Pcmcia 16 bit vs 32 bit
Fra : Martin

Dato : 30-11-01 19:54

Hej NG

Hvad er den største forskel på om et pcmcia kort køre 16 eller 32 bit, de
kan jo begge køre 100Mbps?

Hilsen Matin

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 30-11-01 22:25

> Hvad er den største forskel på om et pcmcia kort køre 16 eller 32 bit, de
> kan jo begge køre 100Mbps?
>
> Hilsen Matin
Hej Martin,

PCMCIA er 16bit !
Cardbus er 32 bit...
Med en bit størrelse på 16 kan kortet ikke levere data hurtigt nok til et
fastethernet.
Dette betyder dog ikke at den ikke kan køre fastethernet, blot at den aldrig
kommer til at udnytte den fulde båndbrede.

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-11-01 23:07

On Fri, 30 Nov 2001 19:54:03 +0100, "Martin"
<mkie@worldonline.dk> wrote:

> Hvad er den største forskel på om et pcmcia kort køre 16 eller
> 32 bit, de kan jo begge køre 100Mbps?

Ja, de kan begge *signalere* 100 Mbps, men det er ikke det samme
som at de faktisk kan *overføre* 100 Mbps sustained. Teoretiske
max er:

CardBus (32 bit burst mode): 132 MB/s
PCCard (16-bit Memory Transfers): 20 MB/s
PCCard (16-bit I/O Transfers): 8 MB/s

Men i praksis vil man se throughput, der er langt, langt lavere.
Så i praksis vil man ikke se et PCCard kunne fylde et fast
ethernet.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 01-12-01 00:01

> Men i praksis vil man se throughput, der er langt, langt lavere.
> Så i praksis vil man ikke se et PCCard kunne fylde et fast
> ethernet.
Hejsa
Helt enig i det du siger pånær, at det i praksis nok mere er de supersløve
4500 rpm hdd der ikke kan flyde en Fastethernet.

I mine egne tests viser det sig at det stort set aldrig er selv netkortet
der er flaksehalsen.
(jeg bruger kun kval. kort)

Men det er lidt "off subject"...
Tror han har fået svar på sit spørgsmål.

Mvh
Martin

Fra : alwresuihalert

Dato : 02-12-01 00:00

snip
> [...]
> (jeg bruger kun kval. kort)
>
> Men det er lidt "off subject"...
> Tror han har fået svar på sit spørgsmål.

Overhovedet ikke. Yderst relevant. Hvis ens harddisk ikke kan følge med den
hurtigere bus, og man primært bruger nettet til filoverførsler, er det godt
at vide.