Heftig og begejstret
Fra : Ingrid Kristensen

Dato : 02-12-01 17:09

Er jeg den eneste, der går ind og ser en såkaldt dokumentarisk musical, der
handler om et mandekor fra Finmarken? Jeg synes, at den norske film Heftig og
Bgejstret er en varm og rar film. Og meget, meget morsom. Der er blandt andet
kirkeorganisten, der ikke kan spille så meget som et nummer korrekt, og som
kalder sig selv for en multi-instrumentalist, hvorefter han med et varmt glimt
i øjnene siger, at han ikke spiller nogen af instrumenterne særlig godt.
Så er der den 96-årige mand, der henter sin 87-årige broder i sin bil, når de
skal til korsang en gang om ugen. Manden, der har fået lov af konen til at have
et billede stående af sin femtenårige kæreste fra dengang for længe siden.
Filmen er propfuld af kærlighed til sine korsangere. Det er en rigtig feel good
movie.
Ikris

--
Posted from [213.129.5.147]

Fra : Peter

Dato : 02-12-01 18:00

> Er jeg den eneste, der går ind og ser en såkaldt dokumentarisk musical,
der
> handler om et mandekor fra Finmarken?

Ja!

/Peter

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 02-12-01 23:51

Ingrid Kristensen skriver:

> Er jeg den eneste, der går ind og ser en såkaldt dokumentarisk musical, der
> handler om et mandekor fra Finmarken? Det er en rigtig feel good
> movie.
> Ikris

Nej, nej. Her i Aalborg har snart henved tusind mennnesker været i Biffen for at
se filmen. I onsdags sang et af de lokale mandskor et par numre før hver
forestilling.
Hilsen onsdags-operatøren.