Hvilken port skal være åben til VPN ?
Fra : Lasse

Dato : 30-11-01 11:21

Det skulle være muligt at etablere en enkelt VPN forbindelse mellem to W2K
proffesionel maskiner begge med fast IP, uden brug af ekstra software.
Begge bruger ADSL, men den ene har en router fra TDC, hvor de fleste porte
er lukkede.
Er der nogen der ved hvilken port jeg skal have åbnet på routeren for at det
virker ?

MVH
lasse

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 30-11-01 14:15

> Er der nogen der ved hvilken port jeg skal have åbnet på routeren for at
det
> virker ?
Lidt svært at svare på når du ikke specificere hvilken type VPN du vil
bruge, men kik på disse links.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q308208
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q169292
PPTP er TCP1723 og UDP1723
http://www.iana.org/assignments/port-numbers

HTH
Martin Bilgrav

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 30-11-01 14:18

> Lidt svært at svare på når du ikke specificere hvilken type VPN du vil
> [...]
oh ja - du skal også have Protokol 47 GRE åben...
(prot.50 hvis IPSEC)
Martin Bilgrav

Fra : Jens

Dato : 03-12-01 20:55

"Martin Bilgrav" <bilgravSPAMOFF@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

PPTP er protocol TCP port 1723 og protocol 47 (GRE).

Jens