Plante til at dække bunden ?
Fra : Simon...

Dato : 03-12-01 18:09

Hejsa

Jeg leder lidt efter en plante der kan dække bunden i mit akvarie, jeg har
noget græslignene
der er cirka 5 cm højt - men det vokser _rigtigt_ langsomt :/

Jeg kunne godt tænke mig en hurtigtvoksene ensartet plante om muligt - nogle
gode råd ?
også mht hvor den kan købes?

tak

mvh.Simon

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 03-12-01 18:17

"Simon..." <guden@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er cirka 5 cm højt - men det vokser _rigtigt_ langsomt :/
>
> Jeg kunne godt tænke mig en hurtigtvoksene ensartet plante om muligt -

Glossostigma Eleantoides, er glimrende.

Men den kræver ca. ligeså meget lys som der er i dit lokale solarie.

Men den er hamrende flot.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 03-12-01 18:17

> [...]
> der er cirka 5 cm højt - men det vokser _rigtigt_ langsomt :/
>
> Jeg kunne godt tænke mig en hurtigtvoksene ensartet plante om muligt -

Hov glemte en ting.

Du kan bruge min plante søgemaskine til at hjælpe dig med at finde lave
planter med.

Fra : thomas schreiber

Dato : 03-12-01 20:01

Stort set alle "græstyper" er langsomt voksende, MED MINDRE man bruger den
perfekte dosis Co2.
Så kan du få det til at gro aldeles hurtigt.

/Thomas

Fra : Søren

Dato : 03-12-01 20:31

og en MASSE lys...

--
SOS - www.hourbabe.com & www.tgp2galleries.com
icq#: 102169245

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 03-12-01 22:19

> Stort set alle "græstyper" er langsomt voksende,

Ikke det der vokser i min græsplæne...sorry! Kunne ikke dy mig.

Torben

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-12-01 22:44

Simon... <guden@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0bb1a0$0$25368$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg leder lidt efter en plante der kan dække bunden i mit akvarie, jeg har
> noget græslignene
> der er cirka 5 cm højt - men det vokser _rigtigt_ langsomt :/

Prøv med Lilaeopsis novae-zelandia, den bliver ikke så høj, breder sig
normalt ret godt og hurtigt,
samtidigt koster den ikke alverden.

Carsten

Fra : Simon...

Dato : 04-12-01 14:08

> Prøv med Lilaeopsis novae-zelandia, den bliver ikke så høj, breder sig
> normalt ret godt og hurtigt,
> samtidigt koster den ikke alverden.
hvor kan den købes ? (kbh)... anyways den står til at vokse langsomt i
tropica arkivet ... :/

mvh.Simon

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-12-01 17:15

Simon... <guden@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0cca79$0$29628$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> hvor kan den købes ? (kbh)... anyways den står til at vokse langsomt i
> tropica arkivet

Tro ikke alt der står der!
Jeg har i sin tid købrt dem i Planteimporten, men om de stadig har/får
dem ved jeg ikke,
ellers har Zoocity et kæmåeudvalg af Tropica planter, så mon ikke også
har den.

Carsten

Fra : Simon...

Dato : 04-12-01 17:52

tak for hjælpen, jeg tjekker zoocity, så kan jeg se på deres hajer
samtidigt - det er utrogligt flot det de har fået banket op må man sige:)
ved du noget om priser i zoocity eller evt. planteimporten ?

mvh.Simon

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-12-01 20:11

Simon... <guden@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0cff1a$0$7881$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> tak for hjælpen, jeg tjekker zoocity, så kan jeg se på deres hajer
> samtidigt - det er utrogligt flot det de har fået banket op må man sige:)
> ved du noget om priser i zoocity eller evt. planteimporten ?

Jeg ved ikke så meget om priserne, men er dog ret sikker på at hvis du
kan få den
i Planten, så er de absolut billigst.

Carsten

Fra : Chistiansbro

Dato : 04-12-01 23:35

> tak for hjælpen, jeg tjekker zoocity, så kan jeg se på deres hajer
> samtidigt - det er utrogligt flot det de har fået banket op må man sige:)
> ved du noget om priser i zoocity eller evt. planteimporten ?

Zoocity er dyrere end Plante importen - men kvaliteten er også bedre.

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-12-01 00:53

Chistiansbro <christiansbro@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ujj80$riv$1@sunsite.dk...

> "Simon..." <guden@iname.com> skrev i en meddelelse
>
> Zoocity er dyrere end Plante importen - men kvaliteten er også bedre.

På den samme vare?? tror du selv på den? eller er det noget de har bildt
dig inde ude i
Zoocity som skulle legalisere at de er meget dyrere.

Carsten

Fra : J@N

Dato : 05-12-01 07:07

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bildt
> dig inde ude i
> Zoocity som skulle legalisere at de er meget dyrere.

Hej

Når vi taler om planter, så er ZooZity den førende butik i
Hovedstadsområdet, de har det største udvalg i Tropica planter og priserne
er OK efter min mening, da kvaliteten er helt i top.

Jan

Fra : Simon...

Dato : 05-12-01 09:54

> Når vi taler om planter, så er ZooZity den førende butik i
> Hovedstadsområdet, de har det største udvalg i Tropica planter og priserne
> er OK efter min mening, da kvaliteten er helt i top.
hvad er så den pris ?
på en alm plante der ikke er speciel eller noget ?
nu køber jeg jo normalt i flyvefisken der er ret billige men med begrænset
udvalg ?

mvh.Simon

Fra : J@N

Dato : 05-12-01 18:05

> [...]
> på en alm plante der ikke er speciel eller noget ?
> nu køber jeg jo normalt i flyvefisken der er ret billige men med begrænset

3-4 potter for en hund og så har du et kæmpe udvalg, jeg tror der er over 50
forskellige slags.

Jan

Fra : Plesner

Dato : 05-12-01 18:03

> Zoocity er dyrere end Plante importen - men kvaliteten er også bedre.

Det er vist en sandhed med modifikationer. Jeg vil give dig ret i, at
Zoocity er dyrere, men bedre ? Næppe...

M.v.h.
--
Karsten Plesner