Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
NikonView 4
Fra : Morten Jensen

Dato : 01-12-01 09:58

Nogen der ved hvor man får fat i denne? - Kan ikke finde den til Download
nogen steder.

Er der nogen der har fået Nkon Coolpix til at virke med XP uden denne?

MVH
Morten

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-12-01 11:53

"Morten Jensen" <morkaj@email.com> wrote in message
> Nogen der ved hvor man får fat i denne? - Kan ikke finde den til Download
> nogen steder.
>
> Er der nogen der har fået Nkon Coolpix til at virke med XP uden denne?

Jeg har i hvert fald ikke - og jeg evner ikke at finde noget som helst på
Nikons hjemmesider om muligheden for at anskaffe ver. 4 - og min forhandler
ved intet og kan tilsyneladende heller ikke få noget at vide hos DFA, der er
Nikons distributør i DK.

Men vent bare og se - det skal nok vise sig at den ikke bliver foræret væk -
du skal nok til læderet. For mit vedkommende vil det nok betyde at jeg i
stedet anskaffer en Flashcard-reader og så dropper Nikons i forvejen
temmeligt ligegyldige software.

mvh
Jan

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-12-01 13:53

"Morten Jensen" skrev
> Nogen der ved hvor man får fat i denne? - Kan ikke finde den til
Download
> nogen steder.
>
> Er der nogen der har fået Nikon Coolpix til at virke med XP uden
denne?

Hvis du kan få XP til at genkende kameraet, burde du kunne
hente billederne via det "ikke permanente drev" som kameraet
findes som i "denne computer"
Der kan du kopiere billerne fra, som fra en hvilken som helst
harddisk.
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail1.stofanet.dk

Fra : Morten Jensen

Dato : 01-12-01 17:13

Problemet er at kameraet genkendes ved tilslutning via USB - men efter
installation af medfølgende CD (indeholdende NikonView 3.11) melder systemet
at der er en "Connection error - dette gør den ikke under Win2K (dualboot).

Kameret er et CoolPix 880. Jeg har nu taget ca 40 billeder og overført et
par gange til dette har kameraet kvitteret med at konsumere 1 stk 6v Liium
batt. Er dette normalt? I givet fald vil det jo være enormt dyrt at bruge.
Et genopladeligt + lader koster så vidt jeg kan se i omegnen af kr, 1200?
Nogen der har ligende oplevelser?

MVH
Morten

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-12-01 17:50

> [...]
systemet
> at der er en "Connection error - dette gør den ikke under Win2K

Nikon melder selv at NikonView 3.x _ikke_ understøttes af XP, så der er
næppe noget at komme efter på det punkt.
Nogle af Coolpixkameraerne er understøttet af XP - CP700, CP900 og CP950.
Resten skulle blive tilgængelige gennem NikonView 4, der skulle komme i enn
brugelig version ultimo nov - medio dec.
Og så må vi vel bare væbne os med tålmodighed.

mvh
¨Jan

Fra : Per Bruus

Dato : 01-12-01 23:09

se dette
http://www.dpreview.com/news/0111/01113001nikondelayxp.asp

MVH
Per Bruus

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-12-01 11:35

> [...]
> nogen steder.
>
> Er der nogen der har fået Nkon Coolpix til at virke med XP uden denne?

Ja - det har jeg.

Jeg har et Coolpix 775 og det genkender XP uden problemer og
uden brug af noget af Nikons eget software. I XP er der under-
støttelse for Nikon Coolpix 700, 800 og 900.

Ved tilslutning af kameraet får jeg et "Ikke permanent drev" i
stifinderen, og så er det bare at hente billederne ud.

Til mit kamera fulgte der iøvrigt Nikonview 4 med, men det er
også kun ca. 1 måned siden jeg købte det.

/Jakob