Valg af første punkt på drop-down-liste
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 02-12-01 00:46

Jeg har en drop-down-liste, men jeg har et problem med at jeg ikke kan vælge
det øverste punkt, dvs. der udføres ingen action (onChange), som ved de valg
af de andre.

Min kode ser således ud:

<SELECT NAME="genre" CLASS="select" onChange="this.form.submit()">
<OPTION VALUE="1">Første
<OPTION VALUE="2">Anden
<OPTION VALUE="3">Tredie
</SELECT>

Hvordan laver jeg den om, så der også udføres action ved valg af øverste
punkt ???
Er det desuden muligt, at have en default-value, som den altid stater med,
selvom det ikke er det øverst punkt på listen ??

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Dennis Hansen

Dato : 02-12-01 02:41

Så er du nødt til at lave et felt for oven:

<SELECT NAME="genre" CLASS="select" onChange="this.form.submit()">
<OPTION VALUE="0">Vælg her</OPTION>
<OPTION VALUE="1">Første </OPTION>
<OPTION VALUE="2">Anden </OPTIO>
<OPTION VALUE="3">Tredie </OPTION>
</SELECT>

Med mindre din side er ASP, så er der en anden mulighed...

/Dennis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 02-12-01 10:58

Min side er ASP, så hvad kan jeg gøre der ???