Q: nForce Chipsæt?
Fra : Frank Møller

Dato : 30-11-01 14:46

Nogle der har prøvet de nye MB med nForce Chipsættet, jeg kunne meget godt
tænke mig at vide hvorledes de kører, nogle benchmarks på dem og priserne.

Mvh Frank

Fra : Klaus

Dato : 30-11-01 15:05

"Frank Møller" wrote:

> Nogle der har prøvet de nye MB med nForce Chipsættet, jeg kunne meget godt
> tænke mig at vide hvorledes de kører, nogle benchmarks på dem og priserne.
>
> Mvh Frank

Hvis man læser nyest benchmarks, er både 333MHz chipset og nForce
hurtigere end KT266A. Nu mangler vi bare en sammenligning mellem de to
først nævnte.....

/klaus

Fra : Thorkild Sørensen

Dato : 30-11-01 15:08

Klaus skriver:

> Hvis man læser nyest benchmarks, er både 333MHz chipset og nForce
> hurtigere end KT266A. Nu mangler vi bare en sammenligning mellem de to
> først nævnte.....

Hvor har du læst de benchmarks???

www.tomshardware.com har lige lavet en kæmpe mb test og der vandt KT266A
chipsættene klart over nForce.

Hilsen Thorkild

Fra : Klaus

Dato : 30-11-01 15:56

> Hvor har du læst de benchmarks???
>
> www.tomshardware.com har lige lavet en kæmpe mb test og der vandt KT266A
> chipsættene klart over nForce.

Jeg læste det på www.gamepc.com, men der var ikke noget entydigt i
konklusionerne - de kan ikke altid sammenlignes da de enkelte tests
vægtes forskelligt alt efter hvad bundkortet/chipsettet skal bruges til.
Efter min opfattelse er hensigten med nForce en større båndbredde fra
systemhukommelse til grafikchippen - hastigheden på FSB er jo bestemt af
AMD.

www.hardinfo.dk forventer at lave en test mellem Iwill XP333 og et
nForce bundkort i den nærmeste fremtid.

/klaus

Fra : -=Madsen=-

Dato : 30-11-01 16:08

Nforce er ikke på marked i dk endnu !, hvis der er en som vil påstå noget
andet så et link tak ,
Asus skulle komme med sit A7N her i starten af december, så det må vi jo
bare glæde os til .....

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 30-11-01 16:43

Som Thorkild også har skrevet, KT266A er altså bedre end nForce! Medmindre
man står og mangler et indbygget Geforce2 så er der ingen grund til at vente
på nForce. I hvert tilfælde ikke de første boards, det er selvfølgelig
sandsynligt at de næste revisioner bliver bedre.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 01-12-01 01:46

Vi får at se *GG*

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 02-12-01 15:15

Jimmy Marcus Larsen wrote:

> [...]
> på nForce. I hvert tilfælde ikke de første boards, det er selvfølgelig
> sandsynligt at de næste revisioner bliver bedre.

Det bliver interessant at se, om de får optimeret driverne lidt mere, så
der kan konkurreres med KT266A.

Jacob

Fra : Frank Møller

Dato : 30-11-01 19:53

Jeg siger tak for alle svarene...
Men da det er NVIDIA's første generation, så synes jeg det er godt klaret.
Men hvis prisen er rigtig, ville den være en potentiel løsning til
billigbyggerne grundet grafikkortet...
Men ved ikke helt om der er dts 5.1 decoder indbygget (mener jeg at have
læst)

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 01-12-01 08:46

Tjek
http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-13.html#asus
_a7n266e_room_for_improvement

der står en masse om det bedste nForce lige nu, Asus A7N266-E
Og ja, der er noget 6-channel Dolby Digital 5.1 lyd med.

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-01 17:49

> der står en masse om det bedste nForce lige nu, Asus >A7N266-E

Det er _ikke_ med nforce, men derimod det eneste rígtige , KT266A...

- Martin

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 01-12-01 18:00

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in message

> Det er _ikke_ med nforce, men derimod det eneste rígtige , KT266A...

Jo det ER om nForce, A7*N*266A-E er *N*force

Hvorimod A7*V*266A-E er med *V*ia KT266A

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-01 22:49

Sorry.... Skal vist ha læsebriller .

Jeg har selv et A7*V*266-E, så jeg burde da vide det...

- Martin

PS: Har jeg forøvrigt sagt at det er et kanon bundkort?

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 03-12-01 08:06

Jeg har også et, og er helt enig. Det er et kanon bundkort!

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-12-01 15:41

In article <9u8klt$t3s$1@sunsite.dk>, poweramy@hotmail.com says...
> Men hvis prisen er rigtig, ville den være en potentiel løsning til
> billigbyggerne grundet grafikkortet...

Tror bare man skal regne med en ret højpris p.g.a. de mange integrerede
enheder. Men OK - man slipper jo stadig for at købe gfxkort, netkort og
lydkort, så det skal være temmeligt dyrt, før det ikke kan betale sig :)

> Men ved ikke helt om der er dts 5.1 decoder indbygget (mener jeg at have
> læst)

Den er god nok. Der er DTS 5.1 indbygget.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : DaWizeGuy

Dato : 03-12-01 14:17

> Nogle der har prøvet de nye MB med nForce Chipsættet, jeg kunne meget godt
> tænke mig at vide hvorledes de kører, nogle benchmarks på dem og priserne.

Jeg har ikke prøvet et nForce mobo, men efter min mening er et af de mest
misforståede og "over-hypede" produkt der endnu har set dagens lys. Specielt
det indbyggede lydkort har været genstand for mange misfortåelser grundet
den indbyggede Dolby Digital encoding (og dekodning) funktion. I praksis er
denne funktion faktisk ikke noget særligt, men mange tror, at Dolby Digital
encoding betyder at spil, musik mv. kommer til at lyde bedre og bliver
virtualiseret til 5.1, men det er slet ikke tilfældet. Når Dolby digital
signaledet dekodes/dekomprimeres fås nøjagtigt det samme output som det
originale analoge format, dvs. stereo, mono etc. Dolby Digital encoding kan
dog være nyttig for dem med en ekstern Dollby Digital forstærker, som er
tilsluttet lydkortet via SPDIF, idet det kan give suround sound i spil der
understøtter Microsoft DirectSound3D. Men dette kan jo allerede lade sig
gøre med almindelig analog tilslutning (eller Creative Digital Din), og
funktionen tilføjer intet nyt til spil. De nuværende drivere til nForce
chipsettet understøtter for øvrigt heller ikke EAX, så alt i alt er det
indbyggede lydkort ikke meget værd IMHO.

Men er nForce, så noget lort? Det mener jeg som sådan ikke, men der findes
allerede løsninger fra VIA og SiS der er lige så hurtige, og som koster
mindre. nForce er efter min mening primært rette mod førstegangskøbere som
skal have en releativt billig løsning med både motherboard, grafikkort og
lydkkort. Mere erfarne brugere som allerede har lydkort og grafikkort bør
ikke spilde penge på nForce.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Michael

Dato : 03-12-01 20:31

> [...]
> motherboard, grafikkort og lydkkort. Mere erfarne brugere som allerede
> har lydkort og grafikkort bør ikke spilde penge på nForce.

Hvad så med folk som mig der har en Dolby Digital Decoder der kun accepterer
mere end to kanalers input som SPDIF, men som jeg gerne vil bruge i spil der
understøtter DirectSound3D? Har jeg andre muligheder end nForce i
øjeblikket?

--
Include the word IACK somewhere in the subject line if you reply by mail

Fra : DaWizeGuy

Dato : 04-12-01 17:24

"Michael" <newsposter@carceri.dk> wrote in message

> [...]
der
> understøtter DirectSound3D? Har jeg andre muligheder end nForce i

Nej, nForce er indtil videre det eneste lydkort som kan encode
DirectSound3D, så i dit tilfælde vil det derfor være en særdeles god
løsning. Desværre understøtter de nuværende drivere ikke EAX, men det kan
formentlig forventes inden for en overskuelig fremtid, idet nForce APU
bygger på samme teknologi fra Sensaura som f.eks. Hercules Game Theater XP
og Terratec SixPack 5.1.