Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital Ixus v - et par spørgsmål! :~
Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-12-01 00:07

Hej!

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig et Canon Ixus v digitalkamera, men
har et par spørgsmål til dig, der har et - eller kender en, der har et:

1) Er der noget negativt, generelt, jeg bør vide?
2) Hvordan fungerer blitzen - tager det f.eks. gode indendørs- og
natbilleder?
3) Hvad med 'landskabsbilleder' på lang afstand?
4) Hvad er din overordnede personlige oplevelse af kameraet? - Gode og
dårlige?

Hvis det er muligt, kunne jeg rigtigt godt tænke mig at se nogle billeder,
taget med det - ikke mindst billeder taget i "mørke" med blitzen såvel
indendørs som udendørs. Kunne jeg lokke jer til at poste et par eksempler -
eller evt. poste et link til et sted, hvor der ligger eksempler?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : peter

Dato : 02-12-01 08:38

Har ingen personlig erfaring med kameraet, men prøv evt. at se her:

http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixusv/

Mvh.

Peter

Fra : Jan E.S.

Dato : 02-12-01 13:45

Klaus Andersen <klausa@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c096219$0$31363$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej!
>
> Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig et Canon Ixus v digitalkamera, men
> har et par spørgsmål til dig, der har et - eller kender en, der har et:

Jeg vaklede selv mellem Ixus og A20, men valgte A20, jeg læste, og læser
stadig disse to sider.

http://www.digit.no/Tester/Kameraer/kamerate.htm

og

http://www.fotokritik.dk/
klik evt. på "kameraliste" for at se billeder taget med et bestemt kamera.

MvH Jan Sørensen
(fjern NOSPAM fra mail adresse)

Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-12-01 21:00

Hej Jan!

Tak for linksene - kunne godtnok ikke lige finde Ixus V inde på
fotokritik.dk, men det var til gengæld et interessant site!

Fra : Kenneth Jensen

Dato : 02-12-01 17:43

Hejsa

JEg har et ixus og har taget en del billeder i næsten mørke da jeg tager
indsatsbilleder af brandvæsnet, billederne ligger på www.aarhusbrand.dk hvor
du kan kigge.. De fleste nat billeder er taget med stativ og mørke funktion.
Og så har jeg lagt ekstra lys på i mit foto pogram.

Kenneth

Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-12-01 20:44

Hej Kenneth!

Tak for svaret!

Blitzen lader ikke til at være specielt imponerende - når man ser på dine
billeder, f.eks. dem fra et 'klasseværelse'. De er temmelig mørke!?

Er det et Ixus V, du har?

Fra : Kenneth Jensen

Dato : 03-12-01 13:13

Hejsa

Nej det er ikke et V jeg har. Kun et alm ixus. Ja dem fra klassen er meget
mørke. Men det har vist noget med belysningen at gøre der inde for dem jeg
fik fremkaldt var meget grumset Meget mere end de plejer at være.

Kenneth

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-12-01 10:01

Jeg har det "gamle" Ixus

> 1) Er der noget negativt, generelt, jeg bør vide?

Det bruger meget strøm, så anskaf et ekstra batteri med det samme. De skulle
være billige hos t-hansen.

> 2) Hvordan fungerer blitzen - tager det f.eks. gode indendørs- og
> natbilleder?

Det rækker maks. en 3-4meter.

> 3) Hvad med 'landskabsbilleder' på lang afstand?

Man fristes til at bruge den digitale zoom - men den giver kun "kornede"
billeder ...

> 4) Hvad er din overordnede personlige oplevelse af kameraet? - Gode og
> dårlige?

Lækkert lille kamera, der fint erstatter mit konfirmationspocketkamera fra
85' Størrelsen var vigtig(st) da jeg købte kameraet i sommeren 2000. Det
skulle være så lille at jeg altid har det med - og det har jeg. Jeg har
snart slidt hjørnerne af den "læder"-taske jeg købte til det og har vel godt
2GB billeder liggende hjemme på harddisken.

Skulle jeg købe idag ville jeg overveje en større opløsning end de 2.1mp da
de kun rækker til 15x20 forstørrelser og jeg har nogle enkelte billeder jeg
egenligt godt ville have blæst mere op.

--
/Anders Majland

Fra : Klaus Andersen

Dato : 04-12-01 00:11

Tak for svaret!!

Jeg tror, at 15*20 fremkaldelse rækker rigeligt for mig!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-12-01 09:17

> Jeg tror, at 15*20 fremkaldelse rækker rigeligt for mig!

Bare vent til du pludseligt står med "mesterskuddet" du gerne vil have i
(stor) glas og ramme

/A