Hinde på træstyk??
Fra : Henrik

Dato : 30-11-01 16:47

Købte mig lige en træstub i går satte den så i og så i dag så jeg en
mærkelig hinde på træstubben og akvariets belysning er blevet anderledes.
Det skal siges at jeg ikke har nogle snegle eller fisk i endnu!

Hilsen
Henrik

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-11-01 23:45

Henrik <Henseman@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u89ju$310o$1@news.cybercity.dk...
> Købte mig lige en træstub i går satte den så i og så i dag så jeg en
> mærkelig hinde på træstubben og akvariets belysning er blevet anderledes.
> Det skal siges at jeg ikke har nogle snegle eller fisk i endnu!

Skrubbede du træroden inden du smed den i akvariet?? Hvis ikke, så tag
den op og gør den ren,
med vand og en stiv børste.
At vandet farve har ændret sig, skyldes formentlig at der trækker,
farvestof ud fra roden, og det vil der
blive ved med i temmelig lang tid, dog vil det med tiden aftage noget.
Hvis roden ikke er alt for stor,
så kan du tage og koge den i en gryde, helst en kasseret gryde, for den er
svær om ikke umulig at gøre helt
ren bagefter. Kogningen fjerner meget af farvestoffet fra roden.

Carsten

Fra : Henrik

Dato : 03-12-01 17:30

Det havde jeg ikke gjort men det er gjort. Er der nogen skade sket??

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-12-01 22:46

Henrik <Henseman@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ug99d$22ft$1@news.cybercity.dk...
> Det havde jeg ikke gjort men det er gjort. Er der nogen skade sket??

Hvis du lige referer til det du ikke havde gjort, ville det hjælpe
gevaldigt!

Fra : Henrik

Dato : 04-12-01 18:07

Undskyld...
Jeg havde ikke renset den....men er der sket noget??