhængig af revisionen kan du køre op til Pentium3 eller Celeron 1 GHz.

Personligt bruger jeg en Celeron 1,1 GHz på mit P2B-F rev. 1.0 med en Asus
S370-DL slotket converter. Men grundet en bug i biosen kan den ikke finde ud
af at starte op ved 1100 MHz, så jeg kører den ved 11*66=733 MHz istedet. Så
hold dig fra 1,1 GHz versionen med mindre du sætter din tillid til at Asus
kommer med en bios opdatering på et tidspunkt og så køre med den
underclocket indtil da...

Mvh
Anders