Skræmmende...
Fra : Uffe Holst

Dato : 30-11-01 15:30

... normalt har jeg ikke det store til overs for dansk musik, som jeg
ofte katagoriserer som ret ringe sådan generelt set. Heldigvis er der da
nogle undtagelser.

I dag spiller de jo ikke andet end dansk musik på P3, og det skræmmende er,
at det efter min mening har medført et markant kvalitetsløft af musikfladen
på P3 i forhold til den daglige musikflade.

Hvor ville jeg dog ønske, at de kunne tage sig sammen og spille noget
ordentlig musik til daglig også. Hvorfor skal de altid spille den værste
gang MTV-sødsuppe? ...?

--
Uffe Holst

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-01 18:22

>Hvorfor skal de altid spille den værste gang MTV-sødsuppe? ...?

Jeg har gået med samme tanke i dag. Og jeg er kommet til konklusionen at i
dag er det program medarbejderne der selv bestemmer musikken og ikke en
computer der bestemmer den monotone valg af musik vi er vandt til.

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-11-01 20:22

In an article of 30 Nov 2001 peet_dk wrote:

> Jeg har gået med samme tanke i dag. Og jeg er kommet til konklusionen at i
> dag er det program medarbejderne der selv bestemmer musikken og ikke en
> computer der bestemmer den monotone valg af musik vi er vandt til.

Jeg er også forbavset over, hvor meget interessant dansk musik, det er
lykkedes dem at grave frem til aftenens Festudvalget. Jeg må indrømme, at
jeg ikke ligefrem kommer i kredse, der spiller sådant dansk musik.

Flere programmer af den slags, tak.

--
Uffe Holst

Fra : Kasper Aae

Dato : 01-12-01 12:15

On 30 Nov 2001 19:22:05 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

>Jeg er også forbavset over, hvor meget interessant dansk musik, det er
>lykkedes dem at grave frem til aftenens Festudvalget. Jeg må indrømme, at
>jeg ikke ligefrem kommer i kredse, der spiller sådant dansk musik.

Hmm...når jeg ser på Festudvalgets playlist for d. 30. er der da en
del numre der ikke er danske...?

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-12-01 14:41

"Kasper Aae" <nospam@for.me>

> Hmm...når jeg ser på Festudvalgets playlist for d. 30. er der da en
> del numre der ikke er danske...?

De annoncerede i starten af programmet, at de ville gøre deres
bedste for at spille mestendels dansk musik, men at der nu ikke
udkom helt nok i deres genrer til, at det kunne blive 100%.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Christian Muus

Dato : 30-11-01 18:26

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

I dag spiller de jo ikke andet end dansk musik på P3, og det skræmmende er,
at det efter min mening har medført et markant kvalitetsløft af musikfladen
på P3 i forhold til den daglige musikflade.

- jamen siger du ikke lige at den daglige musikflade er dansk musik?

--
Christian Muus

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-11-01 20:17

In an article of 30 Nov 2001 Christian Muus wrote:

> [...]
> på P3 i forhold til den daglige musikflade.
>
> - jamen siger du ikke lige at den daglige musikflade er dansk musik?

"I dag" = 30. november.

--
Uffe Holst

Fra : Jerk

Dato : 30-11-01 18:24

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:t4.p4.sG2vEe67t3dDxod.NR@post6.tele.dk...

... normalt har jeg ikke det store til overs for dansk musik, som jeg
ofte katagoriserer som ret ringe sådan generelt set. Heldigvis er der da
nogle undtagelser.

Ubestrideligt

[...]

Jeg syntes den danske musik,der får spilletid og MTV-pop
kan sidestilles som utrolig overfladisk.
Programmet Det Er Dansk er efeter min mening ikke andet end en
80'er-festival.
Kunne de så bare fokusere på nye kunstnere istedet for
at hylde Frede Fup,Ivan Pedersen og TV2.
Der er faktisk et bredt udvalg af danske bands,
men jeg tror værterne syntes det er for underligt.
Plus, jeg syntes beværtningen er utrolig ringe.
Fra at have en saglig tone er værterne blevet overfladiske,
og taler et sprog,jeg genkender fra de jydske lokal-radioer jeg er vokset
op med,desværre.

Hilsen Jerk,der savner Rockland.

--
Uffe Holst

Fra : John K

Dato : 01-12-01 14:58

> Plus, jeg syntes beværtningen er utrolig ringe.
> Fra at have en saglig tone er værterne blevet overfladiske,
> og taler et sprog,jeg genkender fra de jydske lokal-radioer jeg er vokset
> op med,desværre.

Hvorfor mon?

Mvh

John K

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-01 22:13

> Hvorfor mon?

hvad mener du med "hvorfor mon" ?? Hvorfor de lyder som lokal radioværter?
Fordi "de 14 årige unge" syntes det lyder meget bedre.. Vi andre kan så
brække os over det... Damn jeg føler mig som en 50 år gammel mand i den her
snak, selvom jeg kun er 21 ...

Fra : John K

Dato : 02-12-01 19:24

> hvad mener du med "hvorfor mon" ?? Hvorfor de lyder som lokal radioværter?

Fordi DR P3 har mistet rigtig mange lyttere til lokalradioerne, derfor har
de vel følt sig tvunget til at skifte stil.

Om det så er forkert kan diskuteres.

Resten vil jeg undlade at kommentere.

Mvh

John K

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-11-01 18:27

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>
> [...]
>
>Hvor ville jeg dog ønske, at de kunne tage sig sammen og spille noget
>ordentlig musik til daglig også. Hvorfor skal de altid spille den værste

Jeg er enig i, at det er værd at høre P3 i dag [1], og at det daglige
musikvalg kan synes for monotont. Jeg har også selv kritiseret
P3 for mange ting. Men jeg ville nu ønske, du ville undlade de
udtryk som "ordentlig musik" (definitionen af hvilken der nok er
lige så mange af, som der er musiklyttere). Jeg får det indtryk,
at du bare vil have ren rock i stedet for det r&b og pop, de
i disse år har meget fokus på, og det synes jeg ikke er så kon-
struktivt. Hvis jeg tager fejl, så må du jo rette mig.

[Dvs. dags dato og ikke "nu om dage"]

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-11-01 20:20

In an article of 30 Nov 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> Jeg får det indtryk, at du bare vil have ren rock i stedet for det r&b
> og pop, de i disse år har meget fokus på, og det synes jeg ikke er så
> konstruktivt. Hvis jeg tager fejl, så må du jo rette mig.

Du tager så absolut fejl. Min musiksmag er meget bred, og selvom jeg ikke
har noget imod rock, så mener jeg absolut ikke, at det blot skal være rock.
For min skyld måtte de godt spille en blading af rock, pop, elektronisk
musik, folkemusik og deslige.

Min kritik af P3s normale musikflade er, at den simpelthen er for kedelig
og uinteressant.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-12-01 14:44

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>
> [...]
>musik, folkemusik og deslige.

>Min kritik af P3s normale musikflade er, at den simpelthen er for kedelig

Okay. Så synes jeg bare, du formulerede dig en anelse usnildt,
men lad det nu ligge. Vi er temmelig enige.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk