The Score, BLAH!! (en smule spoiler)
Fra : Agricola

Dato : 02-12-01 22:47

Ok, så fik jeg tygget mig igennem denne, på næsten alle områder, meget tynde
film. Man skulle jo næsten tro, at filmselskabet var blevet så benovet over
at have disse tre store skuespillere (no pun intended Marlon) castet i en og
samme film, at de fuldstændig glemte alt om historien. For hold da op hvor
er den tynd. De spiller alle tre udemærket (kan især godt lide Marlons
præsation), selvom Robert efterhånden må være træt af at spille den samme
rolle om og om igen. Og så lige som en sidebemærkning, hvorfor spilder de så
dejlig en skuespiller som Angela Basset på så ligegyldig en birolle?

-
-
- lidt spoiler

Og så bare lige som eksempel på den dårlige historie. De bruger krudt på at
forklare os at den kælder Septeret er gemt i, er åh så sikker og stort set
umuligt at bryde ind i. Men ikke desto mindre kan den kære Robert snildt
komme ind vha. en skærebrænder. I guder!!!
-
-

Argh hvor blev jeg skuffet, men nu har jeg da fået lidt luft, puha

Fra : Poul

Dato : 05-12-01 13:31

Så er jeg da ikke den eneste der synes filmen var lidt tynd. Jeg synes man
så alt for lidt til de store skuespiller præstationer de plejer at kunne
levere.

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 05-12-01 23:41

Jeg havde absolut ingen forventninger til filmen, da en kammerat foreslog at
vi skulle se den. Da vi kom ud var også han skuffet, mens jeg omvendt følte
mig umådeligt godt underholdt. Jeg ved ikke om vi som filmpublikum
efterhånden forlanger for meget af de enkelte film, der skal helst være en
giga-endlösung (undskyld udtrykket) med dem hver gang.
Nogen gange har jeg bare lyst til at se en godt sammenbrygget gang
underholdning, en afsluttet historie der ikke tænker for høje tanker om sig
selv. 'The Score' synes jeg stadig er en knaldgod film, godt spillet af alle
fire store navne. De Niro er god, ikke mere end han plejer at være, men
(IMHO) hellere være jævnt god end ind imellem dårlig. Burns er fremragende
til at spille en mand der spiller spastiker, og han har stadig det der blik
fra 'History X' der giver mig lyst til at skide grønne grise. Marlon Brando,
som jeg ellers har et lille primadonna forhold til, er dejligt afdæmpet i
sin rolle og han kan endog agere sårbar. Og jeg synes stadig ikke, vi skal
nedgøre Angela Bassett, bare fordi hun for en gangs skyld har en
tutte-nutte, kvinden-i-hans-liv rolle.
Indrømmet, filmen er 'almindelig' underholdning, men det er netop sådanne
film jeg lidt savner engang imellem, midt i vrimlen hvor alle skal overgå
alle. Bare en bette film, der ikke tager sig selv for højtideligt, holder en
god stil og 'kun' har som mål at underholde publikken. Jeg ser stadig film
som vore dages Homer-fortællinger og Shakespeare-forestillinger, og der
mener jeg det vigtigt at der er en lind strøm kvalitet snarere end desperat
sensations-higen. Andre underholdningsfilm, i sommers f.eks. 'A knight's
tale' (IMHO 'wadrk'!), falder gerne igennem i et forsøg på at være mere
interessant end gennemsnittet.
Da 'Score' sluttede var tiden gået umådeligt hurtigt, og jeg nåede aldrig at
tænke den forbandede tanke "nå, der er der en eller anden der har sagt 'Cut'
eller 'Action'". Jeg var forsvundet i filmens univers. Det er nu mit mål for
en god film.

Chris.

Poul <pollefyr@nonmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns916E8939E7C00pollefyrmaildk@193.88.15.201...

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 06-12-01 14:07

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> sensations-higen. Andre underholdningsfilm, i sommers f.eks. 'A knight's
> tale' (IMHO 'wadrk'!), falder gerne igennem i et forsøg på at være mere
> interessant end gennemsnittet.

Øh, der tabte du mig. Jeg troede ellers jeg var ret enig med dig, men lige
netop AKT synes jeg falder perfekt ind i din beskrivelse. Hvordan prøver den
at være mere interesant end andre?
BTW jeg har ikke set the score.

Joakim

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 07-12-01 12:39

Øhhh...skrev jeg virkelig 'A Knight's Tale'??? Det var sgu lige en smutter,
jeg mente rent faktisk 'Fast and the Furious'!! Jeg ved ikke i hvilken
hjernevinding de to lige blev blandet sammen.
Jeg har IKKE set 'A Knight's Tale'!

Chris

Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9unqi7$9jtsl$1@ID-81106.news.dfncis.de...

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 07-12-01 13:42

> [...]
> jeg mente rent faktisk 'Fast and the Furious'!! Jeg ved ikke i hvilken
> hjernevinding de to lige blev blandet sammen.

Ok, den har jeg til gengæld ikke set, såeh....

Joakim