Erfaringer med Ericsson T68 søges.........~
Fra : Pete

Dato : 30-11-01 10:11

Hej alle,

jeg overvejer at købe en Ericsson T68. Hvordan er erfaringerne med denne
tlf????

Mvh Peter

Fra : Anders HJ

Dato : 30-11-01 11:42

> jeg overvejer at købe en Ericsson T68. Hvordan er erfaringerne med denne
> tlf????

De er meget gode. I modsætning til hvad mange har sagt, så synes jeg den
virker ret solid. Nu har jeg ikke prøvet at tabe den, men jeg vil tro at den
kan holde til lidt af hvert.
Hvad angår features så kan du jo prøve den demo der er på
www.sonyericssonmobile.com/t68
Den eneste skavank som jeg har været i stand til at finde er, at den kan
være ret sløv når man skriver SMS'er. Men det er faktisk bare noget man skal
vænne sig til, og sat op imod alle fordelene er det bare en mindre gene.
Farvedisplayet vil bestemt heller ikke skuffe dig. Men hvis du laver dine
egne baggrunde skal du huske at telefonen har en meget begrænset palette
(256 farver), men der kan laves meget med de farver (max antal farver på en
gang og palette er efter mine erfaringer de samme).
Det skal måske også lige nævnes at e-mail klienten ikke kan vise mails med
HTML, hvilket kan være irriterende, da HTML som standard er slået til i det
mest udbredte email program (Outlook Express). Men ellers fungerer det
perfekt, og det er en cool feature til hvis man er væk fra sin computer i
længere tid.

Men spørgsmålet er måske mere om du overhovedet kan opdrive en T68 for tiden
:)

Anders

Fra : alwresuihalert

Dato : 01-12-01 12:12

snip
> jeg overvejer at købe en Ericsson T68. Hvordan er erfaringerne med denne
> tlf????

Rimelig fed. Først det dårlige: Den er nogle gange langsom, når man
navigerer rundt i forskellige menuer. Knapperne føles ikke så "sikre" - de
knirker. Se om du kan prøve at trykke lidt på en. Bl.a. en ny TeleDanmark
butik på Strøget har nogle demomodeller.

Det gode: Den kan alt. Det er den mest avancerede telefon du kan få. MP3
afspiller og FM radio skal dog købes som ekstraudstyr, hvis du vil have det.
Hvad skal du bruge den til? Også bruges i USA, WAP, Internet sammen med
laptop eller PDA, Bluetooth IR?

Fra : Anders Berg

Dato : 01-12-01 21:51

"alwresuihalert" <lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> wrote in message

> [...]
> Hvad skal du bruge den til? Også bruges i USA, WAP, Internet sammen med

Du skriver: Hvad skal man også bruge det til? Hvad skal man bruge fx. bluetooth
til??
Det koster jo en halv bondegård!!
Og hva faen skal man bruge wap til?? Wap er det største flop, der er lavet til
mobil telefoner.
MP3 og Radio er da nyttige funktioner som er rigtig fede at have. Og så er de
da brugbare.

Anders

--
Posted from p403-033.ppp.get2net.dk [195.82.213.33]

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-12-01 07:04

> Og hva faen skal man bruge wap til?? Wap er det største flop, der er lavet
til
> mobil telefoner.

Jeg synes WAP er meget brugbart, jeg benytter mig stort set hver dag af
Banestyrelsens WAP site for at tjekke hvornår mit tog afgår og for at få
informationer ang. forsinkelser osv.

Jeg bruger også Krak når der er et sted jeg ikke kan finde, her får jeg en
detaljeret og god beskrivelse af ruten således at det ikke længere er det
store problem.

Mvh.

Michael Jensen

Fra : Fischer

Dato : 02-12-01 08:51

> Du skriver: Hvad skal man også bruge det til?
> Hvad skal man bruge fx. bluetooth til??
> Det koster jo en halv bondegård!!

Bluetooth er da genialt.
Og ja, noget af udstyret er endnu ret pebret, men lur mig om ikke det snart
kommer som standard i flere og flere apparater (f.eks. bærbare PC'ere).

*Fischer

Fra : dr. nrj

Dato : 02-12-01 10:06

>Du skriver: Hvad skal man også bruge det til? Hvad skal man bruge fx. bluetooth
>til??
>Det koster jo en halv bondegård!!

Alle første gangs produkter koster i starten - indtil masserne bliver
hægtet på - så falder priserne drastisk.
Og er der noget, der er 100% sikkert, så er det, at bluetooth er
kommet for at blive. At kunne overføre data igennem luften er en
genial ting - pludselig virker de scinence finction film ikke så
uvirkelige længere.

F.eks vil bluetooth blive brugt i fremtiden til utallige ting - man
kan synkronisere ml. sin mobil og pc'en mens mobilen stadig er i
lommen. Ved lufthavne vil der blive opsat bluetooth enheder ved all
indgange, der slukker mobiltl. automatisk, handsfree bluetooth sæt er
allerede nede i walkman-høretlf str - og er genialt.

>Og hva faen skal man bruge wap til?? Wap er det største flop, der er lavet til
>mobil telefone

Mend GPRS vil WAP først blive brugbart - og om 1-2 år vil wap for
alvor alå igennem. er der noget, der er 100% sikkert, så er det, at
det trådløse samfund er kommet for at blive. Alle mobiler vil om 2-3
år have farveskærm - og stort display - med GPRS og noget endnu
hurtigere vil WAP få sit store gennembrud.

>da brugbare.

T68 retter sig først og fremmest mod techno-gigs og businessmen -
disse 2 grupper har allerede installeret Mp3 og CD anlæg i bilen og
har derfor kun begrænset brug for FM radio og MP3.
Men jeg håber da stadig, at der blive plads til FM radio og MP3 i
næste udgave af T68.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Anders Berg

Dato : 02-12-01 16:52

Ja, bluetooth er fedt. Men inden det når at falde i pris, er der kommet nye
Mobil telefoner, som er endnu federe.
Så jeg synes ikke man skal vælge den pga. det. Det er selvfølgelig fedt nok.
Men i mine øjne er det bare ikke brugbart i øjeblikket med de priser.

Anders

--
Posted from pc148160.stofanet.dk [212.10.83.160]

Fra : dr. nrj

Dato : 02-12-01 10:12

> Den er nogle gange langsom, når man navigerer rundt i forskellige menuer

Jeg har sammenlignet med Nokia8310 og min T68 er akkurat ligeås hurtig
i menuerne som 8310. Det afhænger også af simkortet - med nogle
simkort bliver menuen meget tung i T68.
Kun SMS delen er sløv i min T68 - den lagger meget i forhold til 8310,
men jeg har vænnet mig til det - og skriver bare løs.

> Knapperne føles ikke så "sikre" - de
>knirker. Se om du kan prøve at trykke lidt på en. Bl.a. en ny TeleDanmark
>butik på Strøget har nogle demomodeller.

Mine knapper er aldeles ikke løse og de knirker ikke en pind.
De er faste og solide - 8210 havde knapper,der knirkede - 8310 har
fået bedre knapper, men min T68 har små, men forbandet stabile og
faste knapper.

De demo modeller, du kan prøve i tele butikker er dummies - og deres
knapper har INTET med virkelige T68'er at gøre - uanset, hvad de
uvidende ekspedienter prøver at bilde dig ind.

Sig du vil prøve en ÆGTE T68 - en der kommer lige fra pakken.