Utroskab?
Fra : Michael Falkenberg

Dato : 30-11-01 15:14

Hej

Jeg vil gerne høre folks meninger om utroskab i det forskellige aldre.

Jeg er selv 16. Og jeg ser egentlig ret slemt på det....

Jeg har desvære ikke tid til at formulere eller forklare mig bedre lige nu,
men vil gerne høre hvad I synes. Jeg kommer tilbage og skriver min mening
senere (i aften) hvis jeg kan nå det.

Jeg er bange for min kæreste har været mig utro. :( ....mit værste mareridt!

Hilsen
Michael

Fra : Tjuntte

Dato : 01-12-01 13:05

Jeg er modstander af utroskab. Jeg mener at man sårer den person, man
elsker, og det ønsker ingen vel. Hvis den man var utro ikke blev såret,
måtte det jo betyde at vedkommende bifaldt sidespringet og det kan jo ikke
kaldes utroskab, hvis man har sin partners tilladelse.

Men hvad er utroskab? Det synes jeg er interessant.

- Er det at dyrke sex med en anden?
- At kysse med en anden?
- At snakke frækt med nogen på nettet?
- At danse?
- At flirte?
- At fortælle nogen en hemmelighed, som man ikke ville fortælle sin partner?

Der findes nok mange opfattelser af hvornår ens handling kan kaldes
utroskab, men giv mig et bud.

M.T.

Fra : Matthias J.

Dato : 02-12-01 19:34

On Sat, 1 Dec 2001 13:04:35 +0100, "Tjuntte" <motor30@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>- At fortælle nogen en hemmelighed, som man ikke ville fortælle sin partner?
>
>Der findes nok mange opfattelser af hvornår ens handling kan kaldes

Hej
Sikke et spørgsmål... får en til at filosofere rigtig meget...
På en måde er jeg fristet til at give dig ret: det ligger jo i ordet,
at utroskab er noget dårligt - og derfor kan man ikke andet end være
imod det; under alle former, som du nævner, dvs samtlige erotisk
farvede handlinger med andre end kæresten... Men: hvem er så
"perfekt", at han/hun aldrig har været tiltrukket af andre end sin
kæreste?
Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad der ville såre mig, men det vil
sikkert gøre en forskel, om "utroskabet" har været "planlagt", og om
der har været følelser/kærlighed involveret... Så ville jeg da spørge
migselv, om den kærligheden til hinanden stadig er intakt.
Derimod tror jeg godt jeg ville kunne tilgive et engangsforhold efter
en våd julefrokost eller noget lignende...
Det er klart at man i et parforhold må opgive nogen friheder som man
har som single - men på den anden side er et parforhold ikke nogen
forretningskontrakt: det fungerer ikke uden tilgivelse. Og jeg ville
da være overbevist om at "utroskabet" ikke skete med det ene formål at
såre mig!
Så under stregen: et længerevarende forhold, der indeholder kærlighed
ved siden af sex - det ville jeg opfatte som utroskab.

håber der kommer flere indlæg om dette!

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 03-12-01 19:05

On 2 Dec 2001 12:34:05 -0600, Matthias J. <mkjuergensen@email.dk>
wrote:

>Hej
>Sikke et spørgsmål... får en til at filosofere rigtig meget...
>På en måde er jeg fristet til at give dig ret: det ligger jo i ordet,
>at utroskab er noget dårligt

jeg tror sgu ikke at der findes et mennseke der er bare lidt i balance
med sig selv der begår utroskab dybest set tror jeg mere det er et
udtryg for mindreværds komplekser blandet med en råden karekter der
forsager det !

> [...]
>farvede handlinger med andre end kæresten... Men: hvem er så
>"perfekt", at han/hun aldrig har været tiltrukket af andre end sin

Her !
indrømmet jeg kan godt lade mig fange af at se et langt hård på en
kvinde men jeg ser jo ikke KVINDEn / mennesket jeg ser kun HÅRDET -
som kunst noget livs bekræftigene i at der er noget smukt her i
tilværlsen og det kan være langt hård på en kvinde !!!
Men det er ikke personeligt og slet ikke seksuelt det er en oplevelse
af skønhed som man kan få en oplevelse af indre rædesel ved at se Van
gogh edvard munch høre Marlyn manson lou reed opleve at noget er
rigtigt ved at høre John Lennon osv.
det er uden for mig - hvor hun er inden i mig og det er forskellen !

> [...]
>der har været følelser/kærlighed involveret... Så ville jeg da spørge
>migselv, om den kærligheden til hinanden stadig er intakt.

jeg vil blive sindsyg og utilregnelig i gernings øjebliker ;.)

>Derimod tror jeg godt jeg ville kunne tilgive et engangsforhold efter
>en våd julefrokost eller noget lignende...

nej fanme

>Det er klart at man i et parforhold må opgive nogen friheder som man
>har som single - men på den anden side er et parforhold ikke nogen
>forretningskontrakt: det fungerer ikke uden tilgivelse.

opgive nogen friheder , definere frihed ?
mht tilgivelse selvføligt vil man lave fejl - men det der ligger i
naturen af at begå en fejl er at man i det handlene øjeblik ikke er
klar over at man gør noget forkert - det er først sener ved en
konfrontasion at man erfare sit fejltrin og dem begår vi sgu alle støt
- men i kærlighedens natur ligger der også at man formår at tilgive
det - men det har jo ikke noget med utroskab at gøre - fordi det er
der well næppe nogen der ikke ved at det er galt ?

> Og jeg ville
>da være overbevist om at "utroskabet" ikke skete med det ene formål at
>såre mig!

utroskab er altid en helt igenem ondsindet handling

>Så under stregen: et længerevarende forhold, der indeholder kærlighed
>ved siden af sex - det ville jeg opfatte som utroskab.

ja dte må man sige

>håber der kommer flere indlæg om dette!

sikkert :)
MvH
Bo

Fra : CeeJay

Dato : 03-12-01 00:42

"Michael Falkenberg" skrev :

> [...]

Jeg er lige fyldt 24 i fredags (gud hvor føler jeg mig gammel) , og jeg ser også
ret strengt på det.
Utroskab er utilgiveligt .... næsten.
For selv om man er blevet dybt såret så kan man stadigt elske personen så højt
så man ikke kan (eller ikke føler man kan) undvære dem.
Men det er en MEGET bitter pille at skulle sluge.

Og selvom kærligheden stadigt kan være der efter man har tilgivet dem .. så er
tilliden borte for altid.

> mareridt!

Jeg vil krydse fingrer for at det ikke er tilfældet.

"Tjuntte" svarede :

> [...]
> måtte det jo betyde at vedkommende bifaldt sidespringet og det kan jo ikke
> kaldes utroskab, hvis man har sin partners tilladelse.

Joo det kan .. tilladelse skal hentes FØR man gør sådan noget.
Det andet er utroskab med tilgivelse.

> Men hvad er utroskab? Det synes jeg er interessant.
>
> - Er det at dyrke sex med en anden?

Ja

> - At kysse med en anden?

Ja .. med mindre det er et venskabeligt kys på kinden eller panden eller et
andet uskyldigt sted.
Så længe der ikke ligger noget særligt i kysset.

> - At snakke frækt med nogen på nettet?

Der kommer an på om det blot er for sjov .. eller om man har tænkt sig at gøre
noget ved det , og evt. opsøge personen. Desuden kommer det meget an på om ens
partner ville se det som bare sjov og ballade eller noget mere.
Hvis du mener det blot er sjov og løjer , men din partner har en anden mening
bliver ham/hende jo såret som om det var utroskab.

> - At danse?

Normalt nej .. men hvis dansen inkluderer at man står og gnubber sig op af
hinanden så er man på bej ud i noget snavs .. og hvis kæresten ligefrem ser det
ske er det en katastrofe.

> - At flirte?

Det kommer an på hvordan man opfatter det at "flirte".
For mig er det at flirte en drilsk / munter holding til andre mennesker .. at
man har et glimt i øjet og et smil på læben når man taler med dem .. det gør jeg
dagligt med mange mennesker .. både mænd og kvinder - og det er ikke utroskab.
Men hvis det for en betyder at man lægger op til sex og kommer med frække blikke
og sexede signaler med ens kropssprog , så er det utroskab.

> - At fortælle nogen en hemmelighed, som man ikke ville fortælle sin partner?

Nej. Der er visse ting man ikke kan tale med ens partner om.

Mvh
Christian ~ CeeJay

Fra : Matthias J.

Dato : 04-12-01 20:55

wrote:

> [...]
>- At fortælle nogen en hemmelighed, som man ikke ville fortælle sin partner?
>
>Der findes nok mange opfattelser af hvornår ens handling kan kaldes

et par tanker eller spørgsmål til... om hvorfor utroskab egentlig
sårer partneren (ingen tvivl om, at det gør!)
Men sårer det, fordi det et er et løftebrud? Fordi man engang lovede
at have sin seksualitet md partneren alene - og så ikke holder løftet?
Men så kan mange løftebrud jo opfattes som utroskab (husker her sagen
om at love ikke at ryge pot mere men gøre det alligevel)
Eller er det, fordi man som partner vil have et eller andet (den
andens seksualitet) alene for sig selv? Me havd så med onani og
pornofilm?
Eller er det, fordi utroskab viser, at man pludselig ikke længere er
det vigtigste i den andens liv? Men kan mange andre ting (at gå
fuldstændig op i et hobby, at være workaholic...) så ikke osse
opfattes som utroskab?

tja, blot nogen strøtanker...

Fra : Henning

Dato : 05-12-01 07:38

"Matthias J." <mkjuergensen@email.dk> wrote in message

> [...]
> det vigtigste i den andens liv? Men kan mange andre ting (at gå
> fuldstændig op i et hobby, at være workaholic...) så ikke osse

Tja...... enhver må jo definere for sig selv,
hvad hun/han betragter som utroskab

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 03-12-01 14:10

"Michael Falkenberg" <Michael.falkenberg@mail.dk> wrote in message
> [...]
> senere (i aften) hvis jeg kan nå det.
>
> Jeg er bange for min kæreste har været mig utro. :( ....mit værste

Hej Michael

Utroskab for mig er når partneren gør
ting hun ved sårer mig, som hun ved, jeg
ikke kan acceptere.
Jeg har været gift i nu 20 år, allerede i de
første måneder hvor vi begyndte at komme
sammen, fik vi afklaret, hvad vi kunne acceptere
og hvad vi betragtede som utroskab.

Da det var på plads, følte og føler vi stadig
en sådan tillid til hinanden, at vi aldrig kontrollere
hinanden, at vi fortæller hinanden mange af de
ting, der skete ved den fest, den anden ikke
deltog i, og kan grine og more os sammen over
en evt. flirt, der foregik, en komplimang man fik
af en af det modsatte køn etc. etc.

For os er flirt tilladt, og vi gør det også, ved
fester, hvor vi er sammen til fest, for os er det
kun flirt, et kys, en del af en flirt, på linie med
sjov, fis og ballade i et muntert selskab, et
kram, et klap i måsen, er også bare en flirt.
Rent faktisk føler jeg nogen stolthed, når
andre mænd flirter med min kone, for hun
ER jo dejlig og jeg kan STOLE på hende.

På sæt og vis, er flirten og det erotiske spil
med andre end hinanden, noget hun og jeg
betragter som inspiration for vores samliv,
på linie med feks. erotiske fantasier, erotiske
fortællinger eller pornofilm, vi har haft mange
hede favntag, når vi har fået disse kick som
det at flirte giver, når vi bag efter er kommet
hjem i denne kåde stemning.

For min kone og mig, er utroskab defineret
til at have sex med andre på det fysiske plan
samt direkte erotiske kærtegn for opnåelse af
orgasme med andre personer.
Det vil sige, jeg må ikke tilfredsstille en kvinde
med kys og kærtegn, ligesom jeg ikke må lade
en kvinde onanere mig, eller Tilfredsstille mig selv
i selskab med en anden kvinde, det samme gør
sig gældende for min kones vedkommende.

MVH
Henning

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 05-12-01 23:01

Hej alle.

Tak for alle jeres gode svar, og I må undskylde jeg aldrig er kommet med en
uddybning. Men....jeg holder bare ik til det i øjeblikket. Det virker så
uoverskueligt.

Hvorfor er det så svært?!

Hilsen
Michael......

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 06-12-01 00:36

On Wed, 5 Dec 2001 23:01:08 +0100, "Michael Falkenberg"
> [...]

>uddybning. Men....jeg holder bare ik til det i øjeblikket. Det virker så

fordi det er det værste svineri man kan lave og den der gør det ved
det godt over for et andet menneske og det kan kun refelkteres i ens
karma på en måde så hvis det skal gå lige op så må man dø en langsom
og allerhelvedes træls død af kræft eller det der er værre - det er
kun umådeligt dårligt begavde mennesker - der kan retfærdig gøre det
over for sig selv fordi det er det eneste de ser ... man laver ikke
sådan noget hvis man er i stand til at se andre ind sig selv og hvis
du synest det er svært så er det sgu godt nok et heldigt tegn !

MvH
Bo

Fra : Matthias J.

Dato : 06-12-01 23:15

> [...]
>sådan noget hvis man er i stand til at se andre ind sig selv og hvis
>du synest det er svært så er det sgu godt nok et heldigt tegn !

i din nedrakning af andre mennesker er du godt nok endnu mere
indremissionsk/paveligt end Vilhelm Bech/paven...
mennesker skal bare have at være perfekte, hvad?

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 09-12-01 03:37

On 6 Dec 2001 16:15:07 -0600, Matthias J. <mkjuergensen@email.dk>
wrote:

>i din nedrakning af andre mennesker er du godt nok endnu mere
>indremissionsk/paveligt end Vilhelm Bech/paven...

mindre kan næppe gøre det !!!

>mennesker skal bare have at være perfekte, hvad?

det har jeg sgu arldrig sagt minmum 70 % af jorden befolkning er
beviseligt ideoter -
under dette idoti høre det sig naturligt at skdie på det menneske der
står en nærmest - så det er såmænd ikke noget med perfektionisme - men
en erkdendelse af - at nogen mennesker kun fysisk har rejst sig op på
bene i ført sko og under en del omstændigheder påklædning - når derres
etik er ikke eksisterene og derres bevisthed stadigt lever i træerne.

der er ingen der hovsa der var jeg ikke perfekt jeg kom sgu til at
være min elskede utro det var sørme ikke så godt - nå men så er jeg
ikke helt perfekt !!!
sikke noget øffer grisen vider i sit stille idiot sind

MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 12-12-01 07:03

"Chokmah @lias R@bi@s the dog*" <chokmah@c.dk> wrote in message

> [...]
> ikke helt perfekt !!!
> sikke noget øffer grisen vider i sit stille idiot sind

Ja at være utro, eller lyve, snyde, stjæle og bedrage,
er ikke noget der sker ved et uheld,
det er altid en bevidst handling.
Hverken drugs eller alkohol er en undskyldning
for at gøre de mennesker vi elsker ( eller andre mennesker
i det hele taget ) fortræd.
Kun det psykopatiske menneske, kan finde på
at give andet end sig selv skylden for gjort handling!

MVH
Henning

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-01-02 22:48

Fri, 30 Nov 2001 15:13:53 +0100 skrev "Michael Falkenberg"
<Michael.falkenberg@mail.dk>

Hej Michael

>Jeg vil gerne høre folks meninger om utroskab i det forskellige aldre.

Det er ganske nemt; utroskab er 100% ikke-tilladt - det er ganske
ødelækkende for et forhold, da det bryder med en intensitet i
perforholdet der kan tage tid eller er umulig at genetablere bagefter

Selvfølgelig er der parforhold hvor sidespring er tilladt, så det tæller
ikke som utroskab.

>Jeg er selv 16. Og jeg ser egentlig ret slemt på det....

37 & ditto!

>Jeg er bange for min kæreste har været mig utro. :( ....mit værste mareridt!

Ej, modbydeligt...

Bemærk dog at HVIS hun har været dig tro MEN alene din MISTRO forbliver,
kan det OGSÅ være ødelæggende for forholdet, såeh...

René
www.rene.hjorth.com

Fra : grunk

Dato : 12-01-02 22:31

Hejsa..

Utroskab er slet ikke tilladt, kan man gøre det en gang kan man gøre det
igen og hvem vil have en der kan finde på at rende bag om ryggen på en !!!