Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Chicony Digitalkamera
Fra : Brian Pedersen

Dato : 02-12-01 15:24

Hej NG

Jeg har lige købt en Cicony digitlkamera i´Tyskland, og nu vil jeg jo gerne
til at bruge det, det er med et compact flash card, og der er en kabel med
til com porten på computeren, og jeg har installeret den medfølgende driver
til kabelet, og jeg har også installeret "ulead photo express", jeg kan ikke
få kontakt med kameraet fra computeren. Kameraet tænder når man trykker på
on, men den kan ikke tage Billeder.
Skal kortet formateras først?
Er der nogle der har forslag tl hvordan jeg kommer igang??
Evt Andre prgrammer jeg kan bruge til kameraet??

Håber der er nogle der kan hjælpe??

Mvh Brian

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-12-01 09:51

Brian Pedersen skrev
> [...]

> Skal kortet formateras først?
> Er der nogle der har forslag tl hvordan jeg kommer igang??
> Evt Andre prgrammer jeg kan bruge til kameraet??

Nu er det jo ikke ligefrem det mest populære kamera
du har valgt, så det kniber nok med at finde andre, der har
det samme kamera her i gruppen.
Men ja: CF kortet skal normalt formatteres, inden du
kan bruge det. Denne formattering skal dog (som regel)
finde sted i kameraet. Selvom du har muligheden at
formattere via computeren, kan dette i værste fald
gøre kortet ubrugeligt bagefter.
Har kameraet en menu bagpå til indstilling etc.?
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Brian Pedersen

Dato : 03-12-01 22:30

nej, den er ikke så avanseret, der er en "erase", "menu" og en med "
<-- -->" pile, og så en on/off, og så den man trykker på når man
fotograferer, men der sker intet når jeg trykker på knapperne, kun når jeg
trykker on/off knapen, så tænder den!!