graf/diagram generering
Fra : phong ha

Dato : 30-11-01 00:05

Er der nogen som ved om man kan generere diagrammer udfra data fra
databasen? Og hvordan man gør?

Såsom:
http://quimby.gnus.org/circus/chart/chart-manual.php

eller

http://www.thorsnet.dk/phplot/examples/example2.php

Fra : Thïngmand

Dato : 30-11-01 09:37

Øh, har du selv kigget på de links du postede? Der står da en fuld
opskrift??

Fra : phong ha

Dato : 30-11-01 09:49

Jo, men de grafer er udfra data som man selv har lavet på forhånd!!

Fra : Anders Johannsen

Dato : 30-11-01 11:26

> Jo, men de grafer er udfra data som man selv har lavet på forhånd!!

Så det du er i tvivl om, er hvordan man henter data fra en database?

/A

Fra : phong ha

Dato : 30-11-01 11:57

Ja hvordan man lægger nogle data sammen.

f.eks
hvis jeg har tabel(nr,antal)
og jeg så skal lægge alle antal sammen!!

//phong

Fra : Anders Johannsen

Dato : 30-11-01 12:02

> Ja hvordan man lægger nogle data sammen.

I PHP bruger man '+'

> f.eks
> hvis jeg har tabel(nr,antal)
> og jeg så skal lægge alle antal sammen!!

I SQL er det nok gavnligt at benytte sig af aggregatfunktionen SUM()

/A

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 30-11-01 17:30

> Ja hvordan man lægger nogle data sammen.

Det er nok en god idé at lære *basal* PHP og SQL inden man kaster sig ud
i noget avanceret... ;)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk