Afskydning i Hegn..
Fra : Strit

Dato : 03-12-01 23:38

Jeg driver Landbrug med Krondyr, Bison m.m.,, og har tit tænk på hvordan man
i Dk ser på afskydning i Hegn,, der er rygter om spec. Tyskere der betaler
høje priser.... - og i mange Jagtblade ser man tit annoncer med
afskydning af dyr( altid kun i en gang ).. - jeg synes at "alle"
nægter,,, er det tabu , findes det ikke, eller er der en fremtid i det ???
VH..
KENT

Fra : Torben F@rum

Dato : 04-12-01 16:32

"Strit" <akit-ino@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afskydning af dyr( altid kun i en gang ).. - jeg synes at "alle"
> nægter,,, er det tabu , findes det ikke, eller er der en fremtid i det

Nu skriver du afskydning, og det kan godt tænke sig at tyskere (nogle) vil
sammenlige det med jagt i det fri, og så længe det foregår på forsvarlig vis
kan jeg ikke se problemer ved den form for "jagt"

Torben Farum

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-12-01 19:40

Afskydning i hegn må betegnes som hit and shot, altså noget værre snavs, - det var bedre at gå i bilka og skyde ned i køledisken og
bagefter kan du ophale en gennemhullet færdig stegt fasan med sovs og det hele !!!!!!!!!!!!!

Fra : Andy P.

Dato : 04-12-01 20:22

> [...]
det var bedre at gå i bilka og skyde ned i køledisken og
> bagefter kan du ophale en gennemhullet færdig stegt fasan med sovs og det
Hej Michael.
Du taler som du har forstand til.
Hvilke billeder er det du ser for dig? En hegning på størrelse med en
fodboldbane?
Jeg har gået på jagt i hegn på 500 hektar, og fandt det ikke nemmere end
jagt i det "fri".
Jeg har også gået på jagt med bue efter dåvildt i hegn på meget mindre
arealer, og det er heller ikke ligefrem en let opgave.
Du burde når du ikke ved bedre eller ikke selv har prøvet det, tilpasse dine
udtalelser herefter.
Men du er sikker også af den mening at halvautomatiske hagl geværer ikke
høre sig til på selskabsjagter ikke?
I denne tid gælder det jo om, at have de politiske korrekte meninger.
Hilsen
Andy

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-12-01 23:47

Andy, altså - det er stadigvæk noget snavs, du ved jo uanset vejr & vind så skal dyrene være på området, og det er kun et spørgsmål
om at finde dem, for de er jo ikke gået i den nærliggende plantage, - vel !!!!!!!

Michael

Fra : Strit

Dato : 04-12-01 21:22

Der er regler på området jeg mener at hegnet skal være min. 50 ha. for at
være Jagtfarm,, men det sker jo at os alm Farmer skal skifte avls dyr, så
der er jo nogle fine trofæ'er engang imellem, feks hvis jeg står med en 5 år
Bisontyr der skal væk syntes jeg der er lidt dumt at betale en Slagter
500,00 for at skyde den, hvor jeg måske kunne have solgt hoved & skind til
en der ville det ,men hvis ikke trofæ'et har samme værdi, fordi kampen ikke
har været "helt" fair ....
TAK Kent

Fra : Jack Jensen

Dato : 10-12-01 12:30

"Strit" <akit-ino@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> "Michael Nielsen" <michael@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> det var bedre at gå i bilka og skyde ned i køledisken og

Hej

Du kan godt sælge afskydningen til enten en dansk eller udenlandsk jæger.
Hvis der er nogle der vil det er det da helt fint for begge parter.

Mvh Jack

Fra : John Reinau

Dato : 12-02-02 15:24

Skulle vi nu ikke lige holde tonen her på NG ?? der er jo heller ikke nogen
der skælder ud over at man fanger en fisk i en put and take sø, så hvor går
grænsen, tjae efter min opfattelse er det jo op til folk selv hvor stregen i
sandet skal være. I bund og grund drejer det sig vel om at dyret skydes på
forsvarlig vis, som alle andre steder.