Rammstein koncert syrede for vildt !!!
Fra : Michael Petersen

Dato : 30-11-01 11:29

Jeg må dele dette med jer.

Jeg var en af de heldige der fik en billet til Rammstein igår i KB- Hallen.

Intet mindre end en fantastisk oplevelse.
Et pyroteknisk mesterværk samt den mest intense musik og performance man kan
tænke sig. Alt i gik op i en højere enhed. Lige fra "Du hasst" og til
ekstrnummeret "Rammstein" som blev sunget iført en brændende trøje. Jeg kan
kun sige jeg er overbevist. De er det fedeste live performance band jeg
endnu har oplevet. Er der nogen der ved om man kan få deres show på DVD?

Mvh

Michael

Fra : nikolaj borg

Dato : 30-11-01 11:33

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved om man kan få deres show på DVD?

amazon.de:

http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00004RYZT/qid=1007116087/sr=8-4/ref=s
r_aps_prod_4_2/028-9191182-5569362

50 Mark. Det kunne jo være værre. Muligvis kan den findes billigere
andetsteds.

/Nikolaj

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 30-11-01 13:38

In article <c8JN7.2212$K4.389904@news010.worldonline.dk>,
Michael Petersen claimed the following:
> Jeg må dele dette med jer.
>
> Jeg var en af de heldige der fik en billet til Rammstein igår i KB- Hallen.
>
> Intet mindre end en fantastisk oplevelse.

Enig.

> [...]
> kun sige jeg er overbevist. De er det fedeste live performance band jeg
> endnu har oplevet. Er der nogen der ved om man kan få deres show på DVD?

Du kan købe deres DVD "Live Aus Berlin" eventuelt fra amazon.de eller emp.de.

I øvrigt var jeg imponeret over, at mange af elementerne fra deres Berlin
koncert var bevaret i KB-hallen; Till der kommer ned fra loftet, "samleje"
mellem Till og Flake i Büch Dich (er ikke med på DVD-udgaven af LAB, kun på
VHS-udgaven), de pyrotekniske effekter f.eks. Till "fyrværkerifod" i starten
af Weisses Fleich, gummibåd udover publikum (dog Flake istedet for Paul) mv..

Det eneste nummer som faldt lidt ud var Halleluja, som der åbenbart ikke var
særligt mange der kendte, og da de spillede "Stripped" var der også nogle folk
der undrede sig. Resten af numrene fungerede perfekt, og jeg blev overrasket
over hvor godt mange af numrene fra Mutter fungerede live - måske fordi jeg
primært har set bootlegs af deres gamle numre live.

På så godt som alle numre skrålede folk med, totalt kult oplevelse. Og så
undrede jeg mig lidt over, hvordan de selv kunne holde ud at stå så tæt på
flammerne. Jeg kunne tydeligt mærke varmen fra de vertikale flammekanoner,
selvom jeg stod måske 3-4 meter fra scenen.

Inden koncerten (lige efter at dørene var åbnet), så jeg i øvrigt at der gik
nogle brandindspektører rundt foran scenen - jeg frygtede det værste, men så
vidt jeg kunne se blev der ikke sparet på krudtet

Clawfinger var en okay opvarmning, deres første par numre vækkede folk en
smule, da de spillede "Nigger" blev folk for alvor friske, derefter fulgte
et par middelmådige numre, og deres optræden blev, som forventet, afsluttet
med "Do What I Say" som tydeligt var deres mest kendte nummer. Jeg synes
især at bassisten gjorde et godt stykke arbejde ved Clawfinger.

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in innovating collaborative platforms

Fra : nikolaj borg

Dato : 30-11-01 14:21

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> [...]

starten
> af Weisses Fleich, gummibåd udover publikum (dog Flake istedet for Paul)

Hvad? Jeg oplevede LAB til filmnat i Øst for Paradis, og der var "samlejet"
med. Jeg formodede ellers, at det var DVD-versionen, vi så, eftersom jeg
tvivler på, at der er en film-version i omløb. Kan det have været en
VHS-version, de viste? Iøvrigt var det en kult-oplevelse ud over alle
grænser. Der blev skrålet med og klappet; salene rockede for vildt; folk
pimpede bajere, og på trods af rygeforbudet lugtede salen kraftigt af
grantræer

/Nikolaj

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-01 14:40

In article <9u80qh$p44$1@egon.worldonline.dk>,
nikolaj borg claimed the following:
> [...]
> med. Jeg formodede ellers, at det var DVD-versionen, vi så, eftersom jeg
> tvivler på, at der er en film-version i omløb. Kan det have været en

Det må have været en VHS-version, da jeg heller ikke kan forestille mig at
der er blevet lavet en biografversion.

På DVDen er Büch Dich slet ikke med, så det er ikke fordi de blot har klippet
det på en måde så man ikke ser det. Hvorfor de på DVDen ikke har Büch Dich
med er i øvrigt blevet diskuteret flittigt i alt.music.rammstein.

Jeg kunne dog fint forestille mig, at de til den forestilling som du så, har
afspillet musikken fra LAB CDerne, da de vist følger VHSen 100%.

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in scaling dot-com interfaces

Fra : Jakob Hansen

Dato : 01-12-01 03:37

On Fri, 30 Nov 2001 12:38:19 +0000 (UTC), spam@boomer.dk (Anders Vind
Ebbesen) wrote:

>Det eneste nummer som faldt lidt ud var Halleluja, som der åbenbart ikke var
>særligt mange der kendte, og da de spillede "Stripped" var der også nogle folk
>der undrede sig.

Jeg var blandt dem der undrede mig!! Hvor stammer det nummer fra? Jeg
syntes dog at det var for stort at de sluttede af med "stripped"! Det
er for godt et nummer, og Rammsteins version er helt ok.... For ikke
at glemme videoen.

> [...]
>flammerne. Jeg kunne tydeligt mærke varmen fra de vertikale flammekanoner,
>selvom jeg stod måske 3-4 meter fra scenen.

Jeg stod bagerst i salen, og der kunne de stadigt mærkes!!
Der var fyret godt op i KB hallen i aftes....

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : nikolaj borg

Dato : 01-12-01 12:37

Ebbesen) wrote:

> [...]
syntes dog at det var for stort at de sluttede af med "stripped"! Det
er for godt et nummer, og Rammsteins version er helt ok.... For ikke

For the Masses: Depeche Mode Tribute
(http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Actz8b5p4msqa)

/Nikolaj

Fra : Jakob Hansen

Dato : 01-12-01 17:16

On Sat, 1 Dec 2001 12:36:55 +0100, "nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>
wrote:

>For the Masses: Depeche Mode Tribute

Øhhh jeg ved skam godt hvor "stripped" stammer fra... Det var
"Halleluja" jeg undrede mig over.

Videoen til Stripped findes i øvrigt som "hemmeligt" nummer på "live
aus Berlin"..

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : nikolaj borg

Dato : 01-12-01 19:47

> Øhhh jeg ved skam godt hvor "stripped" stammer fra... Det var
> "Halleluja" jeg undrede mig over.

Aha, så har jeg vist misforstået noget . halleluja, er det ikke et
gammelt Leonard Cohen nummer eller noget i den stil?

/Nikolaj

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 02-12-01 09:24

The weakest link Jakob Hansen <Dellepude@remove-this.mailme.dk>, dared
to write this anyway:

>Øhhh jeg ved skam godt hvor "stripped" stammer fra... Det var
>"Halleluja" jeg undrede mig over.

Halleluja er fra en extended sumthing Mutter cd.

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-12-01 14:02

> Du kan købe deres DVD "Live Aus Berlin" eventuelt fra amazon.de eller
emp.de.

Jeg har kigget på den og regner med at det bliver en julegave til mig selv

Hvr mange cd'ere har de udgivet (evt også ep soundtracks etc.)

> [...]

> flammerne. Jeg kunne tydeligt mærke varmen fra de vertikale flammekanoner,
> selvom jeg stod måske 3-4 meter fra scenen.

Jeg stod selv helt nede ved mixerpulten og kunne også snildt mærke et
varmepust når de fyrede flammekasterne af.

> [...]

> med "Do What I Say" som tydeligt var deres mest kendte nummer. Jeg synes
> især at bassisten gjorde et godt stykke arbejde ved Clawfinger.

Desværre ditchede vi opvarmning til fordel for en pizza da vi ikke kunne
finde ud af hvem der spillede. sur røv

Michael

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-12-01 14:06

> Hvr mange cd'ere har de udgivet (evt også ep soundtracks etc.)

[Indsæt standard kommentar]

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bjjfwxqugldse

/Nikolaj

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 03-12-01 16:49

In article <WEKO7.1345$z4.210112@news000.worldonline.dk>,
Michael Petersen claimed the following:

> Hvr mange cd'ere har de udgivet (evt også ep soundtracks etc.)

Tjek denne side:

http://www.herzeleid.com/en/discography

> afsluttet
>
> Desværre ditchede vi opvarmning til fordel for en pizza da vi ikke kunne
> finde ud af hvem der spillede. sur røv

Det blev heller ikke meldt ud direkte, hvem der var opvarmning, jeg fandt
først selv ud af det et par dage før (da Clawfingers og Rammsteins
hjemmesider nævnte KB Hallen på samme dag), men det var dog også tydeligt
at det ikke var Clawfinger folk var kommet for at se, men det var alligevel
et okay set de fyrede af, de løste deres opgave, nemlig at varme op (selvom
Rammsteins flammekastere fint selv kunne have klaret det )

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in scaling cutting-edge experiences

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 03-12-01 19:34

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(selvom
> Rammsteins flammekastere fint selv kunne have klaret det )

Jeg synes faktisk at Rammsteins flammekastere var mere spændende end
Clawfinger. At de kalder det "A Whole Lot Of Nothing" Tour 2001 siger
faktisk alt...

Rammstein var derimod den store oplevelse jeg håbede på.

--
Med venlig hilsen Lars D. Christensen

" - Kom mine fætre! Lad os smide rådne æbler efter de røvhuller!!! "

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-12-01 23:02

"Lars D. Christensen" <slet-det-her-ldch@privat.dk> wrote in message
> Jeg synes faktisk at Rammsteins flammekastere var mere spændende end
> Clawfinger. At de kalder det "A Whole Lot Of Nothing" Tour 2001 siger
> faktisk alt...

Jeg har lyttet lidt til Clawfinger's "use your Brain" plade på det sidste.
Pyha, hvor er de frelste i deres tekster: Stoffer er forkerte, overfladiske
mennesker er slemme, osv., osv.. "A whole lot of nothing" siger faktisk ikke
så lidt

/Nikolaj

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 04-12-01 00:09

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
overfladiske
> mennesker er slemme, osv., osv.. "A whole lot of nothing" siger faktisk

Fint at vi er enige! - men det rejser jo et spændende spørgsmål om den
fine forskel der f.eks. er på Clawfinger og Rammstein; måske er det
selvironien Clawfinger mangler?

Fra : nikolaj borg

Dato : 04-12-01 00:15

> Fint at vi er enige! - men det rejser jo et spændende spørgsmål om den
> fine forskel der f.eks. er på Clawfinger og Rammstein; måske er det
> selvironien Clawfinger mangler?

Der er ikke helt ved siden af. På den anden side er jeg altid lidt i tvivl
om, hvor selvhøjtidelige Rammstein egentlig er. Det kan jo godt være, at de
er 100% seriøse, men at vi andre bare ikke har opdaget det

/Nikolaj

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 04-12-01 09:32

The weakest link "nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>, dared to write
this anyway:

> [...]
>mennesker er slemme, osv., osv.. "A whole lot of nothing" siger faktisk ikke

Jeg plejer at kalde Clawfinger for øko-rockers.