VIRUS alarm
Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 30-11-01 00:31

Hej newsgroup
Dette er ikke ment som off topic men som en advarsel.

Jeg har været i kontakt med en del i gruppen og har fundet ud af at min
maskine lige er blevet inficeret med virus. Den sender faktisk også mails af
sig selv til alle mulige jeg har haft kontakt til samt andre jeg ikke kan
mindes at have mailet med.

SÅ får I noget fra min mail så vær varsom.

Jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gøre da min VS Shield som lige er
opdateret idag ikke kan finde virussen!!!!! Hvad pokker gør jeg???????

mvh Ivan

This is a recorded message from the BorderWare Mail Gateway.

I'm sorry to tell you that some mail from you (ahs.krybdyr@get2net.dk)
to MAILER-DAEMON@mailgateway.fdm.dk was stopped and quarantined at
mailgateway.fdm.dk because it appeared to contain one
or more viruses.

Your recipient(s) should contact <postmaster@mailgateway.fdm.dk>
regarding releasing this mail.

Summary of email contents:

----

Warning: found virus WORM_BADTRANS.B

----

Fra : Per Strandhauge

Dato : 30-11-01 01:55

"Terrarieforeningen AHS - Aktive Herpetologers Sammenslutning, box 121, DK-
9400 Nr. Sundby" <ahs.krybdyr@get2net.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gøre da min VS Shield som lige er
> opdateret idag ikke kan finde virussen!!!!! Hvad pokker gør jeg???????

Hej Ivan!
Du kan prøve at tage et on-line virus check på denne adresse www.breinvad.dk
Vælg Virus Info i menuen til venstre og følg derefter linket som står i
bunden på den side der kommer frem.

Din henvendelse skulle nok have været i gruppen dk.edb.sikkerhed.virus

Undskyld til alle andre for denne OT meddelelse.

Hilsen Per.

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-11-01 10:22

Per Strandhauge <bassist@fjernluftpost.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u6lbb$1dch$1@news.cybercity.dk...

> Din henvendelse skulle nok have været i gruppen dk.edb.sikkerhed.virus

> Undskyld til alle andre for denne OT meddelelse.

Det er måske nok off topic, men vel meget relevant alligevel! For mange
af os har også
skrevet sammen privat, og derved ligger i de forskellige personers
kontaktliste.
Og desværre er den virus der florerer i øjeblikket af en sådan karakter
at den spreder sig, selv uden
at være blevet aktiveret.
Virussen ligger i en mail, som er har været den der blev vist i outlook,
da du startede Outlook op.
Det er en tom mail, med en fil attacheret.
Slet mailen, og sæt Outlook til ikke at vise mail automatisk, men at du
skal dobbeltklikke på listen,
før end det bliver åbnet.

Carsten

Fra : Silverflame

Dato : 30-11-01 17:25

Du kan se på Symantec's hjemmeside (www.symantec.com ?) hvordan man manuelt
fjerner virussen... det er nemlig den eneste måde... selv ikke Norton med
seneste opdatering kan gøre andet end at finde den. Jeg har selv lige haft
den... og fjernet den, og det er ikke så svært.
MVH SF.

Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 01-12-01 16:59

Tak for de velmenene svar.
Som sagt er jeg ikke det store IT geni, men jeg *tror* min maskine skulle
være renset. Det der undrer mig er dog at maskinen synes umådelig langsom -
selv cursoren . Det forstår jeg ikke?

mvh Ivan

Fra : Simon...

Dato : 01-01-02 12:50

der er 2 virus programmer der virker, det ene er AVP, det andet er mcafee,
men avp er bedst.... flere gange vist som det eneste der fanger nye
virusser, og databasen blvier meget tit opdateret.

mvh.Simon

Fra : thomas schreiber

Dato : 01-01-02 21:55

lidt OT måske?