Også allergi her, SHIT
Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 04-12-01 06:04

Hej
Ja, så fik Claus konstateret allergi overfor hund og kat ved priktest. De
sagde iøvrige at de ikke kunne anbefale de der allergi-vaccinationer, da de
havde dårlige resultater. Vi håbede jo det var støvallergi.
Han har altid haft dyr, lærte ham at kende da han boede i lille lejlighed
med hund i 83. Vi udstillede katte i slutningen af 80'erne og starten af
90'erne. Pludselig for 7 år siden på en planteskole, hvor det lugtede
kraftigt, startede allergien med nysen, tilstoppet næse og kløende øjne.
Har først fået priktest nu, da han har en "ting" med nåle, og som han sagde,
"det er kattene, og dem skal vi jo ikke af med alligevel". Startede med
Sensistop i juni og synes det virker på den måde, at han kan nøjes med
mindre medicin, piller Geklimon og spray Rhinocort max.2-3 gange om ugen.
Jeg er mere bekymret end ham, han siger jo bare, at han har ikke tænkt sig
at behandle kattene anderledes, dog vil tænke over ikke at tage dem op til
hovedet og vaske hænder, men jeg tænker jo både på om det kan udvikle sig så
han får astma, men kan ikke sige mig fri for også at tænke egoistisk på, at
jeg jo ikke kan undvære at leve sammen med katte (eller Claus). Der er dog
mange ting jeg ikke forstå, både at det kan opstå pludselig efter mange år
med dyr, (OT tænk hvis han var dyrlæge) men også: Han havde allergi i
lørdags, næse stoppet og jeg kunne også høre det på hans vejrtrækning. Han
tog til badminton og da han kom hjem var det væk ???? og kom heller ikke
igen. Han havde hverken taget medicin eller Sensistop for han skulle jo til
priktest om mandagen. Nogle gange får han det på arbejde, og der er jo ingen
dyr, eller hvis vi er på ferie uden dyr ??.
Har I nogle gode link om emnet (har den sidste til Inges kattehjem) og har
også vist ham det fra dig Linda for at berolige, selv om vi ikke i
øjeblikket kan se at vi kan lave kattefrit værelse.
Hilsen Denise

--

Med Venlig Hilsen

Claus Daugbjerg
Plovmarksvej 1
2605 Brøndby

daugbjerg@c.dk
www.cdaugbjerg.dk

Fra : lene

Dato : 04-12-01 09:16

Hejsa, Denise!
Kan godt forstå at du ind i mellem føler dig som et stort spørgsmåltegn, med
hensyn til Claus's allergi/overfølsomhed.
Du beskriver at det hele startede på en planteskole for 7 år siden, og jeg
vil tro at det er der hele miseren ligger. På planteskolen blev hans
immunforsvar tirret for første gang, og hvis han ikke på det tidspunkt
gjorde noget ved det, så er det at I har balladen. Når først systemet er
sensibiliseret (altså gjort følsomt), oplever mange mennesker at der med
tiden dukker flere og flere allergi/overfølsomhedsproblematikker op. Hos Jer
er det altså misserne der kan være problemet, men jeg er næsten sikker på at
der også er tale om en støvmideallergi/overfølsomhed. Det er ikke alle
former for allergi og overfølsomhed man kan konstatere med en priktest, er
min påstand.
At Claus's nysen o. a. var væk den dag han kom hjem fra badminton, må nok
bero på, at han havde været under bruseren i hallen- er det rigtigt?
Prøv at find ud af om der er visse planter han ikke kan tåle; det kan også
være noget så banalt som en græs/bynkeoverfølsomhed, hvis han var på
planteskolen en forårsdag.
Men altså, prøv at indkredse problemet fra alle fronter- skriv alt ned der
provokerer!
Jeg synes, du har ret i din uro omkring det, Denise.
Når nu Claus er færdig med Sensi Stop, så prøv at kontakte mig, så kan vi se
på problemet sammen. Jeg har mange års erfaring med aleergi - og
overfølsomhedsproblematikker.

Kærlig hilsen Lene (kostvejleder, zoneterapeut og kinesiolog).

Fra : Denise

Dato : 04-12-01 09:39

Hej Lene
Tak for svar.

> men jeg er næsten sikker på at
> der også er tale om en støvmideallergi/overfølsomhed. Det er ikke alle
> former for allergi og overfølsomhed man kan konstatere med en priktest, er
> min påstand.
Det kan være du har ret, for støvmideallergi slog ikke ud.

> At Claus's nysen o. a. var væk den dag han kom hjem fra badminton, må nok
> bero på, at han havde været under bruseren i hallen- er det rigtigt?
Nej, for han går først i bad når han kommer hjem. Iøvrigt kan jeg tit høre
når han
er i bad om morgenen, at han pludselig nyser når han kommer ud af badet og
det gjorde
han ikke før badet, derfor troede vi på et tidspunkt det var shampoo eller
sæbe,
så vi skiftede og skiftede, men ligemeget hjalp det.
Han kan iøvrigt også nyse når han lige har taget Sensi Stop.

> [...]
> planteskolen en forårsdag.
> Men altså, prøv at indkredse problemet fra alle fronter- skriv alt ned der
Der på planteskolen skal lige siges var altså en kat, men der lugtede
virkelig stærkt
så selv jeg nyste. Der er ikke noget i vejen når han er i haven og slår
græs, men når
vi kommer hjem fra min mor der bl.a. har hund, har han allergi, så den er jo
nok god
nok, selvom vi håbede det var støv. Han vil også begynde at skrive ned.

> [...]
se
> på problemet sammen. Jeg har mange års erfaring med aleergi - og

Det lyder godt, jeg vil vende tilbage. Vi skrev til Lars Rudbeck (Sensi
Stop) i går og
fortalte om resultatet. Sidste gang vi snakkede med ham fik vi 2 ekstra
flasker og
skulle fortsætte, så det kan være vi får nogle flere.

Hilsen Denise

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-12-01 09:43

>Startede med
> Sensistop i juni og synes det virker på den måde, at han kan nøjes med
> mindre medicin, piller Geklimon og spray Rhinocort max.2-3 gange om ugen.

Han skal passe sin Rhinocort - dvs tage den regelmæssigt. Det er forebyggende
medicin.

> [...]
> hovedet og vaske hænder, men jeg tænker jo både på om det kan udvikle sig så

Det kan det - og gør det oftest, hvis han ikke får fjernet årsagen.

Personligt synes jeg, at du spiller højt spil med hans helbred, og
burde tage det lidt mere alvorligt. Allergi er bestemt ikke en sygdom, det
er klogt at negligere.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Denise

Dato : 04-12-01 10:13

Hej Maria
Nu skal jeg lige sige, at Claus er min mand og ikke et barn.
Hilsen Denise

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-12-01 21:42

> Hej Maria
> Nu skal jeg lige sige, at Claus er min mand og ikke et barn.
> Hilsen Denise

Jeg var noget i tvivl om hvem Claus var, men siden du var så bekymret,
så gættede jeg - forkert - på barn.

Men derfor skal han altså passe sin medicin alligevel - og det med allergi
SKAL han tage seriøst. Astma er bestemt ikke til at spøge med.

For jer, som ikke ved hvad astma er, så kan det bedst sammenlignes med at
klæbe næsen sammen, tage et sugerør i munden og så løbe 10 km på ½ time mens
man trækker vejret gennem sugerøret.

Mvh Maria

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-12-01 00:48

d. 04/12/01 21:41 skrev Maria Frederiksen på mf@easyfrag.dk i artiklen
3c0d3b1b$0$29601$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> klæbe næsen sammen, tage et sugerør i munden og så løbe 10 km på ½ time mens

Jah, og når det er rigtig "skægt" er der knæk på sugerøret... så ender
løbeturen på intensiv
Men heldigvis kan selv livstruende astma forvandles til et normalt liv med
den rigtige medicin (mine personlige erfaringer)
--
Mange hilsner fra Ann R
Ditte & Donnas katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

I had been told that the training procedure with cats was difficult. It's
not. Mine had me trained in two days.
- Bill Dana

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 05-12-01 09:57

Hej Ann

> Men heldigvis kan selv livstruende astma forvandles til et normalt liv med
> den rigtige medicin (mine personlige erfaringer)
> --
Tak, det beroliger mig da noget.
Hilsen Denise

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 05-12-01 08:49

Hej Maria

> Jeg var noget i tvivl om hvem Claus var, men siden du var så bekymret,
> så gættede jeg - forkert - på barn.
Det må være moderinstinktet i mig.

> Men derfor skal han altså passe sin medicin alligevel - og det med allergi
> SKAL han tage seriøst. Astma er bestemt ikke til at spøge med.

Jeg har forklaret ham at han skal læse på sedlen, enten skal han tage
Rhinocort som der står eller
også lade være med at tage det, og iøvrigt tale med sin læge, nu når han ved
det er katte.
Han synes jo jeg "fusser", som han siger "jeg kan ikke forstå du har så
travlt med det nu, nu har jeg jo haft problemet i 7 år". Når jeg siger jeg
ikke synes Molly skal ligge så tæt på hans hoved så siger ham bare, "Molly
skal ligge her hvor hun plejer Basta", ja så kan jeg jo ikke rigtigt gøre
noget, han er jo en voksen mand. Nu må vi høre hvad lægen siger, han siger
jo nok at vi skal fjerne allergikilden men
det gør vi jo ikke.
Hilsen Denise