Dansk datoformat
Fra : Henning Birch

Dato : 04-12-01 11:28

Hej jeg har et problem med danske datoer. Jeg vil gerne skrive dagen ud som
4. oktober. Ifølge manualen skal det gøres følgende

setlocale('LC_TIME','danish');
$timestamp="2001-10-04 10:10:10";
echo strtolower(strftime("%e. %B %Y",strtotime($timestamp)));
men det giver følgende
.. oktober 2001

hvis jeg istedet bruger
echo strtolower(strftime("%d. %B %Y",strtotime($timestamp)));
giver det
04. oktober 2001

Er det en fejl i det danske C modul og findes der en workaround på det.

--
Henning

Fra : Christian Joergensen

Dato : 04-12-01 19:45

Henning Birch <henning_birch@spamfælde.yahoo.com> wrote:

> setlocale('LC_TIME','danish');

Eksisterer locale'n "danish" (eller er der oprettet alias til den) ?

--
Christian Jørgensen / If you need a screwdriver, use the general
http://www.razor.dk / purpose hammer.

Fra : Henning Birch

Dato : 05-12-01 09:30

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote in

> Eksisterer locale'n "danish" (eller er der oprettet alias til den) ?

Den eksisterer, som du kan se på mit eksempel er måneden skrevet på dansk.

--
Henning

Fra : Henning Birch

Dato : 05-12-01 10:11

Henning Birch <henning_birch@spamfælde.yahoo.com> wrote in

> [...]
> giver det
> 04. oktober 2001
>
> Er det en fejl i det danske C modul og findes der en workaround på det.

Jeg har selv fundet en løsning, men den er ikke særlig pæn

echo date("j",strtotime($timestamp)).strtolower(strftime(". %B %Y",strtotime
($timestamp)));

=>4. oktober 2001

Altså udskrive dagen (som nummer) på engelsk og resten på dansk.

--
Henning