logon problemer
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 03-12-01 13:44

Vi har et netværk med ca. 120 maskiner.
Det er delt op i 9 VLAN's, hvoraf det ene har sin egen logon-server, som
også er DHCP-server.
De andre 8 VLAN har en fælles logon og DHCP server, Win2000. Klienterne er
Win98 SE. Der er en printerserver Win2000 på et af VLAN'ene.

Der sker ofte det at man får meldingen at serveren ikke kunne findes eller
adgangskoden er forkert.
Desuden, når jeg vil melde printerserveren ind som ekstra domæne-controller,
stopper den midt i processen.

Man kan godt se serveren i Andre Computere, og de computere, der står i dens
VLAN, men ofte ikke den computer, man sidder ved. I det VLAN der har sin
egen server, kan man for det meste se alle computerne men der er stadig
logon problemer.

Vi har husket at have NETBIOS over TCP/IP.

Vi overvejer at sætte ekstra servere op, eller opgive VLAN-tanken og lave
systemet om til et adm-netværk og et elev-netværk.

Er det nødvendigt at lave systemet om, skal domænet deles op, eller kan
ekstra servere løse det ?

På forhånd tak

Carsten Nielsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-12-01 14:21

Carsten Nielsen wrote:

>Der sker ofte det at man får meldingen at serveren ikke kunne findes eller
>adgangskoden er forkert.

Har I opsat en WINS-server i netværket?

--
Den kloge narrer den mindre kloge.

http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 05-12-01 09:00

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Har I opsat en WINS-server i netværket?
>
> --
> Den kloge narrer den mindre kloge.
>
> http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Ja, men der er stadig problemer. Det er vist noget med at den ene service
starter før den skulle.

Jeg er ved at finde noget på Microsofts sider

Carsten

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-12-01 09:08

Carsten Nielsen wrote:

>eller

>Ja, men der er stadig problemer. Det er vist noget med at den ene service
>starter før den skulle.
>
>Jeg er ved at finde noget på Microsofts sider

Ok. Jeg håber du finder noget.

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 07-12-01 08:20

Ok, det var et problem i serveren. Det er løst nu, i hvert fald har vi en
løsning nu, som virker.

Tak for hjælpen

Carsten Nielsen

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 07-12-01 14:48

Desuden uploader anti.-virusen 40 MB i hvert fald første gang den kører
eller opdaterer. Det er en hel del når alle brugere logger på på en gang.

Så for fremtiden sker opdatering vel med en særlig bruger, og vi kommer til
at gå en tur rundt hver uge.

Så får vi selvfølgelig også set hvor der er fejl.

Carsten