Neon Machine, live på Lades Kælder d. 6/12
Fra : Rosenblad

Dato : 03-12-01 20:57

Århundredes fedeste Købehavner-band spiller deres sur-søde blanding af
støj-pop og garage fra helvedes forgård - så hvis du er til sådan noget som
Bob Hund, Pixies, Joy Division, Jesus & the Mary Chain og Devo så mød op på:

Lades Kælder,
Kattesundet 6.
Torsdag d. 6. december
kl. 21.

www.neonmachine.com - download mp3'er og se billederne af de grimme fyre i
bandet!

Fra : Andrew

Dato : 03-12-01 21:09

Er du forsangeren, eller hva'???

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 03-12-01 23:28

On Mon, 3 Dec 2001 21:08:42 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Er du forsangeren, eller hva'???

efter retur e-mailen at bedømme ville det nærmere være trommeslager...

--
/Thomas

Fra : Andy Divine

Dato : 04-12-01 01:28

Rosenblad <claus@stubnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lOQO7.157$lK3.5657@news.get2net.dk...
> [...]
> Torsdag d. 6. december
> kl. 21.
>
> Kunne godt lyde som det tidlige Joy Division,
eller det tidlige Sisters of Mercy.
Men helt ærligt.
Jeg syntes mange af sangene,bevæger sig hen imod noget der aldrig kommer.
Når man tror,at nu kommer der et højdepunkt,et vildt omkvæd,
så kommer det ikke,men istedet for mister numrene energi og kører
videre i det samme loop som sangen startede med.
Plus jeg syntes at lyden arbejder lidt imod dem.
Kunne også høre lidt inspiration fra Ludo X,hvis nogen husker dem.
Sikke en sanger de havde,hvorfor hører man ikke hans stemme mere?

Mvh Andy Divine

Fra : Rosenblad

Dato : 05-12-01 16:30

Jep, jeg er trommeslageren. Tænkte at jeg lige ville annoncere her på
nyhedsgruppen - det var jo en helt åbenlys mulighed!

Angående de numre, som ligger på vores side - jo de er skam ikke den bedste
produktion, det vil jeg give dig ret i (til Andy), men det der med, at
numrene fortsætter i det samme, kan jeg nu ikke lige forstå. Hvilke sange
tænkte du på, nærmere bestemt? Under alle omstændigheder, så mød da op i
morgen på Lades, for der er jo gratis entre og højt humør!

mvh
Claus

PS. hvem dælen er Ludo X?

Fra : Andy Divine

Dato : 06-12-01 02:11

Rosenblad <claus@stubnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:n4rP7.85$r06.8022@news.get2net.dk...
> [...]
bedste
> produktion, det vil jeg give dig ret i (til Andy),

Undskyld,det var lidt overfladisk at dømme jer på lyden,for jeg syntes
faktisk i har nogle rigtige gode ideer.

men det der med, at
> numrene fortsætter i det samme, kan jeg nu ikke lige forstå. Hvilke sange
> tænkte du på, nærmere bestemt?

Nu f.eks Hard Times,The girl I threw away og She's so deaf(dejlig punk)
starter fedt med gode riffs.
I starter med to vers som alle ender ud i et lille omkvæd.
Så fortsætter i gerne med keyboard og guitarimprovisation,
over det samme riff som i startede med.
Da syntes jeg i burde lave et vildt omkvæd,et nyt stykke,
med sang,og masser af tryk på guitaren.
Det er som om,at den "forløsning" aldrig kommer.
Ellers syntes jeg det er fedt,især Burning Neon Boy.
Den er kult.
Please don't take this bad,i er dygtige.

Mvh Andy Divine

> PS. hvem dælen er Ludo X?

Jeg ved ikke så meget om dem, andet at de vandt DM i rock
for 5-6 år siden og jeg så dem en aften.

De havde samme konstellation som jer, guitar trommer bas og keyboard,
og de lavede sange lidt ala jer.

Deres sanger var meget karismatisk på scenen,er der virkelig ingen der
kan huske dem?

Fra : Rosenblad

Dato : 06-12-01 03:48

Tak for komplimenterne, din kritik er taget til efterretning. Tak fodi du
gad at besøge vores side - men i næste uge får vi en endnu større og 100
gange federe side - det bliver sådan ca. i slutningen af ugen, så check den
ud.

ciao for now
Claus

Fra : Uffe Holst

Dato : 06-12-01 11:52

In an article of 6 Dec 2001 Andy Divine wrote:

> [...]
> og de lavede sange lidt ala jer.
>
> Deres sanger var meget karismatisk på scenen,er der virkelig ingen der

Jeg har da en plade med dem. Sjov musik vil jeg kalde det. Ret 80'er-agtigt
på mange måder. Og meget keyboard, så vidt jeg husker. Det er et godt
stykke tid siden jeg sidst har lyttet il den...

--
Uffe Holst