Java Brugergrænseflade
Fra : QMaria

Dato : 30-11-01 18:41

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig et skridt på vejen?

Jeg er ved at lave en applikation i Java.

-Jeg vil gerne kunne indsætte egne klikbare billeder og placere dem
midt på skærmen

Krav:
- uden brug af JBuilder´s eget sprog. dvs. uden J foran
- Det skal være platforms uafhængigt

PS: jeg kender til BorderLayout. Øvrige anvendelige layoutformer har
jeg kun kunnet finde med JBuilder's "J". Jeg kan centrere horisontalt,
-Jeg vil gerne have hjælp til at kunne det vertikalt.

-endvidere kunne jeg godt tænke mig at få hints om implementering af
lyd, mov og flashfilm

Selv den mindste vejledning er velkomment!

Kærlig hilsen

Maria

Fra : dejan

Dato : 30-11-01 23:18

"QMaria" <Birgitta@imma.dk> wrote in message
> [...]
> midt på skærmen
>
> Krav:
> - uden brug af JBuilder´s eget sprog. dvs. uden J foran

Nu kender jeg ikke JBulder men bruger det ikke standard Java klasser? "J
foran" kan man se hos nogle populære Swing klasser, og de har intet med
JBulder at gøre.

> - Det skal være platforms uafhængigt

Det er Java for det meste

> PS: jeg kender til BorderLayout. Øvrige anvendelige layoutformer har
> jeg kun kunnet finde med JBuilder's "J". Jeg kan centrere horisontalt,
> -Jeg vil gerne have hjælp til at kunne det vertikalt.

De fleste svar vil du kunne få på www.java.sun.com
Ang. placeringen af dine komponenter: du skal bruge en af de tilgengælige
layout managers. Se mere på:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/layout/using.html

> -endvidere kunne jeg godt tænke mig at få hints om implementering af
> lyd, mov og flashfilm

Ang. lyd så prøv at kigge på
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/sound/playing.html
På det samme sted kan du med lidt held finde alle informationer omkring
afspillingen af video.
I øvrigt er det en god ide at starte at kigge på f.eks.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/?frontpage-spotlight

> Selv den mindste vejledning er velkomment!
>
> Kærlig hilsen

mvh Dejan