A7V266-e, Windows XP og bootproblemer
Fra : Søren Emig

Dato : 02-12-01 13:20

Hej

Jeg har netop invisteret i et Asus A7V266-E bundkort, Athlon XP1700 og to
stk. WesternDigital Harddiske. De to diske er sadt op til striping for at få
ekstra performance (31500 High-End Disk Winmark uha!!).

Problemet opstår i Windows XP, når jeg samtidig har et CD-rom drev
installeret. Med ét stk. CD-rom drev (pioneer DVD) booter XP utrolig
langsomt (5-7 min). Den stopper flere gange under boot, somom den låser
helt.

Drevet har jeg prøvet at flytte mellem de alm. IDE controllere, både master
og slave, alene på kablet og sammen med en HD. Ingen forskel her!!

Hvis jeg så også booter med min brænder installeret, låser maskinen
fuldstændig under boot. Problemet opstår ikke, hvis jeg har en HD på de alm.
IDE controllere, kun med CD-rom/DVD/brændere....Skummelt!!!

Forslag?

Venlig Hilsen
Søren Emig

Fra : Preben Christensen

Dato : 02-12-01 23:30

Hvor stor er din strømforsyning og hvilket grafikkort, hvor meget ram har
du monteret??

Hilsen Preben

Fra : Søren Emig

Dato : 02-12-01 15:57

"Preben Christensen" <christensendunder@mail.tele.dk> wrote in message
> Hvor stor er din strømforsyning og hvilket grafikkort, hvor meget ram har
> du monteret??

300W AMD godkendt, gforce255 DDR, 512MB (2*256) Apacher 1.part ram