Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SmartMedia kort til Olympus C2040Z - Mærke~
Fra : Joergen Bech

Dato : 02-12-01 14:43

I samme ånd som en tidligere tråd vedr. CompactFlash kort ville
jeg gerne høre, om der er problemer med visse SmartMedia-mærker
ifbm. den nævnte kameramodel?

Kan en 2040'er tage et 128MB kort?

Er der mærker, der er inkompatible med den nævnte model eller
kan man bare gå efter efter ugens bedste tilbud mht. pris pr. MB?

(Note: Jeg har ladet mig fortælle, at kun Olympus egne kort giver
mulighed for panoramafotografering, men det er uden betydning for
mig).

På forhånd tak,

JB

Fra : Lars Månsson

Dato : 02-12-01 15:37

ews:kmbk0u0db1pfq2g0fc51qqmi7vrjrejs7l@4ax.com...

se her http://www.olympus.dk/kompatibilitet.htm

> Er der mærker, der er inkompatible med den nævnte model eller
> kan man bare gå efter efter ugens bedste tilbud mht. pris pr. MB?

Jeg har et 2020 og bruger PQI uden problemer

Hilsen
-Lars-

Fra : Preben Toft

Dato : 02-12-01 16:53

Hej

Jeg har selv et Olympus C 3040-Zoom

Problemet ved at anvende et ikke Olympus kort i deres kameraer, er at
du ikke kan anvende panoramafunktionen.
Ellers er de OK.

Olympus har (tilsyneladende for at få en ekstra indtægt ved at sælge
originale Olympus kort) formatteret deres kort lidt anderledes end de
billige standardkort.

Jeg gider ikke betale en bondegård ekstra for et originalt kort, så
jeg laver de billige om til 'Originale' kort.
Se her http://www.digit-life.com/articles/smcrestore/
Det kræver at man investerer i en ekstra Smartmedia-reader.

Originale Olympus kort kan tilsyneladende også ødelægges / laves om
så de ikke længere er Olympuskort hvis de formatteres om i andet
udstyr end kameraet.

Hilsen
PrebenToft
ptoftfjerndette@mail.dk
(Husk at fjerne fjerndette i min e-mailadreesse)