Req: Tabs til Christian og Patrik: Tilbage~
Fra : Christian Muus

Dato : 02-12-01 17:22

--
Christian Muus
--
Domus Skævgon http://home0.inet.tele.dk/tipkage
Bionic Flavour www.bionicflavour.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-12-01 17:32

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> wrote in message

Google er din ven

<
URL:http://www.google.com/search?hl=en&q=Christian+Patrick+%22tilbage+hvor+v
i+var%22+akkorder >

/Nikolaj

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-12-01 17:35

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
news:9udkob$l51$1@egon.worldonline.dk...
> Google er din ven

Men det er OE ikke :(

URL:http://www.google.com/search?hl=en&q=Christian+Patrick+%22tilbage+hvor+v
> i+var%22+akkorder >

Hvis du søger på Christian Patrick "tilbage hvor vi var" akkorder finder du
et link til

http://home.worldonline.dk/~alxj/Sange/Sangarkiv/arkivforside.htm

Sangen er her:

http://www.geocities.com/he_rocker2/tilbagehvorvivar.txt

/Nikolaj

Fra : Christian Muus

Dato : 02-12-01 20:27

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> Sangen er her:
>
> http://www.geocities.com/he_rocker2/tilbagehvorvivar.txt

Tusind tak Google....og Nikolaj

Christian

Fra : Mikster

Dato : 03-12-01 14:43

Hva' betyder h og p i tabs egtlg

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-12-01 15:02

"Mikster" <mikkel-sif@ofir.dk> wrote in message
> Hva' betyder h og p i tabs egtlg

Hammer on og Pull off.

Hammer on er hvis du f.eks. slår en tone an i 5. bånd og (uden at slå
strengen an igen) anslår f.eks. 7. bånd med en ny finger. Det giver en lidt
anden effekt end hvis du bare "slider" med samme finger fra 5. til 7. bånd.
Omvendt går et pull off ud på, at du slår f.eks. 7. bånd an, og har trykket
både bånd 7 og 5 ind, hvorefter du fjerner fingeren fra 7. bånd. Voila, et
pull off fra 7. til 5. bånd.

Jeg undskylder, hvis ikke alle min termer er korrekte, men jeg håber, at det
er forståeligt alligevel

Der er iøvrigt en længere vejledning her:

http://www.olga.net/faq/tabbing.php

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 03-12-01 19:18

> Hva' betyder h og p i tabs egtlg

Hammer on og Pull off, altså slå strengen an med fingrene på venstre hånd
(hvis du er højrehåndet). Hvis der feks. stå 1h2 skal du ha' en finger i 1.
bånd og så "trykke ned" med en finger i 2. bånd, så det siger en lyd uden at
du slår strengen an med højre hånd. Pull off er det omvendte..... ca.
håber du forstår hvad jeg mener... .det er lettere at vise det end det er at
forklare det.

/Troels

Fra : Mikster

Dato : 07-12-01 14:00

"Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du slår strengen an med højre hånd. Pull off er det omvendte..... ca.
> håber du forstår hvad jeg mener... .det er lettere at vise det end det er

Jeg forstår det udmærket. Mange Tak!!!

VH MIKKEL