musik ombord
Fra : Brian Jensen

Dato : 01-12-01 18:15

hej der

Jeg har fået mig en lille fin motorsejler og vil gerne have musik i den.
Bruger man bare en autoradio og alm højtalere. ?? Mine kommende højtalere
vil kunne blive udsat for lidt vand osv. Kan alm. auto højtalere klare det
??.
Eller er der et bestemt mærke i søulke kan anbefale. Lyden skal være god.
mvh

Brian

Fra : Chris Lytken

Dato : 01-12-01 18:16

"Brian Jensen" <bria.j@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> mvh
>
> Brian
>
>De almindelige højttalere til biler er gode nok fordi du skulle vel
alligevel ikke sejle sådan at du bordfylder skuden.
FORØVRIGT håber jeg for alles vedkommende at dine højttalere ikke bliver for
store og at du kender den rigtige retning på VOLUMENKNAPPEN mendens du
ligger i havn.
Hilsen chris lytken

Fra : Bent E.

Dato : 03-12-01 20:14

> [...]
for
> store og at du kender den rigtige retning på VOLUMENKNAPPEN mendens du

Ja, og det er *helt* til venstre, indtil det siger klik.

Med sejlerhilsen
Bent E.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 01-12-01 21:55

> [...]
> vil kunne blive udsat for lidt vand osv. Kan alm. auto højtalere klare det

Jeg vil nok i modsætning til Chris anbefale at de er vandtætte. Bådlivet er
nok hårdere end billivet. Her tænker jeg på at det er saltvand og ikke kun
regnvand de kan blive udsat for.

> Eller er der et bestemt mærke i søulke kan anbefale. Lyden skal være god.

Masnedø Marinecenter ( http://www.mmc.dk ) har nogle vandtætte
JVC-højtalere.

http://195.249.20.193/mmc/FMPro?-db=mmc.fp5&-format=detail2-4.htm&-lay=main&
VarekategoriDansk=H%f8jttaler&-max=50&-recid=44641&-token.0=12622520&-find=

http://195.249.20.193/mmc/FMPro?-db=mmc.fp5&-format=detail2-4.htm&-lay=main&
VarekategoriDansk=H%f8jttaler&-max=50&-recid=44640&-token.0=12622520&-find=

Om lydkvaliteten er god tør jeg ikke udtale mig om - har ikke hørt dem. Ud
fra prisen at dømme er de nok ikke på højde med et par stuehøjtalere hvis
det er det du leder efter, men de er da fine til at høre vejrudsigten på. De
forhandles sikkert også andre steder.
HiFi klubben havde på et tidspunkt nogle vandtætte højtalere som man f.eks.
kunne bruge på badeværelset. Måske du også kunne prøve hos dem! Du skal dog
nok forvente et lidt andet prisleje!

Mvh
Lars

Fra : Ivar Holm

Dato : 02-12-01 16:05

Husk at højttalere skal anbringes længst væk fra kompasset.

Ivar Holm
"Kompasretteren"

Fra : Aksel Sonne

Dato : 02-12-01 18:57

"Brian Jensen" <bria.j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ??.
> Eller er der et bestemt mærke i søulke kan anbefale. Lyden skal være god.

alm mindelige autohøjtalere er super. - Vandtætte ? glem det - de skal vel
ikke spille på en Volvoocenanracer på dækket i sydhavet ?
Hvis du ønsker bedre lyd en et par autohøjtalere, så vil jeg anbefale et
subwoofer højtaler system til båden. Gem den store bashøjtaler et passende
sted (måske under dørken) og placer de små satelit højtalere praktisk i
forhold til lyttepositionen.

mvh. eks diskjockey og gast
Aksel Sonne

Fra : Mx42100

Dato : 03-12-01 10:01

Hejsa Brian

I starten af 80'erne havde jeg en åben jeep som jeg installerede JBL højtalere i. Da bilen tit stod ude uden tag var det en god ting at have nogle 'vandtætte' højttalere, lidt á la det du spørger på. Det viste sig at JBL have nogle silicone behandlede højtalere som amerikanerne sætter i deres egne motor-/speed både. De var en smule dyrere end almindelige, men hvor meget husker jeg ikke længere. Det tog et par uger at få dem hjem til Dk, og i al den tid jeg havde bilen var der heller aldrig noget at klage på. Ifølge højttalernes specifikationer kunne man sænke dem helt ned under vand og lade dem spille på livet løs. Der var endda garanti på det!!!

Hilsen Bjarne _________________/)__

Fra : Erik Nielsen

Dato : 05-12-01 18:05

Er det bare mig og min browser? Jeg kan ikke se dette indlæg med mindre jeg
downloader vedhænget (hvilket jeg nægter at gøre).

Det kan godt være at det "bare" er et adressekort men min browser er indstillet
til at nægte at modtage (downloade) al vedhæng.

Fra : Chris Lytken

Dato : 08-12-01 16:36

"Erik Nielsen" <eajnielsen@aol.com> wrote in message
> [...]
indstillet
> til at nægte at modtage (downloade) al vedhæng.

Flyt musepilen op til øverste linie og venstreklik der hvor der står HJÆLP.