Skjule variable sendt mellem php-sider?
Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 02-12-01 22:57

Hej

Jeg sidder lige med et lille problem: Jeg er ved at lave et web
interface til en adressedatabase. Pt. består det at en php-side, som
kalder sig selv med forskellige parametre afhængig af brugervalg.

Jeg overfører parametre, variable osv. som noget i retning af
"minside.php?action=show&id=45".

Kan jeg overføre dem skjult så f.eks. "action=show&id=45" ikke fremgår
af url'en?

NB: Det drejer sig ikke om resultatet fra en form - når det er det,
bruger jeg "post" - og så er alt jo skjult...

mvh
Karl Peder

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-12-01 01:04

"Karl Peder Olesen" <kpo@mail1dotstofanetdotdk> skrev

> [...]
>
> NB: Det drejer sig ikke om resultatet fra en form - når det er det,
> bruger jeg "post" - og så er alt jo skjult...

altså et link? Det kommer du nok ikke udenom, du kan til dels skjule det med
JavaScript, men det er stadig noget hø... og indimellem, så er det nu meget
godt at man kan angive en præcis URL, hvis man vil sende et link til sine
venner, fremfor at skulle skrive front -> shop -> produkter -> blablabla...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Lars Petersen

Dato : 03-12-01 01:05

> Kan jeg overføre dem skjult så f.eks. "action=show&id=45" ikke fremgår
> af url'en?

http://dk.php.net/session_start
http://dk.php.net/session_register
http://dk.php.net/session_unregister
http://dk.php.net/session_destroy

=)

--
-
Lars

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 03-12-01 17:48

Hej

>http://dk.php.net/session_start
>http://dk.php.net/session_register
>http://dk.php.net/session_unregister
>http://dk.php.net/session_destroy

Det ser rigtigt ud - altså at bruge sessions til håndtering af
brugerid. Resten (f.eks. "action=show" el.lign.) kan jo egentlig fint
fremgå af URL'en - det vil jo under alle omstændigheder kunne læses ud
af sourcen til siden, hvis det er et link det drejer sig om.

Jeg tyr til en artikel om sessions på phpbuilder, så må jeg se om jeg
bliver klogere.

Tak for hjælpen

Karl Peder