VPN kursus
Fra : Søren L.

Dato : 03-12-01 16:03

Hejsa.

Sorry min X-post, men jeg har lidt svært ved at se hvor denne lige præcist
høre hjemme og synes egentligt at det er lidt i alle sammen.

Er der nogen der kan anbefale nogle gode kurser omkring VPN? Kurset skal
ikke være produkt specifikt, da jeg ikke er interesseret i at høre på en
dags-lang reklame for et givent produkt der kan en helt masse. Jeg er
interesseret i at høre hvilke muligheder der findes samt hvilke
fordele/ulemper der er ved det.

Jeg havde forestillet mig at det var i Jylland samt regner jeg med at et
dags kursus må være nok (det er vel rimeligt intensivt). Kurset skal så
danne grundlag for hvilken VPN løsning vores firma vil vælge. Jeg aner
faktisk intet om VPN (ikke specielt meget i hvert fald) og det skal derfor
ikke være et rent teknisk kursus/foredrag.

Anyone?

Hilsen Søren

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 03-12-01 16:46

Søren L. wrote:

> [...]
> faktisk intet om VPN (ikke specielt meget i hvert fald) og det skal derfor
> ikke være et rent teknisk kursus/foredrag.

http://www.superusers.dk/kurser/internet/2001/su%2D059.htm

SU-059
Transition to Virtual
Private Networks (VPN)
Beskrivelse klar i august
Tilmeld:
Formål:
Få kursusbeskrivelse tilsendt,
så snart den er klar:
Send en mail til:
super@superusers.dk
Forudsætninger:

Beskrivelse:

Indhold:

Lærebøger:

Varighed / Pris:
3 dage / 8.700,- (ekskl. moms)

Videre forløb:

RING OG HØR

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 03-12-01 23:44

Vi holder fra tid til anden seminarer om blandt andet VPN, men du vil fra en
del i branchen godt kunne få sat en mini workshop/rådgivnings dialog op.
Selv kursus steder forholder sig til de produkter de udanner i.

Mvh

Erik Varn Semey
esemey@eterra.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-01 01:09

On Mon, 3 Dec 2001 23:44:15 +0100,
Erik Varn Semey <esemey@eterra.dk> wrote:
> Vi holder fra tid til anden seminarer om blandt andet VPN, men du vil fra en
> del i branchen godt kunne få sat en mini workshop/rådgivnings dialog op.
> Selv kursus steder forholder sig til de produkter de udanner i.

Top posting er en dårlig vane.

Jeg ville nok ogaså overveje at læse om installation af IPSec på
Linux sammen med en Windows klient. Min erfaring er, at Linux
docs af denne type er MEGET grundige med hensyn til eventuelle
problemer, workaround og hvordan tingene spiller sammen. Ofte
også henvisninger til dårlige implementationer.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-12-01 01:51

On Tue, 4 Dec 2001 00:09:26 +0000 (UTC), nospam@home.terminal.dk
(Povl H. Pedersen) wrote:

> Jeg ville nok ogaså overveje at læse om installation af IPSec på
> Linux sammen med en Windows klient.

Nu kan VPN jo være meget andet end noget man kører på pc'er (og
for den sags skyld meget andet end IPSec), så i hvert fald at
nøjes med at læse Linux-docs på IPSec, det vil ikke give et sær-
ligt fuldstændigt billede af hverken muligheder eller udfordrin-
ger.

Netop fordi markedet er ret bredt, synes jeg det er svært at
anbefale noget specifikt seminar, kursus eller workshop. Mange af
dem vil være ret produkt-specifikke, og hvis det er overblikket
man søger, så er det måske ikke lige sagen.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Anders Tjerke Hansen~

Dato : 05-12-01 12:27

Findes der ikke en nogle VPN-distributioner til Linux ???

Venlig hilsen

Anders Tjerke Hansen (DBC)