Billig 12-16p switch m. simpel VLAN?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 03-12-01 09:31

Link til <subject> søges ASAP, gerne med priser.

Helst modeller uden blæser hvis muligt.

Ole Thomsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-12-01 11:57

On Mon, 3 Dec 2001 09:30:50 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

> Link til <subject> søges ASAP, gerne med priser.

Skal du bruge 100 Mbps?
Skal det være billigere end Cat2950-12 (1500$)?

> Helst modeller uden blæser hvis muligt.

12-16 port med VLAN, men det skal stå et sted, hvor en blæser er
en ulempe? Hvad skal du bruge kassen til?

-A

Fra : Ole Thomsen

Dato : 03-12-01 12:30

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote

> Skal du bruge 100 Mbps?

Ja.

> Skal det være billigere end Cat2950-12 (1500$)?

Ja.

Jeg har fundet en TRENDnet på edbpriser.dk med 16 porte
til 2.680, billigere bliver det måske nok ikke?

> 12-16 port med VLAN, men det skal stå et sted, hvor en blæser er
> en ulempe? Hvad skal du bruge kassen til?

VLAN fordi der skal være to "fysisk" adskilte net, uden
blæser fordi den skal stå i mit bryggers.

En billigere løsning ville være at købe en lille ekstra
switch til det nye net, men jeg kommer nok til at fejre
jul alene hvis jeg stiller mere isenkram op derude.

Ole Thomsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-12-01 13:20

On Mon, 3 Dec 2001 12:30:13 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

> Jeg har fundet en TRENDnet på edbpriser.dk med 16 porte
> til 2.680, billigere bliver det måske nok ikke?

Det tror jeg ikke.

> VLAN fordi der skal være to "fysisk" adskilte net, uden
> blæser fordi den skal stå i mit bryggers.

Det seneste argument for det 'uden blæser' krav, var at fyren
skulle have udstyret under sengen... Så kan jeg godt indse, det
betyder noget.

> En billigere løsning ville være at købe en lille ekstra
> switch til det nye net,

Ja, det ville være mit alternative forslag.

> men jeg kommer nok til at fejre jul alene hvis jeg stiller
> mere isenkram op derude.

K: Hvad er nu DET for en papkasse?
A: Hvad mener du?
K: Der står Cisco på, og det plejer at betyde mere larm og
flere ledninger.
A: Øhm, det er trådløst net.
K: Nå, så er det kun mere larm?
A: Nej, den er uden blæser!
[A pakker kassen op]
K: Den er GRIM! Og der ER jo flere ledninger!
A: Øhm, jamen altså...
K: Og så sender den STRÅLER ud!
A: I yield.

-A
PS: Er der nogen, der vil købe et trådløst net? Meget lidt brugt.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 03-12-01 14:36

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote

> PS: Er der nogen, der vil købe et trådløst net? Meget lidt brugt.

Jeg lader gerne kassen stå i bilen til alle er gået i seng,
bærer den ind ad fordøren (som ellers aldrig bruges,
da man næsten ikke kan komme ind for tomme
papkasser), skynder mig at pakke ud og arrangere
rundt på udstyret så det kun er det trænede øje der
kan se der er kommet mere til.....akja.

Desværre er blæserlyd temmelig afslørende.

Ole Thomsen

Fra : John

Dato : 03-12-01 17:42

eTen laver en 16 ports switch (EW-516TC) som har support for VLAN og Port
Trunking. Den ligger i prislejet 1.350,00 - 1.400,00 kr. excl. moms.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 03-12-01 19:58

"John" <john@doe.xp> wrote
> eTen laver en 16 ports switch (EW-516TC) som har support for VLAN og Port
> Trunking. Den ligger i prislejet 1.350,00 - 1.400,00 kr. excl. moms.

Jeg har kigget på www.etentech.com, og de ser såmænd
meget tilforladelige ud. Og det er billigt!

Jeg prøver nok sårneen. Tak.

Ole Thomsen

Fra : Tumlehund

Dato : 05-12-01 12:16

> [...]
Port

> Jeg har kigget på www.etentech.com, og de ser såmænd
> meget tilforladelige ud. Og det er billigt!

Måske kan Rubytech bruges? F.eks. denne:
http://www.rubytech.com.tw/products-b.php?prdid=95 (jeg har selv
8-portsmodellen)

Den koster 1375 på edbpriser.
Ved ikke om den kan bruges, da jeg ikke ved hvad VLAN er?