Hjælp behøves til databaseudtræk
Fra : Rune Lykke-Kjeldsen

Dato : 29-11-01 23:36

Hej NG,

Jeg håber, at en af jer eksperter herinde kan hjælpe mig med mit problem

Jeg sender følgende sqlsætning til en sqldatabase:

$sqlStat = "SELECT wonNo FROM wonstatus WHERE wonStatusID='".$check[$i]."'";

og bruger følgende sætning, til at hente data fra databasen. Det skal nævnes
at jeg har brugt følgende teknik flere gange med succes, men denne gang
virker det altså ikke :(
$result = $sqlStatement->requestData();

Herefter vil jeg gerne have data fra databasen ud, hvor jeg bruger følgende:
$row = mysql_fetch_array($result);

Dette genererer dog følgende fejl:
Supplied argument is not a valid MySQL result resource in ...

hvis jeg bruger: echo $sqlStat; og kopierer resultatet ind i min
mysqldatabase, får jeg det rigtige resultat ud, men altså ikke når jeg
anvender php til det?

Er der en af jer, der har en idé til løsning af problemet? Jeg har prøvet at
geninstallere php, men uden succes.

Jeg har forsøgt at lave flere dbconnections, som jeg anvender i stedet for
$db, men ligeledes uden held.

På forhånd mange tak.
Rune Lykke-Kjeldsen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 30-11-01 02:31

"Rune Lykke-Kjeldsen" <insomniac@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker det altså ikke :(
> $result = $sqlStatement->requestData();
>
> Herefter vil jeg gerne have data fra databasen ud, hvor jeg bruger

Ovenstående har jeg aldrig hørt brugt i forbindelse med MySQL....???

Prøv i stedet med:

$sqlStat = "SELECT wonNo FROM wonstatus WHERE wonStatusID='".$check[$i]."'";
$result = mysql_query($sqlStat);
mysql_fetch_array($result);

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Rune Lykke-Kjeldsen

Dato : 30-11-01 21:11

Har fundet en anden løsning. Fejlen skyldtes at jeg havde glemt at sætte min
link.identifier, så der ikke var tilknyttet nogen db til forespørgslen.

Men tak for hjælpen Tonni.

Mange hilsner
Rune Lykke-Kjeldsen