Aronofsky - Pi
Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 30-11-01 23:05

Hej,
Filmmageren Darren Aronofsky er blevet nævnt et par gange her på det sidste
i DKF. Hans film 'Pi' er blevet citeret, fra IMDB ser det ud til at være en
potentiel fed film.
Nu ville jeg så bare høre: Hvorfor hulen siger mandens navn og hans film mig
ikke en flauende sk..? Burde jeg have haft hørt om ham, og har jeg en
generel fejl i min filmopdragelse?
Er der nogen der kan give mig en anmeldelse af 'Pi'?
Chris

Fra : nikolaj borg

Dato : 30-11-01 23:21

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
sidste
> i DKF. Hans film 'Pi' er blevet citeret, fra IMDB ser det ud til at være

Det er helt klart en fed film, hvis du ikke har noget imod eksperimenterende
sort / hvid film.

> Nu ville jeg så bare høre: Hvorfor hulen siger mandens navn og hans film
mig
> ikke en flauende sk..? Burde jeg have haft hørt om ham, og har jeg en
> generel fejl i min filmopdragelse?

Tjah, amerikansk undergrund har gennemgående ikke specielt gode kår. Se bare
på problemerne med overhovedet at få Requiem for a Dream til Danmark.
Sidstnævnte er lavet efter Pi og er lidt mere mainstream og burde have
kunnet klaret sig ok, om end ikke i de helt store mainstream-sale.

> Er der nogen der kan give mig en anmeldelse af 'Pi'?

Pi er som nævnt temmeligt eksperimenterende både billed- og
historie-mæssigt. Som titlet antyder handler filmen om tal, men lige så
meget om en mands facination med tal og jagten på tallene og systemerne bag
det hele. Der er thriller-elementer indkorporeret, men manden, hans stigende
indsigt / galskab (?) og tallene står i centrum.

Pi er helt klart en seværdig film. På den anden side vil jeg ikke sige, at
det er verdens mest fantastiske film. Den er meget speciel, og man skal være
i stemning til at se den.

/Nikolaj

Fra : Magnus

Dato : 01-12-01 10:56

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> generel fejl i min filmopdragelse?
> Er der nogen der kan give mig en anmeldelse af 'Pi'?

Du kan finde en udemærket anmeldelse her:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=558