George Harrison er død
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-11-01 11:26

George Harrison, ex-beatle, er død kun 58 år gammel.

Absolut sørgeligt.

Lad os huske ham for al den gode musik han lavede og var med til at lave, og
så var han jo manden bag rock musikkens første store støtte koncert: "The
Concert for Bangla Desh" som rede livet på mange, mange tusind mennesker og
viste vejen for andre støtte koncerter.

Bangla Desh (G.Harrison)
My friend came to me
With sadness in his eyes
Told me that he wanted help
Before his country dies

Although I couldn't feel the pain
I knew I had to try
Now I'm asking all of you
Help us save some lives

Bangla Desh, Bangla Desh
Where so many people are dying fast
And it sure looks like a mess
I've never seen such distress
Now won't you lend your hand
Try to understand
Relieve the people of Bangla Desh

Må han vile i fred.

Med venlig hilsen - min guitar vil græde de næste dage

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-11-01 12:16

> George Harrison, ex-beatle, er død kun 58 år gammel.
>
> Absolut sørgeligt.

RIP herfra... lige til at blive dårlig af... fik nyheden da jeg hørte
radio...

sniper_Nolight

Fra : Peter Kaas

Dato : 30-11-01 15:14

> Absolut sørgeligt.

Det har du ret i!

Hvad døde han af?

Mvh
Peter

Fra : Lise

Dato : 30-11-01 15:27

Peter Kaas <peter_kaas@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0793cb$0$25371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det har du ret i!
>
> Hvad døde han af?

Han havde haft kræft i mange år.

Fra : Allan Larsen

Dato : 30-11-01 17:34

Tobaksrygning.......

gav ham strubekræft i starten af 90'erne - han blev kureret men den brød op
igen for 3 år siden.

Peace!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-11-01 17:58

> gav ham strubekræft i starten af 90'erne - han blev kureret men den brød
op
> igen for 3 år siden.

han må have haft nogle hårde sidste år, når man tænker på han osse blev
overfaldet i 98 med 10 knivstik i brystet som resultat....

Fra : Max

Dato : 30-11-01 20:11

Hej

> op
>
> han må have haft nogle hårde sidste år, når man tænker på han osse blev
> overfaldet i 98 med 10 knivstik i brystet som resultat....

Han var også blevet opereret for lungekræft.

Men nu er han gået ud på "The Long and Winding Raod", fred være med
ham, jeg vil savne ham.

Vi har da heldigvis hans musik endnu, og baladerne vil til evig tid stå som
nogle af de bedste der nogen sinde er og vil blive skrevet.

Jeg vil fælde en lille tåre i lang tid når jeg høre "While My Guitar Gently Weeps".

Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 30-11-01 22:31

Michael Lund Sørensen wrote:

> George Harrison, ex-beatle, er død kun 58 år gammel.

> My friend came to me
> With sadness in his eyes
> Told me that he wanted help
> Before his country dies

> Må han vile i fred.

> Med venlig hilsen - min guitar vil græde de næste dage

Indtil i dag kunne man drømme sig til at George, Paul, Ringo
og Julian ville optræde sammen til en Lennon mindekoncert.
Det er definitivt slut.
The dream is over.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-12-01 00:54

> Indtil i dag kunne man drømme sig til at George, Paul, Ringo
> og Julian ville optræde sammen til en Lennon mindekoncert.
> Det er definitivt slut.
> The dream is over.

Det drømte jeg nu ikke om!

I forbindelse med LiveAid koncerterne udtalte George i øvrigt, at The
Beatles ikke ville blive gendannet så længe John var død.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Max

Dato : 01-12-01 00:58

Hej Mike

> Indtil i dag kunne man drømme sig til at George, Paul, Ringo
> og Julian ville optræde sammen til en Lennon mindekoncert.

Det er da godt at han ikke kom til at opleve det.

> Det er definitivt slut.
> The dream is over.

Det har været slut i 30 år.

Mvh Max

Fra : Jordbo

Dato : 01-12-01 01:54

Max <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u96gk$ds2$1@sunsite.dk...
> Hej Mike

> Det er da godt at han ikke kom til at opleve det.

Enig

> Det har været slut i 30 år.

Jaaamen,sådan er det med rock.
Vi ønsker alle at hvores idoler ville spille til verdens ende,
f.eks ønskede jeg mig engang at Dead Kennedys ville spille igen,
før jeg fandt ud af at de faktisk spiller lige i øjeblikket,
blot uden Jello-man og det er ikke DK.
Jeg ønskede Gasolin ville spille igen,før jeg fandt ud af,
at de ville sikkert fade væk og ud i glemslen som Shubidua,
hvis de gjorde.
Jeg er bare så bitter over den idiot,
der følte han var valgt af guderne,til at myrde John Lennon-Why is all I've
got.
Og nu-Georgieboy.
Hvores skrøbelighed bliver afsløret når vor helte dør,
og tiden afslører at den vil udslette alt-bortset fra sangene.
Mvh Talkin' Bollocks

Fra : Invader Zim

Dato : 02-12-01 02:21

"Jordbo" <borger.louis@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> f.eks ønskede jeg mig engang at Dead Kennedys ville spille igen,
> før jeg fandt ud af at de faktisk spiller lige i øjeblikket,

Men der ER jo Lard... som nok er det tætteste på DK du kan komme, alt taget
i betragtning. :)

-Invader Zim

np: Ritalin (Rx) - Imago

Fra : kautaq

Dato : 01-12-01 16:50

Hej Max

> Det er da godt at han ikke kom til at opleve det.

Ja. Jeg tror vi taler forbi hinanden - eller osse har
jeg ikke gjort klart hvad det er jeg mener.
Der er nogen der ikke kan opgive tanken om at der er
liv på Mars. Og at vi konstant bliver hjemsøgt af
rumvæsner. At Elvis lever og alt sådan noget.

Det samme med en reunion af The Beatles, nu skulle det,
efter Harrisons død være slut med den slags fantasier.
Må hans minde leve for evigt.

> Det har været slut i 30 år.

Ja, Beatles forever.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Max

Dato : 01-12-01 19:32

Hej Mike

> [...]
> liv på Mars. Og at vi konstant bliver hjemsøgt af
> rumvæsner. At Elvis lever og alt sådan noget.

Jeg troede det var din drøm du fortalte om, der er drømme
der er bedst tjent med at være drømme, virkeligheden har
det med at skuffe i forhold til drømmen.

En drøm jeg har, som jeg håber en dag bliver til virkelighed, er
at der dukker musikgrupper op igen med det format, grupperne
havde i tredserne.

Mvh Max

Fra : Enzo

Dato : 01-12-01 19:38

> En drøm jeg har, som jeg håber en dag bliver til virkelighed, er
> at der dukker musikgrupper op igen med det format, grupperne
> havde i tredserne.
>
> Mvh Max

Dem findes der masser af. Men hvis du har været ung i tresserne findes de
naturligvis ikke, der er intet som nostalgi.

Fra : Max

Dato : 01-12-01 21:01

Hej Enzo

> Dem findes der masser af. Men hvis du har været ung i tresserne findes de
> naturligvis ikke, der er intet som nostalgi.

Det kan kun et ungt menneske uden livserfaring komme i tanke om at sige,
det er som at diskutere sex med en pater, det kan være sjovt, men han aner
ikke hvad der tales om.

Mvh Max

Fra : Enzo

Dato : 01-12-01 22:33

> [...]
> det er som at diskutere sex med en pater, det kan være sjovt, men han aner

Så du er altså pater?
Spøg til side. Jeg er selv stor fan af Beatles, Doors og hvad andre 60'er
grupper nu hedder. Men at mene, at der ikke længere findes grupper med samme
format som i tresserne kan kun bero på nostalgi.
Der var ikke så megen rockmusik dengang, og derfor fik de enkelte grupper
naturligvis større opmærksomhed og dermed stjernestatus. Men kvaliteten var
lige så svingende dengang som den er i dag.

Fra : Max

Dato : 02-12-01 03:09

Hej Enzo

> Spøg til side. Jeg er selv stor fan af Beatles, Doors og hvad andre 60'er
> grupper nu hedder. Men at mene, at der ikke længere findes grupper med samme
> format som i tresserne kan kun bero på nostalgi.

Det har ikke noget med nostalgi at gøre, det er bare en kold konstatering, i
trediverene fik vi blues musiken, i fyrrene kom jazzen, i halvtredserne var det
rock and roll der slog igennem, i tredserne var det så grupper som Beatles og
alle de andre der kom med noget nyt, men hvad har halvfjerdserne, firserne og
halvfemserne bidraget med set i det store lys. Hvad vil der stå om de sidste
30 års musik i leksikonet om 25 år??

> Der var ikke så megen rockmusik dengang, og derfor fik de enkelte grupper
> naturligvis større opmærksomhed og dermed stjernestatus. Men kvaliteten var
> lige så svingende dengang som den er i dag.

Ja, musikmarkedet er et stort uoverskueligt rodet marked i dag, og det kan da
godt være at det ikke er muligt idag at slå igennem så markant som det har været
tidligere.

Mvh Max

Fra : Simon Skals

Dato : 02-12-01 06:03

It seems Max wrote:
> [...]
>halvfemserne bidraget med set i det store lys. Hvad vil der stå om de sidste

Det mener du vel ikke seriøst? De sidste tre årtier har da været
langt mere begivenhedsrige end 60'erne. Du nævner jo selv, at der
gik sådan ca. 10 år mellem de banebrydende stilskift.

Hvis du synes, at Beatles og Stones er for fede, så er det da ok,
men der er altså mange mennesker, som godt kan lide disko, punk,
heavy, pop, rap, indie, grunge, house, techno og hvad der ellers
er dukket op over de sidste 30 år.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : John K

Dato : 02-12-01 20:34

> [...]
og
> halvfemserne bidraget med set i det store lys. Hvad vil der stå om de

I 70'erne kom disco-musikken.

Synthesizermusikken kom frem i 80'erne.

Dance/Techno m.m. slog rigtig igennem i 90'erne.

2000/2001 - Creamy, SmallTalk osv. ;)

Derudover er der da mange andre stilarter der er kommet (fx. heavy-metal)

Mvh

John K

Fra : Max

Dato : 02-12-01 20:56

Hej John

> [...]
>
> 2000/2001 - Creamy, SmallTalk osv. ;)
>
> Derudover er der da mange andre stilarter der er kommet (fx. heavy-metal)

Det er sjovt nok at du nævner disse musikarter, de er jo alle børn af tredserne.

Men jeg stopper her, der er ingen mening i at diskutere det, jeg venter bare stadigvæk
på at der sker noget nyt.

Mvh Max

Fra : Los

Dato : 03-12-01 08:45

"Max" var typisk bagstræberisk, nostalgisk med følgende...
> Det er sjovt nok at du nævner disse musikarter, de er jo alle børn af
tredserne.

....og 60'erne opstod ud af den blå luft?
Desuden er det så absolut en grov forsimpling at kalde 70'er-, 80'er- og
90'er-musik børn af 60'erne. Det er muligt, at du er barn af 60'erne, men de
nævnte perioder har højest hentet inspiration fra dit foretrukne årti,
ligesom de bygger på elementer fra f.eks. klassisk musik.

Morten

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-12-01 12:21

"Los" <dallx@hotmail.com> wrote in message news:9ufad2$dkf$1@sunsite.dk...
> "Max" var typisk bagstræberisk, nostalgisk med følgende...
> tredserne.
>
> ...og 60'erne opstod ud af den blå luft?

Nej, musikken fra 60'erne baserede sig på den musik, der var opstået i mødet
mellem hvide hillbillies og sorte jazz- og blues-musikere i sydstaternes
USA. Georg H. var f.eks. stor fan a Chet Atkins. Sidenhen trak han kraftigt
på østlig musik; så "blå luft" er nok en forsimpling

/Nikolaj

Fra : Invader Zim

Dato : 02-12-01 02:25

"Max" <max_jens@post9.tele.dk> wrote in message

> En drøm jeg har, som jeg håber en dag bliver til virkelighed, er
> at der dukker musikgrupper op igen med det format, grupperne
> havde i tredserne.

øem... præcis hvad mener du når du siger 'det format, grupperne havde i
tredserne'?
Mener du stilen af musik, eller mener du den generelle attitude der
herskede blandt musikere på dette tidspunkt, eller...?

-Invader Zim

np: Ritalin (Rx) - Imago