3COM LAN Modem 3C891: Host contacted. Wait~
Fra : CA

Dato : 02-12-01 18:31

Lyngby 2.12.2001

Efter en nyopsætning af Windows 98.2 kunne jeg ikke få mit nyindkøbte
LAN-modem til at svare:

Når jeg indtastedede adressen (192.168.1.1) kom forsiden med
net-ikonerne frem og et klik på en af dem gav også den forventede
indstillingsside. Men når jeg så ville se/ændre fx. opsætning af en af
arbejdsstationerne gav browseren sig bare til at vente med ovenstående
besked i statuslinien.

Derefter udførte jeg en soft reset med knappen på bagsiden, men det
gjorde ingen forskel.

Nu har jeg så udført en factory reset med en tilsluttet telefon
(**3266#) horefter et opkald til 192.168.1.1/mainpage.html giver
meldingen "Configuration Locked", som lidt efter skifter til "Enter
Password". Jeg har hele tiden anvendt blankt password, men når jeg
trykker på submit giver den sig til at vente i en uendelighed - den
timer tilsyneladende ikke ud. Jeg har godt nok kun prøvet at vente en 5
- 10 minutter ...

Jeg kan iøvrigt heller ikke få kontakt med modemet med den anden
tilsluttede pc.

Jeg HAR haft den til at fungere som forventet, og TCP/IP er selvfølgelig
sat op efter alle kunstens regler etc. etc.

Hvordan får jeg hul igennem til lan-modemet???

venlig hilsen

Claus A.

Fra : Thomas Markersen

Dato : 04-12-01 23:21

Se SolutionID:2.0.38522624.2722943 Title: OfficeConnect LAN modem - How
to Reset the Password
http://knowledgebase.3com.com

Der må kun være en pc tilsluttet, ved konfiguration.

mvh Thomas

Fra : CA

Dato : 11-12-01 23:35

Lyngby 11.12.2001

Selv i den situation (kun 1 pc tilsluttet) kan jeg ikke få hul igennem
ned Netscape 4.7x, men med Internet Explorer 5.5 DK går det fint. Men da
jeg helst vil nøjes med 1 enkelt browser og ikke er så vild med IE (pga.
de mange sikkerhedsproblemer) vil jeg altså forfærdelig gerne have hul
med Netscape. Så dårlig er NS da heller ikke, og jeg har som sagt haft
forbindelse i min gamle Windows-installation.

Jeg har også et andet spørgsmål: Når jeg bruger nyhedsgruppelæseren
(som nu i skrivende stund), sender og modtager pc'en hele tiden små
regelmæssighed sådan ca. 1 gang per sekund, selvom jeg ikke selv
genererer nogen netaktivitet mens jeg læser indlæg eller fx. skriver
denne mail. Dette forhindrer selvsagt LanModemet i at lukke ned i
pauserne. Jeg kan selvfølgelig lukke forbindelsen med "manual call
control", men det er jo en klodset løsning.

Hvad kan årsagen til disse små "dyt" være? Har jeg til trods for
tilstedeværelsen af ZoneAlarm alligevel en en eller anden bagdørsserver
kørende? Eller er det bare en dårlig forbindelse der står og "knirker".
Der ikke problemer med at lukke ned når jeg læser web-sider i selve
broswseren.

venlig hilsen

Claus A.