Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompakt digital kamera med godt objektiv
Fra : Dorte Haslev og Stef~

Dato : 29-11-01 23:25

Jeg ved ikke om ovenstående er en selvmodsigelse, men jeg vil gerne have et
kompakt digital kamera med et ordentligt lysstærkt objektiv som supplement
til mit spejlrefleks. Er der nogen der kan anbefale noget - prisklasse
4000-7000 kr.

Det må meget gerne være et, hvor det er nemt at lave
eksponeringskompensation, da jeg har haft stor gavn af det på andre digital
kameraer.

Mvh Steffen

Fra : Lars Preuss Heglund

Dato : 01-12-01 12:22

Dorte Haslev og Steffen Sørensen wrote:

> [...]
>
> Det må meget gerne være et, hvor det er nemt at lave
> eksponeringskompensation, da jeg har haft stor gavn af det på andre

Der er jo powershot serien fra Canon, der er IXOS jo også med som det
mindste digitale kamera overhovedet. Deres linser er rimelig lysstræke.
Sony laver også nogle gode digital kamerer med Carl Zeiss linser.

--
Med Venlig Hilsen
Lars Preuss Heglund

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 02-12-01 15:41

Hvis jeg var dig ville jeg gå efter et Canon G1, det er stadig et udmærket
kamera med en godt objektiv, desuden har Canon et antal fordele frem for
Nicon, Canons batteri er et særdeles kraftigt batteri som tager 500-800
billeder på en opladning. Ingen problemer med support af f.eks. microdrive
(harddisk til mange billeder) og desuden har canon et bedre software
support. Man kan få mange programmet som understøtter Canons
digitalkameraer, fordi Canon udgiver et programmeringsinterface så de der
laver programmer nemt kan lave og vedligeholde programmer til forskellige
formål, i modsætning til f.eks. Nikon der er meget hemmeligt på dette punkt.

Mvh Jan

"Dorte Haslev og Steffen Sørensen" <dhaslev@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:9u6ceu$t0i$1@sunsite.dk...