A7V266-E ATX problemer
Fra : Søren Winkel

Dato : 30-11-01 02:32

Hep
Jeg ved at det nærmer sig blasfemi men jeg har faktisk lidt problemer med
mit nye bundkort fra asus.
Det er nu to uger siden jeg koebte mit bundkort, jeg installerede det uden
problemer med min XP 1600+ og 512 mb ddr ram. Udover det har jeg et geforce
2 pro med 64 ddr ram.
Det kørte i to dage uden problemer hvorefter det døde, jeg kom hjem og den
ville ikke starte op. Blæserne begyndte at dreje i ca 15 sek hvorefter det
bare slukkede. Jeg hev bundkortet ud og prøvede alverden obskure ting for at
få det til at virke. På et tidspunkt fik jeg det til at boote op mens det lå
på mit bord, hvilket fik mig til at tro der var tale om det rørte
kabinettet. Da jeg efter følgende ikke engang kunne få det til at virke på
bordet måtte der nødvendigvis være tale om det blev for varmt. Jeg hev
rammen ud for at sætte kølepaste på, jeg fik dog kolde fødder da jeg ikke
kunne får køleren af. Da jeg så satte rammen i kunne den ikke finde rammen.
De lange biiip lyde forfølger mig stadig.
Jeg gik ned for at få testet bundkortet for at få vurderet om der ren
faktisk var noget galt. Det var der, han kunne ikke få det til at virke i
hans system, hvorimod min ram og proccessor fungerede i andre bundkort. Jeg
sendte det tilbage til PC-fokus med den besked at bundkortet var defekt.
Efter to uger har jeg nu modtaget det selvsamme bundkort, de har fået det
testet og der var ikke nogen fejl ved det. Jeg satte det optimistisk til og
det virkede......... i ca 4 timer.
Derefter gik computeren ud, og når jeg forsøgte at starte op startede det i
ca 15 sekunder hvorefter det slukkede. Her i morges startede jeg det op
igen, og det kunne det godt, jeg har nu ladet det køre mens jeg optager
temperatur udsvingende.
Umiddelbart må det vel være temperaturen der bliver for høj, det har jeg dog
svært ved at tro da jeg satte cpu hastugheden ned til 1050 mhz netop for at
undgå det.
Jeg over vejer nu at disable temperatur overvågningen i BIOS.
Hvis der har nogen råd eller forslag vil jeg meget gerne høre dem. Især hvis
der har nogen erfaringer med hvorfor en tur over storebælt virker positivt
på stabiliteten.
mvh
Søren

Fra : Søren Emig

Dato : 02-12-01 13:34

> [...]
hvis
> der har nogen erfaringer med hvorfor en tur over storebælt virker positivt

Jeg tror bundkortet ER defekt