Netkort installering i win 95
Fra : Thomas

Dato : 02-12-01 18:08

Hej gruppe!

Jeg har et problem med installering af netkort i en win 95 maskine som jeg
håber nogen kan hjælpe med. Jeg sætter netkortet i, starter maskinen og den
finder kortet som den skal og driverne installeres, derefter skal maskinen
genstartes. Når Windows starter igen dukker der et vindue op hvor der står
at netkortet ikke er installeret korrekt. Går man ind under enhedshåndtering
er netkortet markeret med et gult udråbstegn og når man vælger egenskaber
for netkortet står der at driverne ikke er installeret eller at netkortet
ikke er installeret korrekt.
Jeg har prøvet med to forskellige netkort som endda er af forskellig
frabrikat, der sker det samme med begge kort.
Er der nogen der har ideer til en løsning så skriv endelig!

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 02-12-01 21:14

Thomas wrote:

> [...]
> frabrikat, der sker det samme med begge kort.
> Er der nogen der har ideer til en løsning så skriv endelig!

Hej
Det hører nok ikke til her i gruppen, men jeg skal ikke være dommer.
Jeg vil gætte på at du har problemer med tildeling af interupt.
Prøv at se hvilken irq som kortet får tildelt når den kører bios-programmet - de
fleste maskiner viser dette under opstarten.
Chech så i enhedshåndtering at det er netkortet og ikke andet, som har fået
denne irq. - hvis der er en anden enhed, som har fået det samme irq så prøv at
disable den, evt fjern den fra maskinen.

God luck

Elmer

Fra : Thomas

Dato : 02-12-01 22:47

Tak for svaret!
Jeg tjekkede inde i enhedshåndtering, men windows påstod at der ikke var
nogen adressekonflikter...

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 03-12-01 21:33

Thomas wrote:

> Tak for svaret!
> Jeg tjekkede inde i enhedshåndtering, men windows påstod at der ikke var
> nogen adressekonflikter...

Hej
---og der var/er ikke noget gult udråbstegn?

Hvis ikke, så er jeg ikke sikker på ay jeg kan hjælpe.....

Elmer

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-12-01 21:48

Thomas skrev:

>Jeg tjekkede inde i enhedshåndtering, men windows påstod at der ikke var
>nogen adressekonflikter...

Har du prøvet at flytte kortet en plads op eller ned?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Thomas

Dato : 05-12-01 16:05

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at flytte kortet en plads op eller ned?
> --
> Kaj Svenningsen
>
> Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Ja det har jeg, det gav samme resultat.