Hvor får jeg et campingpas ?
Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-12-01 00:15

Sådan som jeg forstår det, er det en nødvendighed. Men er det også
nødvendigt at melde sig ind i FDM,DCU for at få et som er
internationalt anerkendt ?

--
Jørgen Møller Rasmussen, også kendt som JR.
Ved lidt om alt, men vil gerne vide ALT om alt. !

Fra : PHK

Dato : 04-12-01 11:44

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussenTA.VÆK@c.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan som jeg forstår det, er det en nødvendighed. Men er det også
> nødvendigt at melde sig ind i FDM,DCU for at få et som er
> internationalt anerkendt ?

Hvad skal du bruge det til?

Ankommer du til en campingplads kan den lave en til dig.

--
_
|_|

Fra : JR

Dato : 04-12-01 15:06

"PHK" skrev d. 04-12-01 11:44 dette indlæg :
> Hvad skal du bruge det til?
>
> Ankommer du til en campingplads kan den lave en til dig.

Jeg skal bruge det til at campere, m. familien, rundt om i europa til
sommer. Men jeg "kvier" mig lidt for at forny mit FDMmedlemskab bare for
det, vil gerne bruge pengene til noget der giver mere "valuta". Og da vi
var i Tjekkkiet i sommer ville nogle "pladser" ha' at vi deponerede
vores pas hvis vi intet havde.

mvh. Jørgen

http://www.kandu.dk/

Fra : PHK

Dato : 04-12-01 16:05

"JR" <JR.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det, vil gerne bruge pengene til noget der giver mere "valuta". Og da vi
> var i Tjekkkiet i sommer ville nogle "pladser" ha' at vi deponerede

Vi meldte os ind i DCU i 1997, siden har jeg brugt campingpas. Men før den
tid brugte vi også vores pas.

Men hvad med at betale forud - snupper de så også passet?

Jeg er ikke rigtig klar over om det "nødpas" man får på danske
campingpladser også kan bruges i udlandet.

Nogen der ved det?

--
_
|_|

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-12-01 16:18

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg er ikke rigtig klar over om det "nødpas" man får
> på danske campingpladser også kan bruges i udlandet.
>
> Nogen der ved det?

Jeg har fået udstedt et ganske almindeligt standardpas på en
campingplads, - ikke noget nødpas! - og vi er hverken medlem af FDM
eller DCU eller lignende.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : PHK

Dato : 04-12-01 19:24

"Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har fået udstedt et ganske almindeligt standardpas på en
> campingplads, - ikke noget nødpas! - og vi er hverken medlem af FDM

Nja, - men det er formentlig også sådan en jeg mener. Man betaler for -
svjh - en dag, betaler man for 2 (eller er det 3) har man betalt for et helt
år?

--
_
|_|

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-12-01 19:46

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Nja, - men det er formentlig også sådan en jeg mener.
> Man betaler for - svjh - en dag, betaler man for 2
> (eller er det 3) har man betalt for et helt år?

Jeg ved ikke helt om jeg forstår det korrekt, - men det campingpas jeg
taler om, er sådan et plastic-fidus a'la kreditkort, hvor man så år
efter år kan få sat et årsmærke på. Det kan bruges både på danske og
udenlandske campingpladser.

Taler vi om det samme, eller taler vi forbi hinanden!

Fra : PHK

Dato : 05-12-01 10:17

> [...]
> udenlandske campingpladser.
>
> Taler vi om det samme, eller taler vi forbi hinanden!

Nahh, jeg ved godt hvad du mener. Men den har formentlig samme funktions om
det campingpas man kan købe på en campingplads. Men hvordan den ser ud i dag
ved jeg ikke.

--
_
|_|

Fra : GiWeo

Dato : 04-12-01 19:23

Hejsa

H{ver FDM ikke bare prisen hvis man ikke er medlem ?????

Ellers betalt forud for den tid du vil opholde dig p} pladsen, s} er
passet ligegyldigt !

--
Engelhardt
ICQ: 4835755

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-12-01 19:50

"GiWeo" <do@os.dk> skrev i en meddelelse

> H{ver FDM ikke bare prisen hvis man ikke er medlem ?????
>
> Ellers betalt forud for den tid du vil opholde dig p}
> pladsen, s} er passet ligegyldigt !

På danske pladser, og "ordentlige" udenlandske pladser vil de da kræve
et campingpas!

Og jeg har da ingen problemer haft med at få det udstedt, og fornyet
hvert år, på danske campingpladser.

Og så lige et lille hint:
Dit karaksersæt i dit program er ikke sat rigtigt op, du skriver ikke
æøå, men sære tegn. Dit karaktersæt er sat til: Content-Type:
text/plain; charset=NS_4551-1.

Fra : Torbenth

Dato : 04-12-01 20:03

Jørgen M. Rasmussen skrev i meddelelsen
<3c0c080e$0$25382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Sådan som jeg forstår det, er det en nødvendighed. Men er det også
>nødvendigt at melde sig ind i FDM,DCU for at få et som er
>internationalt anerkendt ?

Det kan du få på et turistkontor iflg. bossen på Ajstrup Strand Camping.

Mvh.
Torben

Fra : JR

Dato : 04-12-01 20:36

"Torbenth" skrev d. 04-12-01 20:03 dette indlæg :

> Det kan du få på et turistkontor iflg. bossen på Ajstrup Strand
Camping.

Har jeg oxo hørt rygter om, og hvis man betaler forud er man "lisom"
låst fast på et program + "pladserne" tit tager sig EKSTRA betalt når
man ik har subj. I Tyskland tror jeg det er helt udelukket, når de kun
tager kontant så ....

mvh. Jørgen

http://www.kandu.dk/

Fra : Torbenth

Dato : 04-12-01 21:17

JR skrev i meddelelsen ...
> [...]
>låst fast på et program + "pladserne" tit tager sig EKSTRA betalt når
>man ik har subj. I Tyskland tror jeg det er helt udelukket, når de kun

Du kan få udstedt et internationalt campingpas i stil med DCU's. Det kan vel
ikke låse nogen fast.
Prøv at forhøre dig inden du udelukker det.

Mvh.
Torben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-12-01 21:44

> Prøv at forhøre dig inden du udelukker det.

Ok, prøver at gribe fat i det "lokale" en af dagene. Tak.

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 04-12-01 23:11

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <3c0c080e$0$25382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> >

> Det kan du få på et turistkontor iflg. bossen på Ajstrup Strand Camping.

Der er 2 muligheder:

1. Et skandinavisk pas - udstedes på turiskontorer og campingpladser -
typisk 2-3 dages leveringstid (i højsæsonen hurtigere). Koster 75kr. pr.år.

2. et internationalt campingpas, udstedes på mange turistkontorer, og
campingforeninger. f.eks. Camping Club Danmark, DK-Klubben, DCU, FDM. Prisen
kender jeg desværre ikke.

--
Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : N/A

Dato : 06-12-01 00:01

Fra : Uffe Eriksen

Dato : 06-12-01 00:01

Fra : Thore

Dato : 05-12-01 17:30

On Tue, 4 Dec 2001 23:10:31 +0100, "Martin Rise Christensen"
<martin@rise.dk> wrote:

>2. et internationalt campingpas, udstedes på mange turistkontorer, og
>campingforeninger. f.eks. Camping Club Danmark, DK-Klubben, DCU, FDM. Prisen
>kender jeg desværre ikke.

Et medlemsskab af DCU incl campingpas for hele familien og Camping og
Fritid (medlemsbladet) koster 310,-/år.
Medlemsskab af FDM koster såvidt jeg husker 475,-/år. incl "Motor"
På FDM's pladser i DK skal man være medlem for at komme...de har
samarbejde med en del pladser i udlandet bl.a. tyske ADAC pladser, hvor
dit medlemskort også er adgangstegn.
Men der er selvfølgelig så mange 1000 andre gode plasder...

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-12-01 19:00

> Medlemskab af FDM koster såvidt jeg husker 475,-/år. incl "Motor"
> På FDM's pladser i DK skal man være medlem for at komme...de har
> samarbejde med en del pladser i udlandet bl.a. tyske ADAC pladser,

Ja men man skal betale ekstra for c.passet, jeg mener at vi betalte
70,- for det. Og vi skal kun bruge det rundt om i Europa, så der skal
mange overnatninger til før det medlemskab er tjent hjem.

Fra : PHK

Dato : 05-12-01 19:14

Ikke mere - sagde Neslein på www.campingferie (TV4) den anden dag.

--
_
|_|

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 05-12-01 19:32

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:9ulo5i$7ru$1@sunsite.dk...

> Ikke mere - sagde Neslein på www.campingferie (TV4) den anden dag.

Det skal man heller ikke. En hver er mere end velkommen på alle FDM's
campingpladser. Det er bare ikke alle FDM's pladser der er medlem af
campingrådet. Hvilket betyder at de faktisk heller ikke skal kræve et
campingpas.

--
Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Holms Kiosk & Campin~

Dato : 30-12-01 10:39

> [...]
> campingpladser. Det er bare ikke alle FDM's pladser der er medlem af
> campingrådet. Hvilket betyder at de faktisk heller ikke skal kræve et

....Hvis pladsen er godkendt af Amtet, hvilket den skal være efter
lovgivningen, er Campingrådet via sine Campingkonsulenter den tilsynsførende
myndighed, og man kan derfor ikke "melde sig ud", og skal dermed sikre sig
at besøgende har et gyldigt Campingpas - Jeg kan bestemt IKKE forestille sig
at FDM driver pirat-pladser i Danmark, så der må absolut være noget du har
misforstået

mvh

Kjeld Holm,

--

Holms Kiosk & Camping
Odensevej 54

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 30-12-01 12:48

> [...]
sig
> at FDM driver pirat-pladser i Danmark, så der må absolut være noget du har

Du har sådan set ret, men der er dog nogle undtagelser - prøv f.eks FDM
camping Balka strand på Bornholm. De er faktisk ikke medlem af campingrådet
(de har heller ikke et plads nummer - hvilket gav store problemer da det nye
passystem skulle indføres).

Jeg ved ikke hvordan de undgår campingrådets/amtets regler med de gør det.
Officielt hedder det sig også at, der kun må være gæster der er FDM
medlemmer. Det er nok måden de undgår amts problemet.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Holms Kiosk & Campin~

Dato : 30-12-01 13:37

> [...]
> Officielt hedder det sig også at, der kun må være gæster der er FDM
> medlemmer. Det er nok måden de undgår amts problemet.

OK - så blev jeg så meget klogere

Men det er jo så undtagelsen, der bekræfter reglen - og pladsen må jo så kun
være beregnet til medlemmer. - Hvis - og naturligvis kun hvis - man lukker
andre campister ind, er det jo klart en omgåelse af loven.

Hvordan det så kan være et problem i forbindelse med den nye pasordning, kan
jeg ikke helt forstå - hvordan kan de have lov til at udstede campingpas,
hvis de ikke er en godkendt campingplads, og dermed under Campingrådet??

Nå, men lad os ikke tærske langhalm på det, men blot være enige om, at man i
Danmark skal have et gyldigt campingpas for at besøge en godkendt
campingplads, der er åbent for alm. campister.

Man kan iøvrigt få udstedt Det Internationale Campingkort via DK Camping
Club for ialt kr. 195,-(2001 - pris) adressen er:

DK Camping Club
Hesselhaven 59
4230 Skælskør

mvh Kjeld Holm