3 maskiner i netværk
Fra : Svend Tveskæg

Dato : 03-12-01 20:38

Hej

Jeg skal have forbundet 3 maskiner i et hjemmenetværk.

Jeg har tænkt at købe en 5 ports switch, hvilke kable typer skal jeg
bruge mellem maskiner og switch?

/*Svend

Fra : jrnmeyer

Dato : 03-12-01 22:23

"Svend Tveskæg" skrev d. 03-12-01 20:38 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg skal have forbundet 3 maskiner i et hjemmenetværk.
>
> Jeg har tænkt at købe en 5 ports switch, hvilke kable typer skal jeg

Almindelig straigth kabler, også kaldet RJ45 wired lige igennem,
RJ45 kabler type STP (skærmet), ved lange kabeltræk og i områder med
meget elektrisk støj.
UTP (uskærmet) i små netværk.
Har du ikke købt switch, kan det svare sig at vælge en 8 ports 100/10
switch.

hilsen jrnmeyer

http://www.kandu.dk/